کد خبر 374114
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴

گروه حقوق بشر 'سوارام' مالزی روز چهارشنبه از مقامات پوتراجایا خواست کمیسیون مستقلی برای تحقیق در خصوص دخالت مقامات این کشور در اقدامات فریبکارانه سازمان 'سیا'و شکنجه مظنونان عملیات تروریستی راه اندازی کنند.

به گزارش مشرق، حزب مخالف 'عدالت مردم مالزی' نیز هفته گذشته پس از گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در خصوص استفاده گسترده سازمان سیا از اقدامات فریبکارانه و اعمال شکنجه مظنونان تروریستی بعد از 11 سپتامبر، خواستار روشن شدن نقش مالزی در شکنجه این مظنونان و همکاری با کاخ سفید شد.

در گزارش سال 2013 با عنوان 'بازداشتگاه مخفی سازمان سیا و شکنجه'مالزی دستکم در دو مورد متهم به همکاری با سازمان سیا شده است.

گزارش اخیر کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا نیز نشان می دهد که چگونه آمریکا به نحو شنیعی از شکنجه به عنوان یک سلاح همیشگی در آنچه آن را جنگ علیه ترور می خوانده، استفاده کرده است.

به نوشته تارنمای 'مالیزیا اینسایدر'، 'یاپ سویی سنگ' مدیر اجرایی گروه حقوق بشر مالزی، تصریح کرد که در حال حاضر جزییاتی از نقش مالزی در شکنجه های سیا وجود ندارد.

سنای آمریکا در گزارش خود سازمان سیا را متهم کرده که در سال های 2002 تا2006 شیوه های بازجویی بسیار خشنی را در رابطه با افراد القاعده و سایر زندانیان متهم به تروریسم به کار برده و مقامات کاخ سفید را در این باره گمراه کرده است.

مالزی در این گزارش متهم به همکاری با سیا برای بازداشت مخفی افراد و انتقال آن ها به زندان های نامعلوم شده است.

مدیر اجرایی گروه حقوق بشر مالزی در بیانیه ای بر تشکیل کمیسیون مستقلی برای بررسی نقش مقامات این کشور در شکنجه متهمان عملیات تروریستی به وسیله سازمان اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد.

به رغم این گزارش ها، پلیس مالزی همکاری با سازمان 'سیا' آمریکا در عملیات بازداشت افراد و انتقال آن ها به زندان های مخفی را رد می کند.

پلیس مالزی اعلام کرده است تبادل اطلاعات بین همه نهادهای اطلاعاتی جهان برای مقابله با تروریسم ضروری است، از این رو تبادل اطلاعات با سازمان سیا عادی است.

حزب 'عدالت مردم مالزی' نیز از مقامات مالزی خواست به مردم این کشور در خصوص این مسایل 'کثیف و تاثر برانگیز' توضیح دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس