"دنی کوهن"، مدیر بی‌بی‌سی در کنفرانس دو روزه "کمدی برای تغییر" در بیت‌المقدس نگرانی خود را از گسترش یهودیستیزی در اروپا و به طور خاص انگلیس بیان می‌کند. وی چندی پیش نیز از برنامه‌های خود برای هفتادمین سالگرد آزادسازی کمپ‌های کار اجباری زمان جنگ جهانی دوم یا همان آشویتس‌ها پرده برداشت.

گروه بین الملل مشرق،شبکه خبری بی‌‌بی‌سی وابسته به وزارت خارجه انگلیس طی 12 ماه گذشته هدف چندین تظاهرات عمومی مردم خشمگینی بوده که به اقدامات اسرائیل در جنگ غزه صورت گرفته است. تظاهرات‌کنندگان معتقدند مدیر بی‌بی‌سی اجازه نداده است که مصائب و مظلومیت‌های فلسطینیان در این جنگ، به طور منصفانه انعکاس یابد.
"پیتر هاروکس" رییس سابق بخش جهانی بی‌‌بی‌سی روز دوشنبه در اظهار نظری عنوان کرد که انگلیس و آمریکا در حال بازنده شدن در "نبرد اطلاعاتی" هستند. پیتر هاروکس در این باره گفت که شبکه‌های خارجی زبان چین و روسیه با تخصیص بودجه مناسب در حال غلبه بر بخش‌های بین‌المللی رسانه‌ای انگلیس هستند. وی در ادامه پیشنهاد کرد که  وزرای انگلیس باید با هزینه مالی بیشتر به نبرد تبلیغاتی با "راشا تودی" شبکه  ماهواره‌ای انگلیسی زبان روسیه بروند.
از طرف دیگر "دنی کوهن"، مدیر بی‌بی‌سی در کنفرانس  دو روزه "کمدی برای تغییر" در بیت‌المقدس نگرانی خود را از گسترش یهودیستیزی در اروپا و به طور خاص انگلیس بیان می‌کند. وی چندی پیش نیز از برنامه های خود برای هفتادمین سالگرد آزادسازی کمپ‌های کار اجباری زمان جنگ جهانی دوم یا همان آشویتس‌ها پرده برداشت.

روزنامه ایندیپندنت انگیس در گزارشی به سخنان دنی کوهن، مدیر بی‌بی‌سی در کنفرانسی بیت‌المقدس می‌پردازد و به نقل از وی می‌نویسد: افزایش یهودستیزی در انگلستان بیش‌تر از هر زمان دیگری مرا نگران کرده است و در طول همه سال‌‌های زندگی‌ام در لندن، تا به حال این‌قدر احساسات ضدیهودیت را حس نکرده بودم.

دنی کوهن می‌گوید: "تا به حال در زندگی‌ام این‌قدر از یهودی بودنم در انگلستان احساس نگرانی نکرده بودم؛ در یک سال گذشته فشار روحی و روانی شدیدی بر من وارد شد. این موضوع مرا به فکر واداشت که آیا انگلستان می‌تواند اقامتگاه ما در درازمدت باشد. چه بخواهیم چه نخواهیم، این خصومت‌ها وجود دارد و نسبت به قبل نیز بی‌سابقه است."

کوهن 40 ساله، سرپرست سابق شبکه یک بی‌بی‌سی در ادامه این‌گونه سطح روزافزون نفرت‌ها نسبت به یهودیان را در سراسر اروپا تشریح می‌کند: "حتماً شنیده‌اید که تعداد حملات سیر صعودی داشته است، همین قتل و کشتارها در فرانسه و بلژیک را ببینید. وضع یهودیان در اروپا بسیار تیره و تار شده است."

کوهن در این سخنرانی که در تالار "فیلم‌خانه اورشلیم" انجام شد، به ظرفیت بالقوه ژانر کمدی در پیش‌برد تغییرات اجتماعی به نفع یهودیان پرداخت.

در گزارش روزنامه ایندیپندنت آماده است: به‌رغم این که کوهن هیچ اشاره‌ای به سمتش در بی‌بی‌سی نکرد، اما باید گفت که بی‌‌بی‌سی" در 12 ماه گذشته هدف چندین و چند تظاهرات عمومی مردم خشمگینی بوده است که به اقدامات اسرائیل در جنگ غزه که اسرائیل به آن، عنوان "صخره سخت" داده بود، اعتراض داشتند. تظاهرات‌کنندگان معتقد بودند که این مدیر بی‌بی‌سی اجازه نداده است که مصائب و مظلومیت‌های فلسطینیان در این جنگ، به طور منصفانه انعکاس یابد.

در پی جنگ غزه، درصد اقدامات یهودستیزانه مردم انگلیس شدیداً افزایش یافت. لازم به ذکر است که جمعیت جامعه یهودی در انگلستان به 260 هزار نفر می‌رسد. ماه ژوئیه گروهی از جوانان انگلیسی پس از یک تجمع اعتراضی در طرفداری از فلسطینیان، با تشکیل دادن صفوف به‌هم‌پیوسته‌ای در بخش یهودی‌نشین "منچستر بزرگ" شعار "درود بر هیتلر" سر داده و به طرف عابرین پیاده تخم‌مرغ و قوطی نوشابه پرتاب کردند. معترضان، پلاکارت "کودک‌کش‌ها" را در محوطه بیرونی کنیسه کینگستون در جنوب غرب لندن نصب کرده بودند. در این بین، چهار تن از این جوانان به جرم "حمله فیزیکی" به یک خاخام در شهر "گیتسهد" دستگیر شدند.

"ویویان واینمن"، عضو "انجمن نمایندگان یهودیان انگلستان" به روزنامه ایندیپندنت گفت که شمار حوادث یهودستیزانه ثبت‌شده در سال 2014 "از زمان آغاز ثبت این موارد، در ‌بالاترین حد خود" بوده است.

واینمن اظهار داشت: "درست است که ما باید به یهودی بودن‌مان در انگلیس ببالیم، اما یک تابستان پر از خصومت و تظاهرات ضدصهیونیستی را از سر گذراندیم که مطمئناً تاثیر خود را گذاشت."
وی ادامه اظهاراتش را این‌گونه دنبال می‌کند: "انگلستان در مقام مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی، هنوز سطح نسبتاً پایینی از یهودستیزی دارد. در عین حال نباید دست روی دست بگذاریم و موضوع را حل‌شده بدانیم. انجمن ما در کنار دیگر نهادهای یهودی در انگلیس به همکاری‌هایش با دولت و دیگران ادامه می‌دهد تا ریشه این نگرانی‌ها را بخشکاند."

آقای کوهن به‌تازگی از برنامه‌های بلندپروازانه بی‌بی‌سی به مناسبت هفتادمین سالگرد آزادسازی کمپ‌های کار اجباری زمان جنگ جهانی دوم یا همان آشویتس‌ها پرده برداشت. در این روز که "روز یادبود هولوکاست" لقب گرفته، قرار است مستند 10 ساعته "شوآ" درباره هولوکاست پخش شود. در برنامه "آیشمن شو"، نیز مارتین فریمن نقش "میلتون فراچتمن" را بازی می‌کند که تهیه‌کنندگی محاکمه "آدولف آیشمن"، معمار نقشه آلمان‌های نازی برای نابودی یهودیان اروپا را بر عهده داشت.

تصمیم آقای کوهن برای هرچه بیش‌تر برجسته کردن این رویداد، پاسخی است به "نگرانی‌های رو به رشد در خصوص یهودستیزی در سراسر اروپا".


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی از قم ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    این هااز خداشونه که در اروپا یهودی ستیزی باشه تا همه یهودی ها به فلسطین مهاجرت کنند تا جمعیت اونجا از عراب بیشتر بشه و موازنه به وجود بیاد در ضمن این طرح خود صهیونیست هاست که به هر قیمتی یهودی ها را کوچ بدهند فلسطین به نامه های لرد روچیلد مراجعه کنید
  • پژمان ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    البته که حق دارند.موضوعی را که هیتلر 90 سال پیش کشف کرد تازه متوجه شدند.یهودیها در تمام نقاط دنیا موجبات فتنه ها و فساد بوده و هستند.اما جای تاسف در اینجاست که داعش موج قوی تری (اسلام ستیزی)را در اروپا به حرکت در آورده.
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    ازاسم کوهن ، یهودی بودن این مدیر بی بی سی کاملا واضح است وهمه مامیدانیم که شیوه صهیونیست ها نفوذ در رسانه ها وتاثیر گذاری بر ملتها ودولتهای محل اقامتشان بویژه در اروپا و آمریکااست.
  • مرجان ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    حقه بازیشونه همه ی انگلیس از ملکه تا مجالسشون دست صهیونیست هاست بازم موش مرده بازی در میارن. باز چه نقشه ای برا مسلمونای بدبخت دارین حروم ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس