کد خبر 369907
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶

این روزها در منطقه‌ای به نام حجر الاسود که حدوداً در سه کیلومتری حرم حضرت زینب(س) قرار دارد؛ درگیری شدیدی بین مدافعان حرم و گروه‌های تروریستی رخ داده است.

به گزارش مشرق، منطقه «حجر الاسود» که در سه و نیم کیلومتری حرم حضرت زینب(س) واقع است، این روزها شاهد درگیری‌های شدید بین نظامیان ارتش سوریه و مدافعان حرم حضرت زینب(س) با گروه‌های تروریستی است.

این منطقه از دو سال قبل به کنترل گروه های تکفیری در آمده است و جزو آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها در اطراف حرم حضرت زینب(س) به شمار می رود.

حجر الاسود که در هشت کیلومتری شهر دمشق قرار دارد، جزو مناطق پرجمعیت جنوب دمشق است و پیش از شروع جنگ در سوریه، بیش از شصت هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کردند.

بافت مسکونی در این منطقه فشرده است و این مسئله جنگیدن را برای ارتش سوریه گروه‌‌های مدافع حرم دشوار ساخته است.

حجر الاسود پایگاه اصلی گروه‌های تکفیری ـ تروریستی همچون «داعش»، «جبهه النصره» و «کتائب اکناف بیت المقدس» است.

داعش چندی پیش این منطقه را جزو مناطق تحت سیطره خود اعلام کرد و پرچم خود را در آن برافراشت. این گروه تروریستی پس از سیطره بر حجر الاسود با گروه‌های مسلح فعال در جنوب دمشق درگیر شد که در پی آن ده‌ها تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

گفتنی است، گروه‌های تروریستی در آخرین اقدام خود، در روز عاشوراء چندین خمپاره را از این منطقه به سوی حرم حضرت زینب(س) پرتاب کردند که با عنایت خداوند خسارت جدی به این بنای متبرکه وارد نشد.

مدافعان حرم حضرت زینب(س) حدود یک سال پیش با همراهی ارتش سوریه در عملیاتی سنگین اکثر محلات حومه بارگاه ملکوتی دخت امیر مومنان علی(ع) از جمله «بحدلیه»، «حسینیه»، «ذیابیه»، «بویضه»، «غزاله»، «حجیره»، «سبینه صغری» و «سبینه کبری» را از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی کردند و آرامش را به این مناطق بازگرداندند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    شنیدم دولت سوریه داره در اون مناطق هم مصالحه برقزار میکنه نتیجش به جا رسیده?!
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    یا لثارات الحسین..وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش جهان نتواند که جوابم دهد
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا قوت به ارتش شجاع سوریه و مدافعان دلاور حرم
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    كلنا عباسك يا زينب
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    برای نابودی داعش صلوات
  • رضا ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام ودرود بر محمد مصطفي (ص) فرستاده رب العالمين وهمه پيامبران وامامكان عزيز (ع) واهل بيت مكرمشان. پروردگارابه حقانيت اين ائمه مظلوم تمام اين تروريست ها را نابود كن. آمين يا رب العالمين.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس