کد خبر 372015
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا در رم با هم دیدار و در خصوص تلاش‌های فلسطین برای رفتن به شورای امنیت جهت تعیین زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: تاکنون درخصوص مذاکرات سه ساعته جان کری، وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رم بیانیه‌ای رسمی صادر نشده اما تلویزیون رسمی ایتالیا اعلام کرد که در این مذاکرات درخصوص رفتن فلسطینی‌ها به شورای امنیت جهت تعیین جدول زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین بحث و گفت‌وگو شد.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نشست با هدف تلاش برای ترغیب واشنگتن به استفاده از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی‌ها صورت گرفته است.

به گزارش منابع، جان کری و نتانیاهو در این گفت‌وگوی سه ساعته در خصوص اوضاع فلسطین پرونده هسته‌ای ایران، جنگ در سوریه و جنگ علیه داعش بحث و گفت‌وگو کردند.

نتانیاهو نیز در این دیدار از جان کری خواست تا آمریکا همچنان به سیاست خود که در آن با اقدامات یکجانبه مخالفت کرده بود را حفظ کند.

وی گفت: در حال حاضر در خاورمیانه اقداماتی یکجانبه‌تر از اقدامات فلسطینی‌ها در عرصه بین‌المللی نیست برای همین از آمریکا می‌خواهیم در خصوص این مساله به ما کمک کند و دوستان ما باید بدانند که هدف فلسطینی‌ها از اقدامات یکجانبه از بین بردن مشروعیت اسرائیل است و تنها نتیجه‌ای که می‌تواند داشته باشد ایجاد فضای نامناسب برای تجاوز و دشمنی علیه اسرائیل است.

از سوی دیگر، نتانیاهو در سخنانی اعلام کرد: مسوولان اروپایی که عصر روز دوشنبه در پاریس با جان کری نشستی را برگزار کردند از فلسطینی‌هایی که می‌خواهند به شورای امنیت بروند، حمایت به عمل می‌آورند.

وی مدعی شد، تلاش‌های فلسطینی‌ها و برخی کشورهای اروپایی برای تحمیل شروطی علیه اسرائیل تنها به وخامت اوضاع منطقه‌ می‌انجامد و خطری برای اسرائیل است.

نتانیاهو همچنین مخالفت خود را با تلاش‌های فلسطینی‌ها برای رفتن به شورای امنیت جهت پایان اشغالگری اسرائیل اعلام کرد.

وی پیش از دیدار با کری نیز گفته بود که اسرائیل مخالف هرگونه اقدامی از سوی سازمان ملل برای دیکته کردن جدول زمانی عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی فلسطینی‌ها است.

نتانیاهو همچنین به واشنگتن اعلام کرده بود که انتظار دارد آمریکا از حق وتو علیه هرگونه قطعنامه‌هایی که شورای امنیت صادر می‌کند، استفاده کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس