یازده کتاب شعر و چهار کتاب نثر به‌عنوان نامزدهای بخش ادبی شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به بخش نهایی راه یافتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، هیئت داوران شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس، با تشکیل جلسات متعدد مربوط به گروه شعر و نثر ادبی، پس از بررسی‌های کارشناسی، آثار راه یافته به مرحله پایانی و نهایی این جایزه را معرفی کرد.

بر این اساس در بخش شعر کتاب‌های «آویشن و اندوه» از پانته‌آ صفایی و انتشارات فصل پنجم، «باد موافق» از علی سلیمانی و انتشارات هزاره ققنوس، «تا مزار سلمان هراتی» از رجب افشنگ و انتشارات لمپا، «عاشقانه‌هایی برای دشمن» از حمیدرضا شکارسری و انتشارات فصل پنجم، «ناگهان از خاک» از عباس باقری و انتشارات تجلی مهر، «نامت را بگذار وسط این شعر» از محمدرضا شرفی خبوشان و انتشارات شهرستان ادب، «شمیم نور» از دبیرخانه جشنواره رهآورد سرزمین نور و انتشارات سازمان بسیج مستضعفین، «عشق روی شانه‌های کلمات» از سید محمد امین جعفری و کنگره سرداران استان فارس، «عطر بهار نارنجک» از غلامرضا کافی و انتشارات شاهچراغ، «عید خون» از علی محمد مودب و انتشارات شهرستان ادب و «ننه علی» از سجاد عزیزی آرام و انتشارات شانی یازده مجموعه شعری است که به مرحله پایانی راه یافته‌اند.

در بخش نثر ادبی جشنواره هم «آیه‌های پرواز» از اکرم کیانی و انتشارات موسسه سرلشکر شهید احمد کاظمی، «تمام فصل‌ها بوی تو را می‌دهند» از محمدباقر نجف‌زاده و انتشارات هزاره ققنوس، «خاطره‌های خاکی» از علی باباجانی و انتشارات منادی تربیت و «لطفاً دست نزنید، این کتاب شیمیایی است...» از مهدی اسماعیلی و انتشارات قانونمدار به دور نهایی راه یافتند.

هم‌چنین کل آثار رسیده به دبیرخانه گروه شعر و نثر، 163 عنوان بوده که در این میان تعداد 137 اثر مربوط به شعر دفاع مقدس و 26 عنوان نثر ادبی بوده است.

مراسم پایانی شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس در‌ هفته پایانی‌دی‌ماه سالجاری برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس