کد خبر 370629
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود 800 منطقه حاشیه‌ای آسیب خیز در کشور گفت: یک جمعیت هشت تا 10 میلیون نفری در این مناطق آسیب خیز زندگی می‌کنند که لازم است در تدوین برنامه ششم توسعه به آنها توجه بیشتری شود.

به گزارش مشرق، مسعود قاسمی فرید در اختتامیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه به جمع بندی مباحث مطرح شده پیرامون سیاست‌های رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: در پانلی که به عنوان فوریت‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی برگزار شد، این موضوع مورد تاکید بود که باید نگاه سخت افزاری و نرم افزاری را توامان با یکدیگر در بحث فوریت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی و همچنین برخورداری از یک نگاه کل نگر و همه جانبه در تدوین برنامه‌های توسعه حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اینکه باید در برنامه ششم توسعه به گروه‌های در معرض آسیب چون زنان و کودکان توجه بیشتری شود گفت: مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز نیز باید مورد توجه باشند. بیش از 800 منطقه آسیب خیز در کشور داریم که یک جمعیت هشت تا 10 میلیونی در آن سکونت دارند.

فرید به اهمیت شش سال اول زندگی هر فردی اشاره و اظهار کرد: باید در قالب برنامه ششم توسعه قوانین ویژه و مجزایی برای سنین کودکی داشته باشیم. همچنین توسعه متوازن از منظر جغرافیایی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به بحث خدمات و مراقبت اجتماعی اشاره و عنوان کرد: همانطور که یک نظام خدمات سلامت در کشور داریم باید نظام خدمات اجتماعی تعریف کنیم تا بخش‌های مختلف در آن حضور داشته باشند؛ باید پس از آن میان این نظام و نظام سلامت نیز یک ارتباط برقرار شود، بنابراین باید حتما در برنامه ششم توسعه جایی برای خدمات و مراقبت‌های اجتماعی باز کنیم.

وی افزود: سالمندی از جمله دیگر مباحثی است که به علت حرکت به سمت سالمند شدن جامعه اهمیت دارد. لازم است مردم از سنین جوانی و میانسالی آماده شوند که سالمندی اثربخشی داشته باشند. ادغام برنامه‌های سالمندان در سایر برنامه‌ها، بسترسازی برای اجرای طرح‌های دوستدار سالمندان از جمله شهرهای دوستدار سالمند که وزارت کشور و شهرداری نقش اول را در این طرح دارند از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند در تدوین برنامه ششم توسعه مدنظر قرار بگیرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس