در خواب هم نمی دیدم که چنین توفیق و فرصتی نصیبم شود. با ناباوری پذیرفتم و ساعتی را در پشت بام حرم امامین عسگرین(ع) توفیق حضور داشتم.

گروه فرهنگی مشرق - یک هفته قبل از اربعین بود که سالار شهیدان دعوت نامه مرا امضاء کرد! همان طور که برای میلیون ها زائر دیگر چنین کرده بود و اینگونه بود که بدون داشتن پول یا برنامه قبلی، توفیق زیارت اربعین نصیبم شد. قطره ای شدم در اقیانوس زائرانی که آمده بودند تا اقتدار حسین(ع) را به رخ جهانیان بکشند.

ظهر روز جمعه (یک روز قبل از اربعین) به کربلا رسیدیم. قبل از رسیدن به حرم، لحظه ای در گوشه ای نشستم و از ذهنم گذشت آیا امکان دارد که این روزها همه برای پذیرایی از زائران، «موکب» زده باشند و خود آقا امام حسین(ع) چنین نکرده باشند؟ مگر نه این که آن همه زائر، مهمان آقا بودند و ایشان صاحب خانه و میزبان اصلی! یقین کردم که آقا بزرگترین و باشکوه ترین موکب این اربعین را برپا کرده اند آن هم به مدیریت قمر بنی هاشم(ع). نیت کردم جز در موکب خود آقا جایی در موکب دیگری وارد نشوم و آب و غذایی نخورم و چنین شد.

از صبح روز جمعه تا بعدازظهر آن روز از کنار هر موکبی گذشتم آب و چای و غذا تعارف کردند و من مانده بودم که آقا چگونه جواب این زائر سمج را خواهند داد! گرسنگی و تشنگی فشار آورده بود ولی بر سر حرفم مانده بودم که یکی از دوستان عراقی تماس گرفت و خبر داد که سفر به کاظمین را تدارک دیده و باید خودم را به فلان نشانی برسانم و رساندم و در حالی که انبوه میلیونی زائران وارد کربلای معلی می شدند. به قصد زیارت کاظمین به راه زدیم. شب را در کاخ به جا مانده از یکی از معاونان صدام مهمان شدیم با شامی شاهانه که دوست عراقی مان ترتیب داده بود و فردا صبح ابتدا توفیق تشرف به کاظمین را پیدا کردیم و بعد زیارت امامین عسگرین(ع) در سامرا! راه سامرا بسته بود و داعش جاده را با قناسه ناامن کرده بود. روزهای قبل برخی زائران ایرانی توفیق تشرف پیدا کرده بودند اما دو سه روزی بود که به دلیل حاکم شدن شرایط جنگی در محور بغداد-بلد-سامرا راه بسته مانده بود.

با این وجود دوست عراقی‌مان مرام گذاشت و ترتیب تشرفمان به سامرا را داد و مشرف شدیم. روز اربعین حرم منور امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) خالی و خلوت بود و جز چند نفری از بچه های رزمنده و مدافعین حرم کسی به چشم نمی خورد. مدیر حرم تحویل‌مان گرفت و به مهمانخانه حرم دعوت‌مان کرد. نهار را مهمان بودیم و بعد پیشنهاد داد برای بازدید از مراحل بازسازی گنبد و گلدسته های حرم به پشت بام حرم برویم. در خواب هم نمی دیدم که چنین توفیق و فرصتی نصیبم شود. با ناباوری پذیرفتم و ساعتی را در پشت بام حرم امامین عسگرین(ع) توفیق حضور داشتم. در همان حال مستی و شادی وصف ناشدنی یادم آمد که دیگر از سالار شهیدان چه خواسته بودم و فهمیدم که امام چگونه در موکب خود از زائران شان پذیرایی می کنند. توفیق تشرف به سامرا و همه آنچه بعد از آن گذشت مرحمتی آقا امام حسین(ع) به زائر حقیری مثل من بود که دیروز با سماجت از ایشان پذیرایی در موکب خودشان را طلب کرده بودم و «مستحق بودم و اینها به زکاتم دادند!» آنچه خواهید دید سوغاتی مهمانی در موکب اختصاصی سالار شهیدان است...

{$sepehr_album_21441}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    رد کردن تعارف موکب داران نوعی توهین به خادمان امام حسین علیه السلام است و کاری که این آقا انجام داده نه تنها مقدس نیست که نوعی تخفیف دادن مقام مومن و شکستن دل خدام اهل بیت علیهم السلام است.
  • بهمن ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خداوند انشاالله با ائمه اطهار علیهم السلام محشورت بفرماید
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خوشا به حالش ای خدا یعنی میشه توفیق زیارت سامراء نصیب همه بشه منم یکیش
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    ای آقای بی قرینه به من یه سه قلو بده اسم همشورن رو از اسامی خانوادت بزارم هر بار که صداشون کنم عشق دنیا را بکنم. خیلی آقایی به والله
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    بهتره کسی قضاوت کنه که به جوانب قضیه آگاهه، نه کسی که تو جمع نبوده و نمیدونه چی به چی بوده و کی چی کار میکرده و چرا این کار رو میکرده و... فرض کن از یه نفر این قدر پذیرایی کردن که برای یه لقمه هم جا نداره، باز برای این که به کسی توهین نشه باید به هر موکب رسید بخوره؟
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اعتراف کنم یکم بهت حسودیم شد! اما نه گوارای وجودت. من به سرم زد به سامرا برم اما پول زیادی می گرفتن. از خلوتی این بارگاه با صفا اندوهگین شدم در عوض به خاطر زیبایی و شکوه حرم و بازسازی آن خوشحال. یک کُد بهتون بدم: توی این راه خودتون رو بسپارید به این خاندان پاک.
  • دانشجو ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خوش به حالشون. منم موافقم که ایشون اگه هم با نیت شخصی خودش از موکب ها تا حد گرسنه شدن و ضعف چیزی نخورده! شاید لزومی به نقل این بخشش نبود.
  • سلمان ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام زمانی که شاهین نجفی اون موزیک اهانت آمیز نسبت امام هادی علیه السلام منتشر کرد تو فکر این بودم چه جوری میتونم یه کاری بکنم برای مظلومیت امام، رفتم یک وبلاگ راه انداختم و هفت هشت پست فرستادم بعد از چند ماه با یکی از بچه های ستاد بازسازی عتبات آشنا شدم گفت فلانی میخوای بری سامرا برای خادمی آقا گفتم آره ولی من کارگری بلد نیستم ولی تو بحث کامپیوتری میتونم کمک کنم بعد از مدتی بهم زنگ زد گفت نیروی کامپیوتری هم برای دفتر سامرا میخوان ولی باید حداقل یک ماه بمونی گفتم پایه ام و خدا توفیق داد یک ماه در دفتر ستاد بازسازی سامرا کار کردم بخاطر وضع امنیتی شهر سامرا تو خود حرم تو خونه های پیش ساخته ساکن بودیم و چه صفایی داشت خلاصه آقا امام هادی علیه السلام و فرزندشون امام حسن عسکری علیه السلام خیلی مظلوم و در عین حال خیلی با معرفتن و ان شاءالله خدا باز هم توفیق بده میریم. و البته دوستانی که علاقه مند به همکاری باشند میتونند به مراکز ستاد بازسازی عتبات عالیات تو مراکز استانها مراجعه کنند.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    خوشا به حالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس