رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی تحلیل‌گری نافذ، معتدل و دوراندیش در حوزه سیاست بود، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در همه مواقع و مواقفِ انقلاب و در مسیر اهداف انقلاب از خود و خانواده گذشت.

آیت‌الله مهدوی‌کنی تحلیل‌گری نافذ و دوراندیش بود
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار صمیمی با خانواده آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) شخصیت والا و جامع آیت‌الله مهدوی‌کنی را به‌عنوان عالمی فرهیخته و هدایت‌گری سلیم‌النفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ ارزیابی کرد.

وی ضمن بیان خاطراتی از همراهی با مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوران مبارزه، دستگیری و تبعید، افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی بسیار تأثیرگذار در پیروزی، استقرار و تحکیم انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌ها بود و این ثبات قدم ناشی از مسیر مستقیم و استوار ایشان در پیگیری ارزش‌های نهضت اسلامی بود.

رئیس‌جمهور با یادآوری علاقه زیاد امام راحل و اعتماد مقام معظم رهبری به آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: ایشان تحلیل‌گری نافذ، معتدل و دوراندیش در حوزه سیاست بود و حق بزرگی بر انقلاب، نظام و همه ما دارند، زیرا در همه مواقع و مواقفِ انقلاب و در مسیر اهداف انقلاب از خود و خانواده گذشت.

حجت‌الاسلام روحانی ضمن بیان ویژگی‌های فردی آن مرحوم و تعلق خاطری که به‌عنوان یک پدر معنوی نسبت به ایشان وجود داشت، افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی همواره متخلق و خوشرو بودند و به‌دلیل همین سلوک شخصی علاوه بر خانواده، جامعه نیز مجذوب ایشان می‌شدند.

وی وجود فرزندان صالح به‌‌ویژه حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی‌کنی را از برکات ماندگار آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) دانست و در پایان برای علو درجات آن مرحوم دعا کرد.

در این دیدار همسر آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز باور قلبی به خداوند متعال و ارزش‌های الهی را مهمترین ویژگی شخصیتی آن مرحوم دانست و گفت: ایشان با همه توان خود را وقف خدمت به انقلاب و حفظ نظام کرد و چنانچه مشکلی پدید می‌آمد، در اصلاح امور پیشگام بود.

حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی‌کنی نیز در این دیدار از عیادت، رسیدگی‌ها و دستورات رئیس‌جمهور در دوران کسالت و نیز رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکر و حضور مستمر مسئولان ارشد دولت کنار خانواده و فراهم آوردن امکانات لازم برای رسیدگی‌های پزشکی را موجب دلگرمی و قدردانی دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس