رئیس‌جمهور آرژانتین ضمن تحسین ایستادگی و مقاومت ملت کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا پیشنهاد داد 17 دسامبر (26 آذر) را به عنوان روز اعلام همبستگی با ملت‌هایی که تسلیم نمی‌شوند در نظر بگیرند.

فرناندز:یانکی ها در دادن حق به کاسترو 53 سال دیر کردند/ مقاومت کوبا قابل تحسین است/انگلیس از آمریکا عبرت بگیردبه گزارش مشرق به نقل از «پست لاتینو»، «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین طی سخنانی در مقر ریاست جمهور این کشور (کاخ صورتی) از انگلیس خواست بار دیگر پای میز مذاکره بیاید تا بدین ترتیب راه‌ حلی صلح‌آمیز برای مسئله حاکمیت جزایر «مالویناس» پیدا کنند، همان طور که ایالات متحده آمریکا و کوبا توافق کردند برای برقراری روابط 2 جانبه خود مذاکره کنند.

یانکی‌ها 53 سال حق کوبا را نپذیرفتند


«فرناندز» در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر یانکی‌ها 53 سال برای حق دادن به «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی کوبا دیر کردند، چرا شما نمی‌آیید پای میز مذاکره‌ای که تمام دنیا آن را از شما درخواست می‌کنند؛ نمی‌توان در دنیای متمدن شده غرب زندگی کرد و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نادیده گرفت.

رئیس‌جمهور آرژانتین سپس تصریح کرد که یافتن راه‌حلی سیاسی برای موضوع کوبا تمام کشورهای آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار داده است.

وی این اظهارات را پس از انتشار خبر آزادی زندانیان کوبایی از زندان آمریکا و تصمیم هر 2 کشور مبنی بر از سر گیری روابط دیپلماتیک خود پس از نیم قرن تعلیق مطرح کرد.

مقاومت کوبایی‌ها قابل تحسین است

«فرناندز» ضمن تحسین ایستادگی و مقاومت ملت کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا پیشنهاد داد 17 دسامبر (26 آذر) را به عنوان روز اعلام همبستگی با ملت‌هایی که تسلیم نمی‌شوند در نظر بگیرند.

رئیس‌جمهور آرژانتین در نهایت افزود: من امیدوارم که این اقدام آمریکا، درسی برای شریک وی در اروپا باشد و انگلیس متوجه شود که باید درباره اینگونه مسائل مذاکره کرد.

مقامات انگلیس از سال 1833 میلادی جزایر «مالویناس» را که به آرژانتین تعلق دارد اشغال کردند و از آن زمان جزایر مذکور را به عنوان بخشی از سرزمین خود نگه داشته‌اند.

اختلاف بر سر این جزایر باعث شد از 2 آوریل تا 14 ژوئن 1982 (13 فروردین تا 24 خرداد 1361) جنگی خونین بین هر 2 کشور به وقوع بپیوندد که در نهایت منجر به کشته شدن 649 نظامی آرژانتینی، 255 نظامی انگلیسی و 3 شهروند عادی «مالویناس» شد.

انگلیس تاکنون با وجود تمام فراخوان‌های بین‌المللی، حل و فصل موضوع حاکمیت جزایر «مالویناس» را نادیده گرفته است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    با تصرف جزایر زیبای اشغالی مالوینس و فائوکلند آرژانتین به اشغال و اشغالگری پایان بدهید
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    ای ول به این شیر زن قبلا هم شجاعانه اظهاراتی علیه آمریکا کرده بود. زنده باد جنبش ضد سیاست های صهیونی و آمریکایی
  • saeed ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    خوشحالی اصلاح طلبا برام جالب بود....نمیدونم کی میخوان چشاشون رو باز کنن وببینن کوبا مقاومت کرد و به پیروزی رسید نه اینکه گدایی امریکاییها رو بکنه....
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    خاک پای این خانوم تو سر مرتجعین عرب شکم باره
  • ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    درود بر این شیرزن که با اقتدار در مقابل شیطان بزرگ موضع گیری میکند و قدرت پوشالی امریکا را به چالش میکشد.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مردم کبا مصیبت کشیدند نه دولت کوبا مقاومت کرد..بهتر بگیم مردم کوبا مقاومت کردند..
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    کوبا هم بلاخره جام زهر را خورد !
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    این رو میگن بیرون گود وایسا و بگو لنگش کن. این خانم که انقدر به ظاهر شجاعانه حرف میزنن میشه بگن چرا جرئت نگاه چپ کردن به انگلیسی ها رو ندارن؟ چرا نمیرید جزایرتون رو پس بگیرید حامیان مقاومت؟
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    شیرزاد بهتره این شیرزن رو الگو قرار بده
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    شیرزاد بهتره این شیرزن رو الگو قرار بده
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    من کاری به دین و زندی شخصی و .... این خانم ندارم. اما به نظر میرسه یک آزاده هست. امام حسین گفت ار دین ندارید آزاده باشید. امیدوارم حداقل چنین افرادی در جهان امروز بتونند تاثیرات خوبی بر جهان بذارند
  • ایرانی والا ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    فقط شیرزاد!!!!!!!
  • رضا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    منظور شما فک کنم این باشه : به تصرف جزیره زیبای مالویناس ( فالکلند ) که متعلق به آرژانتین است پایان دهید ....
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چه پیروزی ؟
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    جراتشو ندارند !
  • ناصر ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    ای کاش این زن رهبر اعراب بود (عبد الباری عطوان-رای الیوم)
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    البته موضع انفعالی رهبران آمریکالی لاتین و تلاش برای ماستمالی این شکست تاریخی کوبا قابل پیش بینی بود چون برایشان سخت است که اعلام کنند ککشوری که رهبر آمریکای لاتین در مبارزه با آمریکا بود سر انجام به زانو در آمد. اما این مساله حقیقت را عوض نمی کند. از کدام عقب نشینی آمریکا حرف می زنید؟مگر سخنالن دیروز اوباما را که رژیم کوبا راظالم خواند نشنیدید؟ کدام تحریم آمریکا علیه کوبا لغو شده است؟ وقعیت این است که بکوبا شکست خود و آرمان چه گووارا دفن شد. برقراری رابطه زیر چماق تهدید و فشار یعنی شکست. اینکه بعضی ها می خواهند این شکست کوبا را ماستمالی کنند قصه دیگری است. از آن بدتر اینکه در ایران از این شکیت پیروری می سازند چون دارند نسخه مشابهی برای ایران می پیچند. مرگ برای ما بهتر ا این خفت است. هیهات من الذله. اما بهقول احمدی نژاد هر وقت چماق تحریم و تهدید را کنار بردند آن وقت آماده مذاکره هستیم. جالب است کسانی که این موضع احمدی نژاد را تحمل نکردند و او را متهم به واداگی کردند حالا این داغ بردگی را که بر پیشاانی ملت کوبا گذاشته شد را توجیه می کنند. آماده انقلاب رنگی در کوبا باشید.
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    قفط شیرزن
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    رائول بر خلاف برادرش فیدل ، به این نتیجه رسید که اگر اقتصاد کشورش را در دایره محدود داخل کشور نگه دارد و به اقتصاد شتابان جهانی متصل نسازد، باید فروپاشی اقتصاد کشورش را شاهد باشد که پیامد آن، آسیب جدی به ارزش هایی است که سال ها به خاطرشان با "امپریالیسم" مبارزه کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس