به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران درباره راهپیمایی اربعین گفت: این راهپیمایی از یک جهت فضایی عرفانی برای زائران بود اما مهم‌تر از آن پیامی است که به استکبار داده شد و آن این بود که همه جمعیت این بیست و چند میلیون که به کربلا رفتند نیستند بلکه آنها صرفا گروه کوچکی از یک میلیارد و 600 مسلمان هستند.

وی با اشاره به ارادت همه مسلمانان به اهل بیت از جمله اهل سنت ساکن در کاظمین اظهار داشت: دنیای استکبار بداند آنها که امثال داعش را طراحی کرده و می‌زایند و بعد ادعا می‌کنند که با آنها مخالفیم ما می‌دانیم که هدفشان دست‌اندازی به اعتاب مقدس مقدسه است اما در برابر آنها فقط ملت و ارتش عراق نبوده بلکه یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان قرار دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: نه تنها مسلمانان بلکه در سیما مشاهده کردیم که ارامنه هم صلیب بر گردن انداخته و به زیارت حضرت ابوالفضل رفتند و دنیای استکبار بداند که کوچک‌ترین اسائه ادب به اعتاب مقدسه با عکس‌العمل دنیای اسلام مواجه می‌شوند. وی با تاکید بر معرفت و بصیرت حاکم بر جهان اسلام خاطرنشان کرد: بگذریم از چند صد نفر که در برابر یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان با فکر وهابی‌گری و افکار جاهلانه قرار گرفته‌اند.

خطیب جمعه تهران بصیرت را طبق گفته ملاعبدالرزاق کاشی موجب جوشیدن چشمه‌های معرفت عنوان کرد و با تاکید براینکه الان دنیای اسلام با گذشته تفاوت یافته است گفت: سال 88 مشکلی پیش آمد و پس از انتخابات ریاست جمهوری یک طرف می‌گفت آرا متعلق به من است و دیگری می‌گفت متعلق به من است اما بحث به اینجا بسنده نشد و وارد اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها شد.

وی با یادآوری حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از این اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها و تبدیل یک مسئله جزئی به یک فتنه سراسری در کشور افزود: کاری که در داخل صورت گرفت طمع بیگانه را متوجه جمهوری اسلامی کرد و ملت ایران در 9 دی در  برابر این توطئه در سراسر کشور حرکت کردند و دشمن را بر سر جای خود نشاندند و دشمن فهمید که با این طراحی‌ها نمی‌تواند نسبت به جمهوری اسلامی و مقام ولایت کوچک‌ترین اسائه ادبی کند.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: این انسجام و یکپارچگی در کشور مسئله بسیار مهم و ارزنده است که جامعه با یک پیکر در کانونی به نام ولایت در ایران قرار گرفته است و در تمام مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این تجمع و استحکام در همه جا اثربخش است.

وی به نامه وزیر امور خارجه به همه وزرای امور خارجه کشورهای دیگر درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این نامه به این اشاره دارد که ما از حقوقمان کوتاه نخواهد آمد و بر آنچه دنیا قبول دارد عمل کرده‌ایم.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر عمل ما به سیره امام راحل و فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت دستیابی به بمب هسته‌ای گفت: نسبتی که شما به ما می‌دهید کذب و دروغ است و همه بدانند که هر اخلال و اشکالی در مذاکرات پدید آید بر گردن 1+5 است؛ این نکته‌ای مهم و برخواسته از همه قدرتی است که در کشور وجود دارد.

وی نمونه دیگری از انسجام و قدرت کشور را در رزمایش محمد رسول‌الله تجلی یافته خواند و با اشاره به همکاری ارتش و سپاه در این رزمایش هدف آن را طبق اطلاعیه این دو نهاد ایجاد امنیت در منطقه خواند و تصریح کرد: این رزمایش حرکتی مفید برای منطقه است و ثابت می‌کند که بیگانه نمی‌تواند دست‌اندازی کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با تجلیل از حفاظت هواپیمایی کشور و 5 دی سالروز دستور امام(ره) مبنی بر سپردن حفاظت هواپیماها به سپاه گفت: از زمانی که سپاه وارد این عرصه شد یک مورد هواپیماربایی شاهد نبوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران که در مورد موضوع اوقاف خطاب به کسانی که اموال وقفی را تصرف کرده‌اند تصریح کرد: بدانید که باید با تولیت موقوفه هماهنگ باشید و حرف او را عمل کنید. شما حق ندارید مال وقف را در دست بگیرید. همانطور که امام راحل تاکید داشتند که موقوفات باید در وقف باقی بماند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به افرادی که مال وقف را می‌برند و در ازای آن بهایی اندک پرداخت کرده و یا اصلا هیچ نمی‌دهند گفت: در حدیث است که اولین چیزی که از دست مسلمان گرفته می‌شود امانت است؛ امانت نسبت به مال، حقوق، مردم، ناموس و ... و آخرین چیزی که از مسلمان گرفته می‌شود نماز اوست یعنی اگر امانت بر گردن او باشد نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد، حج می‌رود اما خائن است زیرا اول چیزی که از او گرفته می‌شود امانت است.

وی با تاکید براینکه وقف متعلق به خداست اظهار داشت: فقها معتقدند اگر واقف مالی را وقف کرد دیگر نمی‌تواند مصرف آن و یا تولیت آن را عوض کند چون به محض اعلام وقف مال متعلق به خدا می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به متمولین و ثروتمندان گفت: شما که تمکن مالی دارید وقف کنید چراکه وقف باقی است و از بین نمی‌رود و لذا باقیات صالحات برای خود بگذارید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری مردم با پرسنل و کارمندان اداره آمار به ویژه در اعلام تولدها و فوت‌ها درادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سید علی غیوری خاطرنشان کرد: ایشان در دوران مبارزه به خانواده‌های زندانیان کمک مالی می‌کرد و شاه با هدف قطع دسترسی او به این خانواده‌ها آیت‌الله غیوری را زندانی کرد اما او با کمک رابطه‌ها این کمک‌ها را ادامه داد.

خطیب جمعه تهران بار دیگر ثروتمندان را به بذل مال خود در راه خدا دعوت کرد و گفت: اگر مال خود را نبخشید و یا خمس آن را پرداخت نکنید تبدیل به چاهی می‌شود که پس از مرگ در آن خواهید افتاد و به فقر عجیبی در عالم برزخ دچار خواهید شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس