کد خبر 369847
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

رییس فدراسیون والیبال در اظهاراتی متناقض با گفته های قبلی خود، اعلام کرد که میزبانی مسابقات زیر 23 سال آسیا و باشگاه‌های آسیا هرگز از ایران گرفته نشده است، این در حالی است که خود داورزنی و حتی دو مسئول دیگر این فدراسیون صحبت از برگزاری این مسابقات در ایران کرده بودند.

به گزارش مشرق، رئیس فدراسیون والیبال در گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون اعلام کرد: میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 ساله های آسیا هرگز از ما نگرفته نشد. در حاشیه گنگره جهانی والیبال در ایتالیا با مسئولین AVC مذاکراتی در خصوص میزبانی های 2015 داشتیم و ما به نوعی با آنها معاوضه کردیم و میزبانی زیر 23 سال را دادیم و قهرمانی آسیا را گرفتیم. در خصوص باشگاه های آسیا هم باید بگویم با توجه به تجربه قبلی که در تهران برگزار کردیم و بیشتر هزینه بر عهده فدراسیون افتاد و همچنین در نظر گرفتن میزبانی سال آینده مان در قهرمانی آسیا و لیگ جهانی اصرار زیادی برای اخذ این میزبانی نداشتیم. همچنین AVC و هیئت رئیسه آن تمایل و اصرار داشت این نوع میزبانی ها را به کشورهایی که در حال توسعه هستند بدهد.

این اظهارات داورزنی در حالی صورت می‌گیرد که وی در تاریخ 20 آبان اعلام کرد میزبانی چند رویداد به ایران داده شده است.

داورزنی در بخشی از گفتگو اعلام کرده بود: چندی پیش از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا ایمیلی دریافت کردیم که در آن از ایران خواسته شده بود میزبان مسابقه‌های قهرمانی والیبال نوجوانان جهان شود. ما هم این موضوع را پذیرفتیم. فدراسیون جهانی درخواست مدارک کرد که ما همه مدارک را ارسال کردیم و در کنگره رسما مشخص شد که ایران میزبان مسابقه‌های قهرمانی نوجوانان جهان 2015 است. این موضوع در کمیته مسابقه‌های فدراسیون جهانی نیز مورد بررسی قرار گرفت تا به اطلاع کشورها رسانده شود که کجا میزبانی مسابقه‌ها را بر عهده دارد. در همین جلسه اجلاس جهانی ما در کمیته مربوط به کنفدراسیون آسیا، رایزنی‌هایی داشتیم. برخی از آقایان می‌گفتند که شما (کشور ایران) 4 میزبانی دارید و بهتر است که یکی را به کشور دیگری بدهید. ما در آن زمان کاندیدای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، باشگاه‌های آسیا، قهرمانی آسیا و زیر 23 سال جهان بودیم. پیشنهاد شد که مسابقه‌های قهرمانی آسیا در کشور استرالیا برگزار شود اما نپذیرفتیم زیرا مسابقه‌های قهرمانی مردان آسیا برای ما بسیار اهمیت دارد. در نهایت گفتیم که میزبانی رقابت‌های زیر 23 سال جهان را نمی‌خواهیم و دقیقا در آن جلسه مشخص شد که ایران میزبان رقابت‌های نوجوانان جهان، باشگاه‌های آسیا و مردان آسیا است. این به غیر از لیگ جهانی و میزبانی‌های ما در این مسابقه‌ها بود.

داورزنی در تاریخ 20 آبان گفته بود که مسابقات زیر 23 ساله های جهان را با مسابقات قهرمانی آسیا معاوضه کرده اما در گفتگوی امروزش اعلام کرده مسابقات زیر 23 سال آسیا را با مسابقات قهرمانی آسیا معاوضه کرده است!

پیش از این منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال هم در مصاحبه تاریخ اول آذر خود حتی در مورد جزئیات میزبانی دو مسابقه باشگاه‌های آسیا و زیر 23 سال آسیا و واگذاری این مسابقات به ارومیه و مشهد صبحت کرده بود.

منوچهر پورحسن درباره اعطای میزبانی جام باشگاه های آسیا و مسابقات بین المللی امیدهای والیبال به شهرستان ها گفته بود: اگر ارومیه قهرمان شود می توان جام باشگاه های آسیا را در آنجا برگزار کرد. همچنین مشهد هم می تواند میزبان مسابقات امیدهای آسیا شود. کفپوش سالن بهشتی مشهد مشکلی ندارد. مشهد برای میزبانی مسابقات شهر خوبی است و از اکثر کشورهای همسایه پرواز مستقیم دارد.

امروز هم سعید درخشنده در پاسخ به این پرسش که چرا میزبانی مسابقات جام باشگاه های آسیا و زیر 23 سال آسیا از ایران گرفته شد، اظهار کرد: سوال من هم همین است. چطور کشورهای اسلامی که تعدادشان کم نیست حاضر شدند، مسابقات باشگاه های مردان آسیا در کشور میانمار برگزار شود. کشور میانمار مشکلات سیاسی زیادی با مسلمانان دارد. قرار بود اجلاس هیات رئیسه هم در میانمار باشد اما این اتفاق نیفتاد. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که دو میزبانی دیگر را هم از ایران گرفتند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس