کد خبر 373729
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

پایگاه خبری الیوم السابع امروز سه شنبه از ترور یکی از سران جنبش انصار الله در مرکز صنعاء پایتخت یمن خبر داد.

 به گزارش مشرق،‌ بر اساس این گزارش رسانه های عربی اعلام کردند که 'فیصل الشریف' یکی از رهبران جنبش انصار الله در مرکز صنعاء ترور شد.

این رسانه ها جزئیات بیشتری از این خبر را منتشر نکردند.

از سوی دیگر شبکه المیادین نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی یمن در شهر 'عتق' واقع در استان 'شبوه' یک جوان را به ضرب گلوله کشتند.

در همین حال پنج انفجار صبح امروز(سه شنبه) محله قدیمی وعمدتا شیعه نشین شهر 'صنعا' پایتخت یمن را به لرزه درآورد که در پی آن دست یکم یک یمنی کشته ویک تن زخمی شدند.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که روز گذشته نیز یک معترض یمنی از هواداران جنبش جنوب یمن که خواستار استقلال و جدایی هستند در جریان اعتراضات مدنی به ضرب گلوله پلیس در شهر 'عتق' در استان 'شبوه' کشته شد.

فعالان و شاهدان عینی اعلام کردند که این معترض یمنی زمانی کشته شد که همراه با سایر معترضان راه های اصلی شهر'عتق'را برای فراخواندن ساکنان شهر جهت پیوستن به اعتراضات مدنی که جنبش جدایی طلب جنوب هر دوشنبه آن را ترتیب می دهد، بستند.

گروه انصار الله یمن در ماههای اخیر در مبارزه با شبه نظامیان وابسته به 'القاعده' در این کشور به موفقیت های بزرگی دست یافته و آنان را از بخش های مهمی از یمن بیرون رانده است.

این گروه همچنین در ماه های اخیر کنترل صنعا پایتخت یمن را به دست گرفته و شبه نظامیان مسلح رامجبور به خروج از این شهر کرده است.

یمن همچنین با فعالیت تروریست های القاعده و جنبش جدایی خواهان جنوب، دست به گریبان است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس