کد خبر 375455
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

دبیر کل جمعیت الوفاق که از صبح دیروز در بازداشت وزارت کشور بحرین قرار داشت، قبل از ظهر امروز به دادستانی کل منامه انتقال داده شد.

به گزارش مشرق، منابع خبری بحرین در اخبار فوری از انتقال شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین به دادستانی کل بحرین خبر دادند و تاکید کردند که قرار است در آنجا از شیخ سلمان بازجویی به عمل آید.
گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین» حاکی است که از دادستانی کل با «عبدالله الشملاوی» وکیل مدافع شیخ سلمان تماس گرفته شده و از وی خواسته شده برای حضور در جلسه بازجویی دبیر کل جمعیت الوفاق به آنجا مراجعه کند.
بر اساس این گزارش قرار است در دفتر معاون دادستان کل از شیخ سلمان بازجویی به عمل آید. منابع خبری بحرین همچنین با بیان اینکه مأموران رژیم منامه از ورود رهبران جریان‌های مخالف به داخل ساختمان دادستانی کل ممانعت کردند، از استقرار نظامیان تا بن دندان مسلح در اطراف مقر دادستانی کل این کشور خبر داده و تاکید کردند:‌ جمعیت الوفاق نشست مطبوعاتی خود درباره بازداشت دبیر کل خود را تا پایان روند بازجویی از شیخ سلمان به تعویق انداخت. از طرفی وبگاه خبری تلویزیون «المنار» در گزارشی با بیان اینکه منامه هم زمان با بازداشت شیخ علی سلمان کشور را به پادگانی نظامی تبدیل کرد، از استقرار خودروهای زرهی رژیم «آل خلیفه» در ورودی‌ها و خروجی‌ها روستاها و شهرهای بحرین و همچنین احداث پست‌های ایست بازرسی جدید خبر داد. این گزارش حاکی است که مأموران رژیم منامه در اکثر مناطق این کشور بویژه در مناطق غربی پایتخت، ستره، حومه منامه و همه راه‌های منتهی به مقر جمعیت الوفاق مستقر شدند. از طرفی دیگر منابع خبری بحرین از تحصن جمع کثیری از شهروندان این کشور در مقابل مقر جمعیت الوفاق خبر داده و تاکید کردند که بحرینی‌ها در محکومیت اقدام منامه در بازداشت شیخ «علی سلمان» دبیر کل این جمعیت سیاسی و بازجویی از وی تحصن کردند. دو شب گذشته نیز مناطق مختلف بحرین از روستاهای الدراز، ستره، ابوصیبع، الدیه و منامه صحنه تظاهرات اعتراض آمیز مردم به رویکرد منامه بود. تظاهرات کنندگان آزادی فوری شیخ سلمان را خواستار شدند.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز صبح دوشنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای آحاد مختلف ملت بحرین را به حضور در تظاهرات گسترده عصر امروز در اعتراض به تداوم بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق دعوت کرد.
بر اساس این گزارش قرار است، ساعت 15 دوشنبه (امروز) انقلابیون و گروه‌های سیاسی و مذهبی بحرین در شهرک «البلاد القدیم» محل تولد شیخ علی سلمان تظاهرات کرده و ضمن محکوم کردن بازداشت وی از سوی نیروهای امنیتی منامه، آزادی فوری وی را خواستار شوند. روحانیون و علمای دینی بحرین نیز صبح امروز در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان در مسجد امام «صادق» (ع) واقع در مرکز منامه پایتخت این کشور تحصن کرده و با در دست داشتن تصاویر دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، نسبت به تداوم بازداشت وی هشدار داده و از نظام حاکم خواستند به منظور جلوگیری از ورود کشور به تونل تاریک، شیخ سلمان را هر چه سریع‌ آزاد کند.
در پی اعلام خبر بازداشت شیخ علی سلمان، شب گذشته علمای بحرینی از جمله آیت الله عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین و شیخ الغریفی یکی دیگر از علمای شیعه بحرین به نمایندگی از حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق، این اقدام منامه را «توهین بزرگی به همه ملت بحرین»‌ توصبف کرده و آزادی فوری وی را خواستار شدند.
از طرفی دیگر جنبش «حق» نیز بازداشت شیخ علی سلمان را اقدامی تروریستی توصیف کرد و با تاکید بر لزوم  آزادی فوری وی، افزود: سرکوب تحصن کنندگان و تظاهرات مردم در همبستگی با شیخ علی سلمان، مردم را نمی ترساند بلکه بر اصرار آنان برای تظاهرات و اعلام همبستگی با وی بیشتر می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس