با صعود تیم فوتبال منچسترسیتی، حذف رم و راهیابی بارسلونا به دور بعد به عنوان صدرنشین گروه،‌ پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ بسته شد.

به گزارش مشرق، در آخرین شب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب هشت دیدار در گروه‌های پنج تا هشت برگزار شد که در مهمترین آنها در گروه E، ‌گروه مرگ رقابت‌ها رم در خانه برابر منچسترسیتی با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد. گل‌های این بازی را سمیر نصری در دقیقه 60 و پابلو زابالتا در دقیقه 86 برای منچسترسیتی به ثمر رساندند تا قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس به عنوان تیم دوم گروهی E راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

در دیگر بازی این گروه بایرن مونیخ میهمان خود زسکا مسکوی روسیه را با نتیجه 3 بر صفر در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا شکست داد.  توماس مولر در دقیقه 18 ، سباستین رود در دقیقه 84 و ماریو گوتسه در دقیقه 90 گل‌های بایرن مونیخ را در  این بازی به ثمر رساندند.

در گروه F نبرد تیم‌‌های از پیش صعود کرده بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن برای تصاحب صدر جدول با نتیجه 3 بر یک به سود آبی و اناری‌پوشان کاتالونیا خاتمه یافت و به این ترتیب نماینده اسپانیا با گرفتن جای PSG در جدول به عنوان فاتح گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. زلاتان در این بازی نخست ابراهیموویچ در دقیقه 15 برای پاریسی‌ها گلزنی کرد اما در ادامه لیونل مسی در دقیقه 18، نیمار در دقیقه 42 و لوئیز سوارز در دقیقه 77 برای بارسلونا گلزنی کردند.

در بازی دیگر این گروه برای کسب سهمیه لیگ اروپا،‌ آژاکس آمستردام در هلند برابر میهمان خود آپوئل نیکوزیا با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید تا به عنوان تیم سوم گروه سهمیه لیگ اروپا را کسب کند. لاسه شوئنه دو بار در دقایق 45 و 50 ، داوی کلاسن در دقیقه 53 و میلیک در دقیقه 74 برای آژاکس گلزنی کردند.

در گروه G‌،‌ چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج با نتیجه 3 بر یک از سد اسپورتینگ لیسبون گذشت. سسک فابرگاس در دقیقه 8 از روی نقطه پنالتی، آندره شورله در دقیقه 16 و جان اوبی میکل در دقیقه 53 برای چلسی گلزنی کردند و جاناتان سیلوا در دقیقه 50 گل اسپورتینگ را به ثمر رساند.

در بازی دیگر این گروه ماریبور اسلوونی در خانه برابر شالکه آلمان با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. مکس میر در دقیقه 62 تنها گل این بازی را به ثمر رساند.

در گروه H، اتلتیک بیلبائوی اسپانیا در خانه برابر باته بوریسوف بلغارستان با نتیجه 2 بر صفر پیروزی شد. میکل سن خوسه در دقیقه 47 و لاسکوراین در دقیقه 88 برای بیلبائو گل زدند.

در دیگر دیدار این گروه هم پورتوی پرتغال که صعودش از قبل مسجل شده بود، برابر میهمان خود شاختار دونتسک اوکراین با تساوی یک بر یک متوقف شد. تاراس استپانکو در دقیقه 50 گل شاختار را به ثمر رساند و وینسنت ابوبکر در دقیقه 87 کار را برای پورتو به تساوی کشاند.

در زیر وضعیت جداول گروه‌های پنج تا هشت را مشاهده می‌کنید:

گروه E
ردیف     تیم     بازی     امتیاز     تفاضل گل     وضعیت
1     بایرن مونیخ     6     15     12     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2     منچسرسیتی     6     8     1     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3     رم     6     5     6-     راهیابی به لیگ اروپا
4     زسکا مسکو     6     5     7-     حذف

 

گروه F
ردیف     تیم     بازی     امتیاز     تفاضل گل     وضعیت
1     بارسلونا     6     15     10     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2     پاری‌سن‌ژرمن     6     13     3     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3     آژاکس     6     5     2-     راهیابی به لیگ اروپا
4     آپوئل نیکوزیا     6     1     11-     حذف

گروه G
ردیف     تیم     بازی     امتیاز     تفاضل گل     وضعیت
1     چلسی     6     14     14     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2     شالکه     6     8     5-     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3     اسپورتینگ لیسبون     6     7     0     راهیابی به لیگ اروپا
4     ماریبور     6     3     9-     حذف

گروه H
ردیف     تیم     بازی     امتیاز     تفاضل گل     وضعیت
1     پورتو     6     14     12     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2     شاختار دونتسک     6     9     11     صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3     اتلتیک بیلبائو     6     7     1-     راهیابی به لیگ اروپا
4     باته بوریسوف بلغارستان     6     3     22-     حذف
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس