کد خبر 369556
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

عناصر داعش به فرودگاه نظامی دیرالزور حمله بردند و درگیری‌های شدیدی میان آن‌ها و نیروهای ارتش سوریه رخ داد اما پس از چند ساعت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش مشرق، در پی وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر داعش در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، داعش نتوانست کنترل این فرودگاه را به دست بگیرد و نیروهای ارتش سوریه افراد مسلح داعش را مجبور به عقب‌نشینی‌ کردند و ده‌ها تن از آن‌ها را به هلاکت رساندند.

«رامی عبدالرحمان» مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که اعضای داعش به فرودگاه نظامی دیرالزور حمله بردند و درگیری‌های شدیدی میان آن‌ها و نیروهای ارتش سوریه رخ داد اما پس از چند ساعت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

منابع نظامی نیز کنترل داعش بر لشگر ۱۳۷ در اطراف فرودگاه دیرالزور را تکذیب و اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه مانع حمله اعضای داعش شدند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

همچنین ده‌ها تن از اعضای داعش در این درگیری‌ها به دست نیروهای نظام سوریه به هلاکت رسیدند و داعش مجبور شد جسد ده‌ها تن از نیروهای خود را به عراق منتقل کند.

جنگنده‌های ارتش سوریه همچنین جمعیت داعش در اطراف فرودگاه دیرالزور را مورد هدف قرار داده و تمامی مراکزی را که پیش‌تر از آن‌ها در «حویجه المریعیه» عقب‌نشینی کرده بودند، باز پس گرفتند.

منابعی در داعش مدعی شدند که این گروه از دو محور روستای «الجفره» در شمال و گردان «الصواریخ» در منطقه «الجبل» در جنوب به فرودگاه نظامی دیرالزور حمله برده و کنترل گردان «الصواریخ» در منطقه «الجبل» در جنوب به فرودگاه نظامی دیرالزور حمله برده و کنترل گردان «الصواریخ» را در جنوب شرقی فرودگاه در دست گرفته‌اند.

نیروهای مدافع فرودگاه دیرالزور به فرماندهی سرلشکر عصام زهرالدین آماده مقابله با هرگونه حمله تکفیری‌های داعشی هستند و با وجود شدت و گستردگی حملات داعش که وارد پنجمین روز متوالی خود شده، موفق شدند، کنترل محورهایی که عناصر این گروه تکفیری از آن برای حمله به این فرودگاه استفاده می‌کردند، از جمله محور حویجه المریعیه را به کنترل خود درآورند و آن‌ها را وادار به عقب نشینی از این محور کنند. 

تروریست‌های تکفیری از عملیاتی که عصام زهر‌الدین فرماندهی می‌کند بسیار وحشت دارند. یکی از خصوصیات عصام زهرالدین همین حضور نزدیک وی در کنار نظامیان است که باعث بالا رفتن انگیزه و روحیه سربازان می‌شود.

عصام زهرالدین که به آقای ژنرال ارتش سوریه معروف است برخلاف ظاهر نسبتا درشت و چهره ترسناکش فردِ خوش‌قلب و مهربانی است. او از اهالی استان «السویدا» سوریه است.

زهرالدین در لیست سیاه سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی (موساد) قرار دارد و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفته که خوشبختانه موفق به ترور وی نشده‌اند.

عصام زهرالدین در یکی از تانک‌های به غنیمت گرفته شده از داعش

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس