کد خبر 369911
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶

آوارگان سوری تمایل بیشتری برای پناهندگی به ترکیه دارند. پس از ترکیه، کشورهایی همچون لبنان، اردن، عراق و مصر به ترتیب در اولیت آوارگان سوری برای کوچ کردن هستند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر قریب به نیمی از جمعیت کشور سوریه مجبور به ترک خانه‌هایشان و 3.8 میلون نفر از آن‌ها به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نموداری از شمار آوارگان سوری به کشورهای همجوار منتشر کرده است که نشان می‌دهد مردم این کشور تمایل بیشتری برای پناهندگی به ترکیه دارند.
پس از ترکیه، کشورهایی همچون لبنان، اردن، عراق و مصر به ترتیب در اولیت بی‌خانمان‌های سوری برای کوچ کردن هستند.

 
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    زنان و خصوصا دختران جوان سوری به نحوی تاسف آور در اردوگاه های آوارگان خصوصا در کشورهایی نظیر اردن به طرز سازمان یافته ای مورد هجوم شیخ های عرب عموما حاشیه خلیج فارس قرار گرفته اند . دخترانی که در آینده می توانند مادرانی باشند برای جوانان برومند سوری که از کشورشان دفاع کنند . ای کاش بتوانیم شهرکی بسته در کشورمان بسازیم و لااقل زنان و دختران و کودکان سوری را در آن اسکان دهیم و مهارت هایی را به آنان آموزش دهیم که در همان شهرک خودشان هزینه زندگی خودشان را دربیاورند و پول آب و برق و گاز و مواد غذایی و بهداشتی و ... خود را هم بپردازند . شاید در فقر زندگی بکنند لااقل نوامیس سوری در امان خواهند بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس