کد خبر 371566
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: ما امروز علاوه بر تعمیر گسترده قطعات و تعمیرات اساسی تجهیزات خود، در حال تولید دانش مورد نیاز در ابعاد نظامی نوین هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس، امیر  رضا خرم‌طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش و مسئول قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا، صبح امروز در گردهمایی محققان تحقیقات غیرصنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، اظهار داشت: پس از آغاز جنگ تحمیلی، سازمان جهاد خودکفایی ارتش با تدابیر نایب امام زمان(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل شد و ادامه این راه، کشور را از وابستگی نجات داد.

وی افزود: ما امروز علاوه بر تعمیر گسترده قطعات و تعمیرات اساسی تجهیزات خود، در حال تولید دانش مورد نیاز در ابعاد نظامی نوین هستیم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اهمیت امنیت پایدار را درک کرده و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با تأکید بر اهمیت اقدامات جهاد خودکفایی، به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در زمینه ساخت تانک ذوالفقار، کسب رتبه تحقیقاتی در سال 1375، نصب کاتیوشا بر روی نفربر زرهی، و ابداع دستگاه‌های رفع آلودگی شیمیایی و همچنین اقدامات نیروی هوایی ارتش در زمینه اورهال جنگنده‌ها و ساخت شبیه‌سازها اشاره کرد.

امیر خرم‌طوسی در همین زمینه به اقدامات نیروی دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با ساخت شناورهای کلاس جماران و پیکان، و طراحی و ساخت زیردریایی‌های جدید، و همچنین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با طراحی و ساخت سامانه‌های راداری، منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس