کد خبر 370940
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

تظاهرات سراسری و اعتصاب عمومی روز جمعه مردم علیه اصلاحات اقتصادی دولت 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا به درگیری با نیروهای ضد شورش کشده شد.

به گزارش مشرق، پلیس در رم پایتخت ایتالیا در پی اشغال یک ساختمان از سوی جنبش 'دفاع از مسکن' به معترضان حمله و آنها را متفرق کرد.

تنش میان پلیس و معترضان در شهر میلان در شمال ایتالیا نیز در مقابل شورای استانی به وقوع پیوست، معترضان مواد آتش زا به سمت ماموران پرتاب کردند و پلیس نیز با گاز اشک آور و استفاده از باتوم به متفرق کردن آنها پرداخت.

در این درگیری ها 11 پلیس زخمی شدند.

در شهر تورینو در شمال ایتالیا نیز برخی از معترضان با پلیس درگیر شدند که در نتیجه 9 نفر بازداشت گردیدند.

اتحادیه های کاری برگزار کننده اعتراض سراسری روز جمعه اعلام کردند که 50 هزار نفر در میلان و 40 هزار نفر در رم در تظاهرات شرکت کردند.

در پی این اعتصاب حمل و نقل عمومی در سراسر ایتالیا فلج شده و 200 پرواز شرکت هواپیمایی الیتالیا لغو شد.

در پی تصویب اصلاحات قانون کار و قانون ثبات اقتصادی درایتالیا، اتحادیه های 'CGIL' و 'Uil' دست به اعتصاب عمومی و تظاهرات سراسری زده و کارکنان وابسته به این اتحادیه ها در تمام بخش ها از مدارس تا حمل و نقل، از بهداشت تا ادارات دولتی و خصوصی دست از کار کشیده و راه پیمایی کردند.

در این اعتصاب عمومی، سامانه حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعم از اتوبوس ها، مترو، تراموا، راه آهن و قطارهای ایتالیا و حمل و نقل هوایی، کارکنان اتوبان ها و بنادر هشت ساعت دست از کار کشیدند.

کارکنان ادارت دولتی وابسته به این دو اتحادیه نیز در بخش های مختلف از جمله مدارس و موسسات درمانی ، پست و ارتباطات به مدت 24 ساعت اعتصاب کردند.

معترضان خواستار تغییر سیاست های اقتصادی دولت شده و اعلام کردند، با روشی که دولت در قانون ثبات اقتصادی و برنامه اصلاحات قانون کار موسوم به 'Jobs act' در پیش گرفته، نمی توان جلو رفت.

این اتحادیه ها در روزهای اخیر تهدید کرده بودند که اگر دولت افزایش حقوق ها را که از پنج سال پیش تاکنون ثابت مانده در قانون ثبات اقتصادی درنظر نگیرد، دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

با وجود اعتراض های گسترده مردمی علیه اصلاحات قانون کار و سیاست های اقتصادی دولت، 'متئو رنتزی' که با شعار 'تغییر ایتالیا' سکان کشور را در دست گرفته است به اصلاحات برای نجات این کشور از بحران عمیق اقتصادی ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس