کد خبر 369995
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

اولین گروه از اعضای کاروان سازمان انتقال خون ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ، روز گذشته تهران را به مقصد ایلام ترک کرد.

 به گزارش مشرق، کاروان اعزامی مرکب از نیروهای داوطلب ستاد مرکزی و برخی از ادارات کل استانی عصر امروز طی مراسم ویژه ای از محل ستاد مرکزی راهی ایلام شد.

در مراسم، دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، این حرکت داوطلبانه را گامی ارزشمند برای زنده نگهداشتن آرمان های سرور و سالار شهیدان دانست و افزود: بهره جستن از مناسبت های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون سالم در میان اقشار مختلف جامعه گام بزرگی است که امروز آغاز شده و بزودی به حرکتی فراگیر در آنسوی مرزهای میهن اسلامی و در میان سایر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست انتقال خون کشور عراق برای همکاری کارشناسان سازمان انتقال خون ایران در مسیر ساماندهی فرهنگ نذر خون دراین کشور همزمان با اربعین حسینی، ابراز امیدواری کرد تا این فعالیت مشترک، سرآغاز فراگیر شدن فرهنگ اهدای خون در میان کشورهای اسلامی با الهام گرفتن از باورهای عاشورایی ایثار و از خودگذشتگی باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه گفت: هدف بعدی سازمان ترویج فرهنگ نذر آموزش اهدای خون سالم است که طی آن حتی کسانی که به هر دلیل قادر به اهدای خون نیستند، می توانند با آموختن نکات مرتبط با سلامت خون و انتقال این دانسته ها به دیگران گام بزرگی در مسیر جذب گروه های مختلف جامعه برای پیوستن به جمع اهداکنندگان خون بردارند.

بنابر این گزارش، اعضای این کاروان پس از استقرار در شهر ایلام، فراهم ساختن مقدمات فعالیت های ترویجی اهدای خون در میان زائران حرم حضرت سیدالشهدا(ع) را در مناطق مرزی مهران و شلمچه بر عهده خواهند داشت. همچنین علاوه بر همکاران ادارات کل انتقال خون ایلام و خوزستان، نیروهای داوطلب ادارات کل انتقال خون کرمانشاه، همدان، لرستان و زنجان نیز در این حرکت فرهنگی مشارکت خواهند داشت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس