کد خبر 375609
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

مقامات اندونزیایی اعلام کردند که در جستجوی خود در آب‌های آزاد اطراف این کشور، قطعاتی را یافته‌اند که متعلق به هواپیمای سقوط کرده خطوط هوایی ایرآسیا مالزی است.

به گزارش مشرق، مقامات اندونزی روز سه‌شنبه از مشاهده قطعاتی خبر دادند که به نظر می‌رسد مربوط به هواپیمای مفقود شده شرکت هواپیمایی «ایر آسیا» مالزی باشد. ساعاتی بعد مدیر اداره هوانوردی اندونزی تائید کرد که این قطعات متعلق به این هواپیما هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یکی از این قطعات مشابه درب هواپیما است و به نظر می‌رسد دیگر سرسره خروج اضطراری از هواپیما باشد. یک مقام نیروی هوایی اندونزی به این خبرگزاری گفته است: «ما 10 شی بزرگ و قطعات کوچک بسیار زیاد سفیدرنگی را مشاهده کرده‌ایم، که نمی‌توانیم از آن‌ها عکس‌برداری کنیم.»

 

رئیس تیم جست‌وجو با تائید گزارش‌های منتشر شده در مورد اجساد شناور روی آب، گفت تاکنون 6 جسد از آب بیرون کشیده شده است. به گفته وی، هیچ‌یک از مسافران یافت‌شده، جلیقه‌های نجات به تن نداشته‌اند.

یک مقام اندونزیایی هم از دیده شدن یک سایه زیر آب خبر داده و گفته است به نظر می‌رسد این سایه بزرگ مربوط به لاشه هواپیما باشد.

تلویزیون اندونزی ساعاتی قبل برای اولین بار تصاویری از اجسام شناور بر روی آب منتشر و اعلام کرد که به نظر می‌رسد این اشیا متعلق به هواپیمای مفقود شده باشند.

وزیر حمل و نقل اندونزی هم ساعتی پیش طی یک نشست خبری، کشف این قطعات را تائید و اعلام کرده بود که این تکه‌ها احتمالا مربوط به هواپیمای پرواز شماره QZ8501 خطوط هوایی «ایر آسیا» باشد.

 

این قطعات در نزدیکی جزیره «بورنئو» واقع در شمال دریای جاوه شناسایی شده است. این منطقه در نزدیکی جایی است که آخرین تماس‌ها با هواپیما برقرار شده است.

روز یکشنبه اعلام شد این هواپیما که از اندونزی راهی سنگاپور بود، پس از آنکه به دلیل بدی آب و هوا تغییر مسیر داده، از صفحه رادارها محو شده است. این هواپیما 155 مسافر و 7 خدمه و خلبان داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس