کد خبر 375738
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

دبیر همایش سوء مصرف و اعتیاد به الکل، در مورد بروز انواع بیماری ها و مرگ و میر بر اثر سوءمصرف الکل تقلبی هشدار داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر کامبیز سلطانی‌نژاد در حاشیه همایش سوء مصرف و اعتیاد به الکل که صبح سه‌شنبه در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوءمصرف الکل در جهان به یک چالش تبدیل شده است، گفت: در ایران که کشوری فرهنگی و عقیدتی است، این اقدام یک چالش است که باید در این مورد وارد شد.

وی گفت: متاسفانه ورود الکل و همچنین مشروبات الکلی تقلبی از مرزهای کشور دلایل بسیاری از بیماری‌ها و مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال در سال ۸۶ در رفسنجان بر حسب استفاده از الکل تقلبی، ۷۰۰ نفر مسموم و ۱۲ نفر فوت کردند.

این متخصص سم‌شناسی ادامه داد: سوءمصرف الکل موجب بروز انواع بیماری‌ها اعم از گوارشی، کبد، هپاتیت و سرطان‌های معده، دهان و مری می‌شود که باید شهروندان از آن آگاه باشند.

سلطانی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه از دستگاه‌های تنفسی برای تشخیص الکل استفاده می‌شود، گفت: از سال ۸۳ این دستگاه‌ها وارد کشور شده و قیمت آن سه تا پنج میلیون تومان است و پزشکی قانونی هم از آن استفاده می‌کند و حتی به پلیس راهور هم داده‌ایم.

وی همچنین اعلام کرد: در الکل‌های تقلبی، متانول وجود دارد که بسیار سمی است و موجب مسمومیت می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس