کد خبر 371496
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱

گروگان پاکستانی از شکنجه‌های نیروهای ویژه انگلیسی من جمله غرق مصنوعی، ضرب و شتم با کابل،‌ آزار توسط سگ‌ها،‌ آزار جنسی و غیره به دادگاه عالی شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، یک زندانی پاکستانی با شکایت از نیروهای انگلیسی،‌ از اعمال انواع شکنجه‌های وحشیانه من جمله غرق مصنوعی توسط نیروهای ویژه انگلیسی پیش از تحویلش به بازپرس‌های آمریکایی سخن گفته است.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» با اشاره به این موضوع،‌ امروز (یک‌شنبه)‌ نوشت یک مرد پاکستانی که برای واردات برنج از قطر به عراق سفر کرده بود و بدون دلیل برای بازرسی توسط نیروهای آمریکایی اسیر انگلیسی‌ها بود، از جزییات سوء رفتارها و شکنجه‌های اعمال شده بر وی در دوران اسارتش پرده برداشت.

رحمت الله،‌ این اسیر پاکستانی در یک گزارش 62 صفحه‌ای نوشته است نیروهای ویژه انگلیسی وی را با غرق مصنوعی شکنجه کرده و خاکستر سیگار بر روی غذای وی ریخته و این اسیر پاکستانی را در قفسه‌ای مانند تابوت با چکاندن آب سرد بر سر وی نگه‌داری می‌کردند.

این شاکی پاکستانی خواستار تحقیقات بی‌طرفانه پیرامون اتهامات همدستی انگلیس با شکنجه‌ها شده است.

رحمت الله در این شکایت هم‌چنین از ضرب و شتم وحشیانه نیروهای نظامی انگلیس و بازجویی‌ها و شکنجه‌های آنان مانند رها شدن در لانه سگ‌ها و حمله سگ‌ها گفته است.

وی جزییات بیشتری از شکنجه‌های غیر انسانی توسط نیروهای نظامی انگلیسی افشا کرده و افزود به وی گفته شد به اتهام عدم همکاری او را به نیروهای آمریکایی تحویل و به زندان ابوغریب منتقل خواهد شد.

در شکایت این فرد پاکستانی آمده است شکنجه‌های مختلفی چون آزار جنسی،‌ ضرب و شتم با کابل‌،‌ ریختن فضولات انسانی بر سر وی و غرق مصنوعی من جمله رفتارهای غیر انسانی وارد بر او بود.

این فرد در ادامه گفته است که در نهایت به «بگرام» پایگاه هوایی آمریکا در افغانستان منتقل و در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شد و تا سال 2010 هیچ ارتباطی با خانواده‌اش نداشت. وی در این مدت نیز نه تنها توسط نیروهای آمریکایی بلکه توسط نیروهای انگلیسی نیز شکنجه می‌شد.

«دیلی تلگراف»  در انتهای این گزارش یاد آور شد بعد از گزارش هفته گذشته سنا از شکنجه‌های آمریکا اکنون زمان آن فرا رسیده که انگلیس هم نقش خود را در این جنایات شرم‌‌آور صادق باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس