یکی از رسانه های چینی ضمن بررسی توانایی های موشکی ایران، کسب پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی در این زمینه را به کابوس جدید آمریکا در منطقه خاورمیانه توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری تحلیلی «سان کائو شین شی» چین سه شنبه در گزارشی نوشت: پیشرفت های ایران در زمینه تسلیحات موشکی قابل توجه بوده و این توانایی در مقایسه با پیشرفت های روسیه و چین نیز قابل تامل تر است.

این رسانه چینی با بیان اینکه سیستم دفاع موشکی ایران به دردسر بزرگ و تازه نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه مبدل شده، کسب این توانایی را ماحصل تلاش و زحمات متمادی کارشناسان و متخصصان نظامی ایران توصیف کرد.

«سان کائو شین شی» در ادامه می نویسد: تداوم توسعه قابل توجه سیستم دفاعی کشورهای مستقلی همچون ایران، بدون شک تهدید جدی برای یکه تازیهای آمریکا در خاورمیانه و حتی مناطقی فراتر از آن محسوب می شود.

این رسانه چینی همچنین تصریح کرد که بدون شک ایران توانسته با برداشتن گام های بلند در این زمینه برخی از معادلات تهاجمی و تدافعی جاری در خاورمیانه را نیز برهم بزند.

این سایت خبری تحلیلی با انتشار تصاویر مختلفی از تولیدات موشکی کشورمان، افزود: واقعیت این است که سیستم موشکی کنونی ایران این قابلیت را دارد که درصورت وقوع هرگونه درگیری، بخش قابل توجهی از اهداف مورد نظر دشمن را در دقایق اولیه نابود کرده و از خشکی، دریا و بعضا هوا اهداف خود را منهدم نماید.

به عقیده نویسنده مقاله، چنانچه رایزنی های ایران برای متقاعدکردن چین و روسیه جهت ارتقای توان موشکی خود با دریافت سیستم های موشکی همچون اس.300 و اس.400 عملی شود، توان موشکی این کشور برای مقابله با نیروهای آمریکایی به مراتب بیشتر از آنچه که امروز شاهد آن هستیم، افزایش می یابد.

این گزارش همچنین ضمن تمجید مجدد تلاش متخصصان کشورمان در این زمینه، از تایید توانایی موشکی ایران از سوی وزارت دفاع آمریکا خبر داد و افزود: به طور حتم توان موشکی ایران امروز روند رو به رشدی را در پیش گرفته و این روند به معنای ایجاد دردسرهای بیشتر برای آمریکا و منافع اش در منطقه خاورمیانه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس