کد خبر 369386
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

لوئیس فیگو معتقد است هموطنش توپ طلای فوتبال جهان در سال 2014 را کسب خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مرد سال فوتبال جهان در سال جاری میلادی 37 روز دیگر در زوریخ سوئیس مشخص خواهد شد و از بین کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر یک نفر توپ طلای فوتبال جهان را کسب خواهد کرد.

لوئیس فیگو در آستانه مراسم توپ طلای جهان معتقد است هیچ چیز نمی‌تواند کریستیانو رونالدو را از دستیابی به عنوان مرد سال فوتبال جهان باز دارد.

لوئیس فیگو در گفت‌وگو با روزنامه ال‌موندو دیپورتیوو در این رابطه گفت: کریستیانو رونالدو یکی از شانس های کسب تمامی جوایز فردی در سال است. او در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید به عنوان قهرمانی دست یافت و در انتخابی جام ملت‌های اروپا نیز عملکرد خوبی همراه تیم ملی پرتغال داشت.

فیگو که خود در سال 2000 موفق به کسب جایزه مرد سال فوتبال جهان شده است، ادامه داد: خیلی سخت است که از بین رونالدو، مسی و نویر یک نفر را به عنوان مرد سال انتخاب کنیم. اما رونالدو در رئال مادرید عالی کار کرد، او 10 بار در طول دو فصل گذشته برای تیم مادریدی هت تریک کرده است. این یک رکورد فوق العاده است. او امسال رقابت سختی با لیونل مسی و نویر برای کسب این جایزه دارد و به نظرم شایسته کسب این جایزه است. او قطعا توپ طلا را کسب خواهد کرد.

فیگو درباره مقایسه زمان خود با اکنون درباره جایزه مرد سال فوتبال جهان گفت: در زمانی که من در سال 2000 موفق به کسب جایزه مرد سال فوتبال جهان شدم چندین بازیکن به صورت یکسان شانس کسب این جایزه را داشتند اما اکنون رقابت تنها بین دو بازیکن است و به همین خاطر زمانی که من به عنوان مرد سال جهان انتخاب شدم یکی از بزرگترین افتخاراتم در دنیای فوتبال شکل گرفت.

در مراسم مرد سال فوتبال جهان که 12 ژانویه در زوریخ برگزار می‌شود، کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال جهان به همراه سرمربیان تیم‌های ملی و روزنامه‌نگاران منتخب مرد سال فوتبال جهان در سال 2014 را انتخاب خواهند کرد.

فیگو در سال 1995 از اسپورتینگ لیسبون به بارسلونا پیوست. او با پیراهن آبی‌-اناری‌ها سال‌ها درخشید و در سال 2000 به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شد اما در حالی‌که بازوبند کاپیتانی بارسا را بر بازو می‌بست، در تابستان سال 2000 در تصمیمی جنجالی از این تیم جدا شد و به رئال‌مادرید پیوست. تصمیمی که خشم هواداران بارسلونا را به دنبال داشت. این ستاره پرتغالی در هر دو غول فوتبال اسپانیا کارنامه خوبی را از خود به جا گذاشت. او در 245 بازی که برای رئال به میدان رفت، 57 گل و در 249 بازی که برای بارسا بازی کرد، 47 گل را به ثمر رساند.

فیگو پس از خداحافظی از دنیای فوتبال با پیراهن اینتر به عنوان دستیار در کنار مورینیو در این تیم فعالیت کرد ولی پس از جدایی مورینیو از اینتر او نیز از این تیم ایتالیایی رفت. این بازیکن پرتغالی ورودش به دنیای مربیگری را بعید می‌داند: "الان در ارتباط با فوتبال هستم اما نه حالا و نه در آینده خود را در کسوت مربیگری نمی‌بینم؛ چرا که دنیای مربیگری سخت و پیچیده است."
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رها ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    خداییش رونالدو شایسته توپ طلا نیست مسی لیاقتشو داره....
  • Lorin ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    What a great reruosce this text is.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    خداییش مسی شایسته توپ طلا نیست رونالدو لیاقتشو داره....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس