کد خبر 370623
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

جانشین فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه تکفیری‌های «داعش» اعلام کرد که در طول یکسال گذشته ۶۰۰ نفر از اعضای منافقین از اردوگاه «لیبرتی» عراق به «آلبانی» منتقل شده‌اند.

به گزارش مشرق،‌ «برت مک گرک» روز چهارشنبه (دیروز) به اعضای کنگره درباره وضعیت اردوگاه لیبرتی در عراق گفت که دولت آلبانی در خصوص این موضوع با آمریکا همکاری کامل داشته است و در طول یکسال گذشته، 600 نفر از اعضای منافقین از این اردوگاه به آلبانی منتقل شده‌اند.

مک‌ گرک گفت: «جانان واینر، مشاور ارشد من همراه با تیمش و گروهی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هم‌اکنون برای نظارت بر انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در آلبانی به سر می‌برد و من هر روز در این مورد گزارش می‌گیرم».

به گزارش شبکه بی بی سی، به گفته مک گرک، «هدف ما این است که همه ساکنان اردگاه لیبرتی در امنیت کامل عراق را ترک کنند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان ملل در اردیبهشت 92 اولین گروه از اعضای منافقین را از عراق به آلبانی منتقل کرد.

خبر اعطای پناهندگی به گروهی از اعضای گروهک تروریستی منافقین، توسط «سالی بریشا»، نخست وزیر آلبانی، در اسفند 91 پس از دیدار با «باربارا لیف»، معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام شد.

دولت عراق و گروهک منافقین در دسامبر سال 2011 میلادی توافقنامه‌ای امضا کردند که براساس آن  قرار شد منافقین به تدریج از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی منتقل شوند و از آنجا مقدمات انتقالشان به دیگر کشورها فراهم شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس