کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با زنیت‌کازان روسیه به توافق رسید تا حضور در یک تیم قدرتمند اروپایی در تجربه کند.

به گزارش مشرق، پس از اینکه والیبال ایران روزهای طلایی خود را سپری کرد و به موفقیت‌های زیادی در میادین بین‌المللی رسید، بازیکنان ایران هم بیش از گذشته به چشم آمدند و مدنظر تیم‌های مطرح قرار گرفتند. پیش از این ملی‌پوشان والیبال ایران علاقه چندانی نداشتند تا به تیم‌های خارجی بروند و علتش هم مشخص است؛ علت این مسأله این بود که پیشنهاد تیم‌های اروپایی چندان چشمگیر و قابل توجه نبود و به همین دلیل بازیکنانی که پیشنهاد هم داشتند تمایلی به ترک ایران نداشتند. این پیشنهاد و تواق موجب شد تا روزهای خوب والیبال ایران همچنان ادامه داشته باشد و شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور سایر ملی‌پوشان ایران در تیم‌های قدرتمند اروپایی باشیم.

با توجه به اینکه لیگ ایتالیا به دلیل مشکلات اقتصادی امسال در شرایط خوبی قرار نگرفت اکثر ستاره‌های والیبال به لیگ روسیه رفتند؛ لیگی که پیش از این هم جز لیگ‌های مطرح و با کیفیت دنیای والیبال محسوب می‌شد، اما جای خالی ستاره‌های ایرانی در این لیگ احساس شد تا اینکه سرانجام طلسم لژیونر شدن ملی‌پوشان ایرانی با پیشنهاد باشگاه کازان روسیه به سعید معروف شکسته شد. باشگاه زنیت کازان روسیه برای یک سال و نیم بازی در این تیم به سعید معروف یک میلیون یورو (حدود 4 میلیارد و 300 میلیون تومان) پرداخت می‌کند.

باشگاه زنیت کازان که شش بار و در سال‌های 2007، 2009، 2010، 2011، 2012 و 2014 به قهرمانی لیگ روسیه رسیده است بازیکنان سرشناسی در ترکیب خود دارد. چهار عنوان سومی در لیگ (سال‌های 2004، 2005، 2008 و 2013)، سه قهرمانی در جام حذفی (سال های 2004، 2007 و 2009) و سه قهرمانی در سوپرجام روسیه (سال های 2010، 2011 و 2012) از دیگر افتخارات این تیم است.

آندره آشیف، نیکلا آپالیکوف، الکسی اسپیردونوف، ماکسیم میخائیلوف و... از جمله ملی‌پوشان زنیت هستند. تئودور سالاپاروف لیبروی تیم ملی بلغارستان نیز در این تیم بازی می‌کند؛ ویلفردو لئون کوبایی هم از دیگر ستاره‌های حاضر در این تیم است که همگی چشم به پنجه‌های طلایی سعید معروف، کامپیوتر ایران دوخته‌اند.

این باشگاه روسی در لیگ قهرمانان اروپا نیز نتایج خوبی کسب کرده است. دو قهرمانی (2008 و 2012) یک دومی (2011) و یک سومی (2013) افتخارات تیم شهر کازان در این مسابقات محسوب می‌شود.

ولادیمیر آلنکو، سرمربی پیشین تیم ملی روسیه هدایت این تیم روسی را بر عهده دارد. آلنکو پس از سال‌ها روسیه را به رده اول والیبال جهان بازگرداند و قهرمانی لیگ جهانی، جام جهانی و المپیک 2012 لندن را برای این تیم به ارمغان آورد. شش قهرمانی در لیگ روسیه از جمله افتخارات متعدد این مربی بزرگ و صاحب نام است.

معروف که به همراه شهرداری ارومیه نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر والیبال را بدون شکست پشت‌سر گذاشته است در سال‌های اخیر همراه با درخشش تیم ملی افتخارات فردی زیادی هم کسب کرده است که از جمله آنها می‌توان به باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی والیبال آسیا 2013، بهترین پاسور قهرمانی والیبال آسیا 2013، بهترین پاسور لیگ جهانی 2014 اشاره کرد.

ادامه‌ روزهای‌ طلایی والیبال با پنجه‌ های‌ معروف‌ سعید

وی والیبال را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های پگاه، صنام، استقلال گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. او در جام باشگاه‌های والیبال آسیا در سال 2013 مانیل با متین ورامین به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید و در سال 1393 با قراردادی دو ساله دوباره به شهرداری ارومیه بازگشت. معروف در سال 1380 وارد تیم ملی نوجوانان و از سال 1384 هم رسماً عضو تیم ملی بزرگسالان شد. معروف پس از عدم دعوت علیرضا نادی توسط خولیو ولاسکو کاپیتان تیم ملی والیبال ایران شد.

هم‌اکنون تیم والیبال زنیت کازان روسیه حاضر با 12 پیروزی و 3 باخت و 36 امتیاز، در رده سوم سوپر لیگ روسیه قرار دارد و به فینال جام حذفی روسیه راه پیدا کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس