کد خبر 371608
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ای برای ساخت سالانه حدود یک میلیون مسکن در کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 11 میلیون مسکن باید ظرف یک برنامه 12‌ساله ساخته شود که از این 11 میلیون، سالانه حدود 200 هزار واحد در حوزه روستایی و حدود نیم میلیون در حوزه شهری است.

وی افزود: اگر بخواهیم تقسیم‌بندی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم بگوییم سالانه حدود 200 هزار واحد مسکونی در حوزه روستاها و 800 هزار واحد مسکونی در شهرها تولید کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه روستاها دولت موفق شده که برنامه‌ریزی کند، افزود: سالانه 200 هزار وام مسکن روستایی را تسهیل کند.

وی در ادامه گفت: در حوزه شهرها از تعداد 800 هزار واحد در حوزه بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری در نظر داریم به‌طور سالانه تسهیلات 300 هزار واحد مسکونی را تامین کنیم.

آخوندی در ادامه درباره‌ی آخرین وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن اظهار کرد: در حال حاضر این صندوق رو به گسترش است و بانک مسکن برنامه‌های جدیدی دارد که به زودی اعلام می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بانک مرکزی امکان ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن برای همه بانک‌ها فراهم می‌کند، تصریح کرد: این امر نیاز به تصویب شورای پول و اعتبار دارد و بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی در این زمینه ادامه دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ریاستی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    جدی که نمیگی؟؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    فعلا که یک سال و نیم گذشته و شما فقط کار را متوقف کرده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس