کد خبر 370764
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳

نیسان موتور برای حدود ۴۷۰ هزار خودروی اسپورت یوتیلیتی و سواری معمولی به دلیل احتمال نشت سوخت فراخوان جهانی داد.

 به گزارش مشرق، این خودروساز ژاپنی برای خودروهای مدل سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به دلیل احتمال نصب نشدن صحیح حسگرهای فشار سوخت در زمان تولید فراخوان داد. بر اساس اسنادی که از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا منتشر شده است، این امر ممکن است به نشت تدریجی سوخت به دلیل حرارت و لرزش و افزایش خطر آتش سوزی منجر شود.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی نیسان از وقوع هر گونه تصادف در ارتباط با این مشکل ابراز بی‌اطلاعی کرد. مدل‌های مشمول فراخوان شاسی بلند جک نیسان، اینفینیتی M۵۶، شاسی بلند QX۵ و ایفینیتی Q۷۰ و شاسی بلند QX۸۰ هستند. از میان خودروهای مشمول فراخوان حدود ۲۳۰ هزار خودرو در ژاپن، ۱۴۳ هزار دستگاه در آمریکای شمالی، ۲۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در اروپا و ۷۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه در خاورمیانه، چین، آمریکای لاتین، آفریقا و بازارهای دیگر هستند.

همچنین بر اساس گزارش دیگری که از سوی رویترز منتشر شد، نیسان آمریکای شمالی برای حل و فصل یک شکایت گروهی مربوط به خودروهایی که به دلیل یک قطعه الکتریکی معیوب، ترمز آنها به درستی کار نمی‌کرد، موافقت کرد به مشتریانش حداکثر ۸۰۰ دلار پرداخت کند.

این توافق شامل مالکان ۳۵۰ هزار مدل مختلف خودروهای نیسان می‌شود. همچنین نیسان موافقت کرده است با پرداخت ۳.۴۵ میلیون دلار هزینه حقوقی شاکیان برای این پرونده مخالفتی نداشته باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    قابل توجه ایران خودرو و سایپا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس