جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تضمین برای بازگشت فوتبالیست های متخلف به کشور بعد از اتمام مسابقات جام ملت های آسیا گفت: این مسئولیت بر عهده فدراسیون فوتبال است که در این زمینه وثیقه های لازم را گذاشته است.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی درخصوص اینکه چه اتفاقی افتاد که موجب شد چهار بازیکنی که ماه‌ها است پرونده آنها درباره داشتن کارت جعلی معافیت از خدمت سربازی مطرح شده، بتوانند برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال ایران را همراهی کنند؟ اظهار کرد: این افراد مرتکب جرمی شدند که ما آن را در زمینه مباحث مربوط به خدمت وظیفه پیگیری کردیم. سایر موضوعات از جمله مباحث مربوط به ارتکاب جرم و دریافت کارت جعلی معافیت هم باید از سوی نهادهای مسئول مورد بررسی قرار گیرد؛ اینکه آیا پرونده جهت بررسی این موضوع ناقص است یا چه زمانی نوبت بررسی انها فرا خواهد رسید .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ورزشکاران الگوی سایر افراد در جامعه به شمار می روند و بسیاری از رسانه ها روی آنها تبلیغات خود را متمرکز کرده اند، عنوان کرد: متاسفانه به هر دلیلی اشخاص مورد نظر با تقلب، دسیسه و پرداخت رشوه کارت جعلی معافیت از خدمت گرفته اند که این موضوع باید بررسی شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جرم مورد نظر از سه جنبه قابل بررسی است، ادامه داد: نخست مباحث مربوط به نظام وظیفه که در این خصوص کارت های جعلی باطل و برای آنها برگه اعزام نیز صادر شده است. همچنین پرونده های فوتبالیست های مورد نظر را تکمیل و به مرجع قضایی ارسال کرده ایم. براین اساس در مرحله بعدی باید افرادی که در این زمینه مشارکت و معاونت داشته اندٰ شناسایی شوند که این امر از حوزه مسئولیت نظام وظیفه خارج است.

سردار کمالی تصریح کرد: بحث دیگر مربوط به حوزه فوتبال می شود. انتظار ما این بود که فدراسیون فوتبال کشور جلسات اضطراری در این زمینه تشکیل می داد و این موضوع را از بعد آسیب شناسی بررسی می کرد تا با تشکیل کمیته انضباطی و طبق مقررات با آنها برخورد شود. اما متاسفانه تا آنجا که ما اطلاع داریم هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: جنبه سوم نیز به موضوع وقوع جرم باز می گردد. با توجه به اینکه فوتبالیست های مورد نظر چهره های شناخته شده هستند و از حسن نظر مردم و مجریان قانون سوء استفاده کرده اند، در زمینه مورد نظر نیز باید با آنها برخورد و متناسب با مقررات برای آنها احکام لازم صادر شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه به طور قطع ورود این سه حوزه به موضوع برخورد با چنین جرائمی را تسهیل می کند، خاطرنشان کرد: در بررسی هایی که انجام دادیم تلاش کردیم تخلفات صورت گرفته را بررسی کنیم، اینکه افراد مورد نظر زمانی که باید برای خدمت نظام وظیفه می گذراندند، قرار دادهایی با رقم های کلان با تیم های فوتبال منعقد و درآمدهای میلیاردی دریافت کردند.

سردار کمالی با اشاره به این مطلب که وزیر ورزش و جوانان اصرار داشت که این افراد بتوانند تیم ملی را برای حضور در این مسابقات همراهی کنند، ادامه داد: علاوه براین تعداد دیگری از مسئولان کشوری از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را پیگیری می کردند، همچنین تعدادی از پیشکسوتان ملی هم درخواست داشتند تا اجازه خروج از کشور به آنها داده شود. براین اساس ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در قالب یک استثناء این اجازه را صادر کرد که آنها بتوانند تیم ملی را تا پایان مسابقات همراهی کنند و بعد از بازگشت مطابق قانون با آنها برخورد شود. علاوه براین فوتبالیست های متخلف به خدمت سربازی اعزام شوند.

وی تاکید کرد: به عقیده من این کار هر بهانه ای برای نتیجه نگرفتن تیم ملی به دلیل نبود چند نفر از بازیکنان از بین برد و اکنون اعضای تیم باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره تضمین برای بازگشت این افراد به کشور نیز گفت: مسئولیت بازگشت آنها بر عهده فدراسیون فوتبال است که در این زمینه وثیقه های لازم را گذاشته و باید طبق قانون بازیکنان مورد نظر را به کشور بازگرداند.

سردار کمالی تصریح کرد: این احساس که اگر آنها تیم ملی فوتبال کشور را همراهی نکنند، ما نتوانیم نتیجه مطلوبی را در این مسابقات کسب کنیم، موضوعی با اهمیت بود و سر مربی این تیم نیز بر آن اصرار داشت. بنابراین صدور اجازه خروج از کشور برای آنها مثبت ارزیابی می شود.

وی در خاتمه گفت: انتظار داریم در این زمینه فضایی ایجاد شود که هم فدراسیون فوتبال و هم سایر سازمان ها و نهادهای دخیل با این موضوع برخورد کنند. زیرا جوانانی که همواره در رسانه ها عنوان و تصاویرشان در مجلات و روزنامه ها به چاپ می رسد، الگویی برای سایر افراد جامعه هستند بنابراین چنین تخلفی به نوعی بی حرمتی به قوانین کشور محسوب می شود پس باید با آن به طور جدی برخورد کرد.

گفتنی است؛ سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و مهرداد پولادی بازیکنانی هستند که با خروج آنها از کشور برای شرکت در بازی های جام ملت‌های آسیا تا پایان دی ماه سال جاری موافقت شده است.

منبع: خبرگزاری قوه قضائیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    برو بابا
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    مطمئن باشيد چند تا ي اونا برنميگردن
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    مهرداد پولادی عمرا برگرده این خط - اینم نشون+
  • ناصر ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر تیم قهرمان شد همه را می بخشند
  • محمد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    کارهای انجام شده برای ایجاد حس اعتماد و بالا بردن انگیزه واقعا در حد تیم ملی بوده متشکریم
  • شاکی ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    بله این فوتبالیست ها آدم هستند اما بسیاری از دانشجویان دکتری در حسرت گرفتن پروژه کامل برای کسر خدمت هستند. این دانشجویان آماده هستند تا با اجرای پروژه های نظامی به کشور خود خدمت کنند در حالی که مسئولین برای آن نیز چون و چرا و محدودیت های ریز و درشت می گذارند. این درحالی است که کسانی که هیچ منفعتی ندارند جز سرگرم کردن چند ساعته مردم بدون هیچ ابایی از خدمت فرار کرده و با گرفتن مبالغ میلیاری در کشورهای خارج سیر کرده و ما عوامانه می گوییم فوتبال ایران چند چنده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس