کد خبر 369959
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

۲۰۰ هزار نفری که از عربستان سعودی برای زیارت اربعین می آیند، این روزها سرگرم ایجاد یک حسینیه در جاده نجف به کربلا هستند.

به گزارش مشرق، اکنون این زائران عربستانی در میانه راه یک هیات برپا کرده اند تا به زائران خود و سایرین خدمات رسانی کنند. ابوعلی مسئول این موکب می گوید، روزانه ۵ تا ۶ هزار پرس غذا توزیع می کنند؛ ۳۵ کادر پزشکی را برای یک نیمچه درمانگاه صحرایی با خود آورده اند و هیات های آنها نیز زنانه و مردانه است. ابوعلی به ساختمانی اشاره می کند که از دو سه سال پیش کار ساخت آن شروع شده است و اکنون طبقه دوم آن را سقف زده اند.

او می گوید، اینجا حسینیه شیعیان عربستان خواهد بود که قرار است تا ۶ طبقه بالا برود. او دوست دارد حرفهایش از رسانه های ایران پخش شود و بدون توجه به دور و اطرافش می گوید، همواره ۲۵۰ نیروی کار برای ساخت این حسینیه از عربستان در این منطقه کار می کنند. هزینه های این هیات و آن حسینیه در حال ساخت را تجار شیعه عربستانی منطقه «الاحصاء» و «قطیف» می پردازند.

سعی می کند از مظلومیت شیعیان عربستان چیزی نگوید؛ آخر اینجا که لازم نیست از ظلمی که این روزها به شیعه ها می شود، چیزی گفت؛ مگر عراقی ها، سوری ها، لبنانی ها و بحرینی ها از دست وهابیون و افراط گرایان تکفیری کم می کشند؟

هیات دیگری هم در میانه راه نجف به کربلا هست که عربستانی ها برپا کرده اند؛ آنها از عشیره \'تویجی\' عربستان هستند که \'محمد عبدالرضا تویجی\' ادعا دارد هیات آنها ۴۰۰ ساله است؛ یعنی از ۴۰۰ سال پیش همواره اربعین را در این مسیر بوده اند. آنها با خود دو شتر، دو گاو و گوسفند آورده اند و در این ایام قربانی می کنند. هرکدام از اعضای این عشیره برای تامین هزینه های هیات خود در مسیر نجف به کربلا، ۲۰۰ دلار پرداخته اند که مبلغ آن بیش از ۲۵ هزار دلار شده است؛ علاوه بر هزینه های دیگر، با این پول روزانه ۵۰۰ زائر را غذا می دهند.

در ایام اربعین در مسیرهای زائران به کربلای معلی، قدم به قدم هیات و چادری برپاست که از سوی عراقی های آمده از سراسر این کشور دائر شده است؛ حالا چند سالی است که شیعیان دیگر کشورها نیز در این امر مشارکت دارند؛ ایرانی ها بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.  امسال، علاوه بر هیات هایی که به صورت پراکنده و متفرقه توسط ایرانی ها برپا شده است، ستاد اربعین نیز هیات هایی به نام \'امام رضا(ع)\' در مسیرهای مختلف بویژه نجف کربلا دایر کرده اند.

توزیع غذا، ایجاد سرویس های بهداشتی، چادرهای گروهی برای استراحت و نیز تسهیلات و امکانات متفرقه، از جمله خدماتی است که این هیات ها به زائران عرضه می کنند.

همچنین ایجاد درمانگاه های صحرایی با استفاده از کادر پزشکی مجرب از دیگر خدماتی است که این هیات ها با همکاری سازمان های هلال احمر ایران و عراق ارائه می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس