کد خبر 373435
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

درگیریها بین گروههای تروریستی مسلح در مناطق مختلف سوریه ازسرگرفته شده است و شمار دیگری از آنان در این درگیریها کشته شدند.

به گزارش مشرق، درگیریها بین گروه جبهه النصره و تیپ موسوم به تیپ شهدای یرموک وابسته به ارتش آزاد سوریه در حومه غربی درعا از سرگرفته شد.
اختلافات بین گروههای مختلف مسلح بر سر تقسیم نفوذ و کنترل بر مناطق مختلف سوریه ادامه دارد.
احمد فرحات گزارشگر المنار در گزارشی گفت : تلاشهای جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده برای از سر راه برداشتن گروههای وابسته به ارتش آزاد سوریه در جنوب سوریه با
ناکامی روبرو شده زیرا جبهه النصره در پیشروی در برابر تیپ شهدای یرموک طی درگیریهای شدید چند روز گذشته شکست خورده است.
دو نفر از فرماندهان جبهه النصره به نامهای ابو زید جزایری و ابو تراب اردنی کشته شدند و ابو ماریا قحطانی از دیگر فرماندهان ارشد جبهه النصره نیز زخمی شده به همین سبب مجبور شده است با ابتکار «جنبش المثنی» برای حل اختلاف با شهدای یرموک موافقت کند.
تشکیلات موسوم به دار العدل وابسته به جنبش المثنی این ابتکار را ارائه کرده است.
مشخص نیست که این راهکار چه میزان دوام خواهد آورد به خصوص آنکه درگیریها بین دو طرف در حومه روستای نافعه و عین الذکر در حومه غربی درعا ازسرگرفته شده است.
همچنین نزدیکی جنبش المثنی به جبهه النصره شاید مانعی در هر گونه توافق طولانی مدت باشد.
در بحبوحه این درگیریها ، تشکیل اتاق مشترک جنگ با داعش در درعا با حضور جبهه النصره ، جنبش احرار الشام و برخی گروههای وابسته به آنان اعلام شد.
در دوما واقع در ریف دمشق نیز درگیریها بین دو گروه مسلح به نامهای ارتش اسلام و ارتش امت ادامه دارد و در تازه‌ترین درگیریها بین آنها نه نفر کشته شدند.
ارتش اسلام طرفهایی را که به نام آنها اشاره نکرد مسئول این درگیریها دانست اما به طور تلویحی اعلام کرد ستون پنجم این درگیریها را بین گروههای مسلح ایجاد کرده است.
در حلب نیز اقدام جنبش موسوم به جنبش نور الدین زنکی در دستگیری یکی از اعضای ارتش آزاد به نام ابو احمد عملیات باعث خشم تعدادی از گروههای مسلح شده است به خصوص آنکه این اقدام کمتر از یک ماه پس از آن رخ می دهد که جنبش نور الدین زنکی تعدادی از افراد مسلح را در حومه حلب دستگیر کردو به قتل رساند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس