کد خبر 371818
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

رئیس جمهور سوریه در آخرین دیدار با اقلیت‌های فلسطینی مقیم اروپا تأکید کرد که فرستاده‌های آمریکا دولت سوریه را تهدید کرده بودند که رهبران حماس را از دمشق بیرون کند.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که این کشور از آغاز انقلاب فلسطین، درهای کشور خود را به روی مردم فلسطین گشودیم و تا جایی که امکان داشت به انها کمک کردیم.

رئیس جمهور سوریه در اوایل ماه جاری با اقلیت‌های فلسطینی مقیم اروپا دیدار کرد و به تازگی جزئیات این دیدار منتشر شده است.

وبگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از اسد گزارش داد، زمانی که انقلاب در فلسطین آغاز شد، درهای سوریه به روی مردم این کشور باز شد و مهم این بود که مردم فلسطین احساس کنند که در کشور خود زندگی می‌کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: ما در برهه‌های مختلف با رهبران فلسطین اتفاق و اختلاف نظراتی داشتیم ولی این مسئله سبب نشد رابطه [ما] با هیچ طرف فلسطینی قطع شود.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: در سال 1999 پس از اینکه رهبران حماس از اردن بیرون رانده شدند، درها را به روی آنها گشودیم؛ هر چند که تجربه تلخی از اخوان داشتیم.

اسد در ادامه تأکید کرد که خطاب به رهبران حماس گفته بود که درهای سوریه همیشه به روی کسی باز است که یک اسرائیلی را تعقیب و یا محاصره کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات توسط سوریه به مردم فلسطین، تصریح کرد، پس از حمله به عراق و سقوط بغداد، فرستاده‌های آمریکا آمدند و تهدید کردند که اکنون توپ در زمین ماست و باید جنبش حماس را از سوریه اخراج کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس