بازار تورهای زمستانی گرم است و دریغ که کشور امن و آرام ایران، نقطه قابل اتکایی که در شلوغی آتش و خون خاورمیانه، امنیت و وقارش مثال زدنی است، میزبان هیچ باشگاه بزرگی نیست و گربه قاره کهن از این فرصت بزرگ ورزشی هیچ بهره‌ای نمی برد.

خواب زمستانی گربه قاره کهنگروه ورزشی مشرق - وقتی زمستان فرا می رسد، لیگ های حرفه ای در سراسر جهان حداقل برای دو هفته تعطیل می شوند در این مدت البته انگلیس به نداشتن تعطیلی و آلمان به تعطیلات طولانی خود مشهور است اما در کل بازار دلالان برای تورهای زمستانی داغ است و معلوم است که در سرمای استخوان سوز زمستان اروپا و آمریکا بهترین جا برای برگزاری یک تور زمستانی ایده آل قاره کهن است و صد البته کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس.

حیف و صد دریغ که ایران از این فرصت طلایی کمترین بهره را نمی برد و بزرگترین باشگاه های اروپایی در این زمان هرگز سواحل زیبای خلیج فارس را در کرانه جزیره کیش یا قشم تجربه نمی کنند اما از این غفلت بزرگ و نابخشودنی که بگذریم به ماجرایی دیگر می رسیم که اخیرا روزنامه گاردین به آن پرداخته و به زعم خود نسبت به آن دست به افشاگری زده است.

به استناد آمار منتشر شده بر روی وب سایت رسمی فیفا، حداقل 420 مدیر برنامه رسمی و دارای مجوز از سوی فیفا با ملیت کشورهای قطر، امارات، عمان و بحرین وجود دارند که کارشان تنها مدریت پروژه های تابستانی و زمستانی برای باشگاه‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی است. درآمد این دلالان نیز بسیار بالا است تا حدی که حاضرند شهریه بالای کلاس‌های فیفا را بپردازند، کلاس‌هایی که تا 4 سال پیش به صورت رایگان در زوریخ برگزار می شد و اکنون در سراسر جهان زیر نظر فیفا با شهریه حداقل 600 دلار برای هر ترم دو ماهه برگزار می‌شود.

خواب زمستانی گربه قاره کهن

فیفا حتی از اعطای مجوز برگزاری این کلاس‌ها نیز درآمد خوبی دارد و تا کنون در خاورمیانه تنها کشورهای امارات متحده عربی و قطر توانسته‌اند مجوز برگزاری این کلاس‌ها را دریافت کنند و استانداردهای لازم برای تشکیل این کلاس‌ها را به فیفا ارائه دهند. ترکیه نیز از چند ماه گذشته تلاش کرده تا بتواند چنین کلاس‌هایی را برگزار کند.

دلالان عرب زبان تلاش دارند تا حد توان، باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به کشورهای عربی بکشانند، اصل درآمد این دلالان رسمی فیفا پورسانتی نیست که از خود باشگاه‌ها یا از فیفا دریافت می‌کنند بلکه اصل این سود نجومی به خود کشورهای عربی باز می گردد، در واقع کمپانی های بزرگ اروپایی که در کشورهای عربی شعبه دارند از این دلالان می خواهند در ازای دریافت پول، این باشگاه ها را برای حتی چند دقیقه حضور در کنار آرم یا لوگوی آنها راضی کنند.

خواب زمستانی گربه قاره کهن
خود باشگاه های اروپایی نیز در این تورهای تابستانی و زمستانی درآمد سرشاری به جیب زده و معمولا معادل خرید یک یا دو ستاره بزرگ در فصل نقل و انتقالات، سود معاف از مالیات دارند.

پشت پرده این تورهای زمستانی اما خیلی هم پاکیزه و قانونی نیست، در واقع مافیای این تورهای نجومی و بسیار پرهزینه تصمیم نهایی را می‌گیرد، به عنوان مثال هیچ مقام آگاه و رسمی از باشگاه بایرن مونیخ به سوال مهم خبرنگاران آلمانی پاسخ نداد که چرا در راه مونیخ به ابوظبی، اجبارا سری هم به مناطق اشغالی فلسطین زدند و در چمن باشگاه فوتبال اتلتیک تل آویو، عکس یادگاری گرفتند؟ این سفر کوتاه هرگز در برنامه زمستانی بایرن مونیخ پیش بینی نشده بود اما آنها تن به این فرود اضطراری دادند و مشخص نشد که به بهانه همین چند عکس یادگاری چه مبالغی جابجا شد.

در مثالی دیگر می شود به سفر باشگاه رئال مادرید به مراکش در شمال آفریقا اشاره کرده که با توجه به تعطیلات زمستانی در لالیگا، رئال مادرید در جام باشگاه‌های جهان حضور داشت و به قهرمانی هم رسید اما در حضور چند روزه رئال مادرید در خاک مراکش چه اتفاقاتی رخ داد که این باشگاه معادل 3 میلیون یورو سود خالص داشت و برونزتی، دلال قدیمی ایتالیایی و کارمند رسمی باشگاه رئال مادرید در بخش اداری در وبلاگ خود می نویسد: سهم دلال مراکشی که باشگاه رئال مادرید را به عنوان راهنمای گردشگری در دو شهر رباط و مراکش همراهی کرد معادل 4 ماه حقوق دریافتی من از باشگاه رئال مادرید بود.

خواب زمستانی گربه قاره کهن
بازار تورهای زمستانی گرم است و دریغ که کشور امن و آرام ایران، نقطه قابل اتکایی که در شلوغی آتش و خون خاورمیانه، امنیت و وقارش مثال زدنی است، میزبان هیچ باشگاه بزرگی نیست و گربه قاره کهن از این فرصت بزرگ ورزشی هیچ بهره ای نمی برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    گربه نیست پلنگه
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    همین الآن فوتبالسیت های داخلی رو نمیشه از پول سیر کرد چه برسه به اینکه پای فوتبالیست های حرفه ای هم به ایران باز بشه ......اونوقت میگن ما هم حرفه ای شدیم و ......
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر باشگاه های خارجی به سواحل جنوبی ایران بیان اولین شاکی خود شمایید که میگید فرهنگ غربی دارن به ایران صادر میکنن .
  • مجیدی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آفرین به مشرق که گزارشهای خوب و موضوعاتی که جای دیگه پیدا نمیشه رو تو بخش ورزشیش کار میکنه. با فاصله از بخش های دیگه سایتتون بالاترید. موفق باشید
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خداوکیلی اولین معترض به این سفرها دلواپسها نخواهند بود؟؟!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس