کد خبر 370162
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از تکمیل مصلای تهران، مشروط بر تأمین اعتبار تا سال ۹۵ خبر داد.

 به گزارش مشرق، محمدجعفر علیزاده امروز در نشست خبری اظهار داشت: اجرای طرح توسعه مجلس، طرح توسعه ضلع جنوب شرقی حرم حضرت معصومه(س)، پروژه مصلی تهران، پروژه کتابخانه ملی، پروژه ساخت مصلی و پروژه سالن اجلاس سران بخشی از پروژه‌های مربوط به این معاونت است.

وی ادامه داد: در سال‌های 91 و 92 تعداد 2100 تخت بیمارستان به بهره‌برداری رسید؛ تاکنون 176 بیمارستان با 17 هزار تخت ساخته و تحویل شده است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: در حال حاضر 138 پروژه بیمارستانی به میزان 233 هزار و 962 تخت در دست اجرا است که مطالبات آنها از اعتبارات سال92 پرداخت می‌شود.

وی افزود: تحول نظام سلامت استراتژی دولت است و در این راستا متعهد شده‌ایم که امسال 28 بیمارستان را افتتاح کنیم که امیدواریم این هدف محقق شود.

علیزاده افزود: این 28 بیمارستان شامل 2400 تخت است که 12 بیمارستان آن تاکنون تکمیل شده است.

وی یادآور شد: همچنین زندان مرکزی تهران در حال تکمیل است که تا ماه آینده تحویل می‌دهیم که در جاده قم ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی اظهار داشت: در بخش بتن، کف مقاومت در جهان 400 کیلوگرم است اما هنوز در ایران این رقم 200 کیلوگرم است یعنی به ازای هر سانتی‌متر مربع سازه بتنی باید 400 کیلوگرم تنش را تحمل کند.

وی اظهار داشت:‌در این راستا تلاش کرده‌ایم با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و انجمن بتن این رقم ارتقاء یابد تا ستون‌ها باریک‌تر شده و صرفه‌جویی شن و ماسه افزایش یابد.

* تکمیل مصلی تهران تا سال 95 در صورت تخصیص اعتبار

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت : ایده ساخت مصلی از سال 61 مطرح شد تا در 210 هکتار از اراضی عباس‌آباد ساخته شود.

وی ادامه داد:‌کلنگ‌زنی اجرای این پروژه از سال 1372 آغاز شد و از نیمه دوم 1385 با 18 درصد پیشرفت فیزیکی به سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی واگذار شد.

علیزاده بیان کرد: ‌مصلی 12 گلدسته، 14 صحن و 5 ورودی دارد؛ در ساخت آن از معماری اصیل ایرانی اسفاده شده است و فقط محل برگزاری نماز جماعت نیست بلکه مجتمع بزرگ اسلامی است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: سالن‌های متعدد گردهمایی داخلی و بین‌المللی، موزه انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات اسلامی،‌مؤسسه آموزش علوم اسلامی، بازارچه صنایع دستی و ... از کاربری‌های مصلی است.

علیزاده افزود: در صورت تخصیص اعتبار تلاش می‌کنیم مصلی در سال 95 به اتمام برسد؛ در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن 62 درصد است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: در ساخت مصلی 8 درصد نسبت به بودجه جلوتر هستیم؛ پیشنهاد داده‌ایم در سال 94 مبلغ 200 میلیون تومان به مصلی اختصاص یابد تا رواق شرقی و فضای اطراف تکمیل شود.

* تکمیل همه پروژه‌های سازمان مجری ساختمان‌ها 6 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: برای تکمیل کل پروژه‌های خود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی افزود: در حال حاضر کل پروژه‌ها 214 پروژه است که شامل 2 میلیون 750 هزار متر مربع ساختمان و 10 میلیون مترمربع محوطه است.

به گفته وی امسال تخصیص مناسبی برای بودجه داشتیم ؛ پایان سال قبل نیز تخصیص مناسبی گرفتیم، تخصیص امسال نیز تاکنون 70 درصد بوده است و سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 36 درصد افزایش بودجه داشته باشیم.

علیزاده افزود: در سال 92 اعتبار ما 480 میلیارد تومان و در سال 93 ، 318 میلیارد تومان است اما این رقم در طول سال افزایش می‌یابد که پیش‌بینی می‌کنیم از 500 میلیارد تومان بیشتر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس