کد خبر 375924
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴

با وجود گذشت حدود ۵۰ روز از برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس، هنوز حکم ریاست رئیس این فدراسیون امضا نشده است.

به گزارش مشرق، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تنیس 19 آبان ماه سال 93 در سالن مجامع آکادمی ملی المپیک با حضور نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور 38 عضو این مجمع برگزار شد که در پایان مجید شایسته در رقابتی نزدیک با محمد جمشیدی برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شد.

با گذشت 50 روز از برگزاری این مجمع هنوز خبری از حکم ریاست این فدراسیون نیست و برخی شایعات حکایت از این دارد که بسیاری از مکاتبات این فدراسیون همچنان با امضای مهدوی، سرپرست قبلی این فدراسیون صورت می‌گیرد.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان چند روز پیش در پاسخ به این سؤال که مجمع تنیس 2 ماه است برگزار شده  و چرا تاکنون حکم شایسته به عنوان رئیس این فدراسیون صادر نشده است، گفت: باید فرایند تایید صلاحیت‌ها طی شود و حکم تمامی آنها با هم صادر خواهد شد.

نکته قابل تامل در این خصوص این است که زمانی که کاندیداها برای حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اقدام به ثبت نام می‌کنند در یک فرآیند طولانی و تقریبا 40 روزه صلاحیت هر یک از این افراد از طریق مراجع ذی‌صلاح بررسی و نتیجه آن به وزارت ورزش اعلام می‌شود و تنها افرادی می‌توانند در روز مجمع به عنوان کاندیدا حاضر باشند که این فرآیند را طی کرده و تایید صلاحیت شده باشند. کم هم نبوده‌اند افرادی که در همین مرحله به دلیل عدم تائید صلاحیت از حضور در مجمع انتخاباتی باز مانده‌اند و این یک رویه کاملا متداول و ثابت در وزارت ورزش است که البته منطقی و قانونی نیز است.

اینکه اما صلاحیت فرد انتخاب شده در مجمع با وجود تایید آن از سوی مراجع ذی‌صلاح در ابتدای امر، بار دیگر از سوی وزارت ورزش مورد بررسی قرار گیرد امری غیر منطقی به نظر می‌رسد. شاید منظور وزیر ورزش تائید صلاحیت اعضای هیئت رئیسه و سایر افراد در این فدراسیون باشد اما تاکنون این رویه وجود نداشته که فرآیند صدور حکم ریاست یک فدراسیون به خاطر سایر اعضای آن به تاخیر بیفتد و برخی همین اظهار نظر وزیر را طفره رفتن از پاسخ دادن به این سوال عنوان کرده‌اند.

با وجود اینکه پیش از انتخابات فدراسیون تنیس بسیاری بر این باور بودند که شایسته گزینه مورد علاقه وزارت ورزش در این فدراسیون نیست اما وزارت ورزش به دور از این حواشی انتخابات را برگزار و شایسته نیز این مسئله را اعلام کرد.

شایسته روز قبل از انتخابات صراحتا در خصوص برخی شایعات در مورد انتخابات فدراسیون تنیس و حمایت وزارت ورزش از گزینه خاص گفت: خیلی ناراحتم اگر برخی درباره وزارت ورزش این گونه صحبت کنند. این وزارتخانه تاکنون بی‌طرفی خود را نشان داده و دیدگاه من این است که وزارت می‌تواند گزینه خود را داشته باشد چون بودجه فدراسیون‌های ورزشی از دولت تامین می‌شود اما تاکنون گودرزی وزیر ورزش و سجادی معاون امور قهرمانی بی‌طرفی خود را نشان دادند.

با این شرایط امید است که وزارت ورزش دلایل منطقی در خصوص امضا نشدن حکم رئیس فدراسیون تنیس اعلام کند تا جای هیچ شائبه‌ای در روند برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی وجود نداشته باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس