معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور توصیه کرد، فضای شب یلدای امسال با بزرگداشت یاد اهل بیت(ع)، ذکر مناقب و احادیث رسول گرامی(ص) توسط بزرگترها، معنوی شود.

به گزارش مشرق، معصومه حکیمیان درمورد تقارن شب یلدا امسال با ایام سوگواری رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و دو امام معصوم(ع) افزود: بیشتر مناسبت های ملی که در کشور ما تعریفی دارد، با هدف خاصی گرامی داشته می شود و اهداف فرهنگی با محتوای متعالی و ارزشمند در این مناسبت ها مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: در بیشتر برنامه ها و مناسبت های فرهنگی کشور، مفاهیم ارزشی، معنوی، اخلاقی و الهی به روش های مختلف ترویج می شود، هر چند در مواقعی با نیرنگ های شیطان ناخالصی هایی به آن افزوده شده یا می شود.

حکیمیان گفت: یکی از این مناسبت ها، برگزاری مراسم شب یلدا به واسطه جمع شدن اعضای خانواده در خانه بزرگ فامیل است، نکته حائز اهمیت این است که یلدای امسال با توجه به همزمانی آن با ایام رحلت رسول گرامی اسلام و دو امام معصوم(ع)، فرصت ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد که این مراسم را از نظر فرهنگی و معنوی غنای بیشتری بخشیده و از آن در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی بهره برداری کنیم.

وی گفت: شایسته است فضای این شب را با بزرگداشت یاد اهل بیت(ع)، ذکر مناقب و احادیث رسول گرامی(ص) و بیان قصه زندگی ائمه اطهار(ع) توسط بزرگترها، معنوی کرده و سنت حسنه صله رحم و تکریم بزرگترها را به بهترین وجه به جا آوریم.

به گفته حکیمیان، بی شک با این نوع نگرش به یک سنت ملی، می توانیم گام های بلندی در راستای اعتلای فرهنگ دینی و ملی خود برداریم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، خاطرنشان کرد: بی شک یلدای امسال توسط مردم با پیام و ذکر معصومین، نورانی خواهد شد، هر چند از ابتدا در برگزاری مراسم شب یلدا، جنبه های معنوی و فرهنگی این مراسم، بر جنبه های مادی و دنیوی آن غالب بوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس