کد خبر 369184
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

من و همسرم سال هاست مجبور بوده ایم درباره خطرهایی که ممکن است دانته با آن ها روبرو شود با او صحبت کنیم.

 به گزارش مشرق، "بیل ده بلازیو" شهردار نیویورک گفت که "از پسرش خواسته است در برخورد به پلیس آمریکا محتاط باشد."

به گزارش روزنامه هافینگتون پست (HuffingtonPost)، ده بلازیو در جریان یک سخنرانی که به موضوع حکم تبرئه پلیسی که  "اریک کارنر" سیاهپوست آمریکایی را با خفه کردن او از پای درآورد می پرداخت، گفته است که از پسر دورگه و رنگین پوستش خواسته در برخورد با پلیس آمریکا جانب احتیاط را نگه دارد.

او در این سخنرانی گفت: این برای من یک مسئله عمیقاً شخصی است. چند روز قبل در کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا که پیشتر با [پسرم] "دانته" ملاقات کرده بود رو به من کرد و گفت که دانته او را یاد روزهای نوجوانی خودش می اندازد. و به من گفت که می دانم تو این فاجعه را از یک زاویه بسیار شخصی می نگری. و من به او گفتم، بله، این طور هست. چون من و [همسرم] "شیرلِین" سال هاست که مجبور بوده ایم درباره خطرهایی که ممکن است با آن ها روبرو شود با او صحبت کنیم، یک مرد جوان خوب و قانون مدار که هیچ وقت فکر انجام کار نادرستی را نخواهد کرد. اما باز هم به خاطر تاریخی که بر سر ما سایه افکنده جبور بوده ایم صریحاً به او آموزش دهیم - همانطور که خانواده ها در همه جای این شهر دهه هاست این کار را می کنند- که چگونه باید در هر برخوردی با افسران پلیس که -آنجا برای محافظت از او ایستاده اند- احتیاط ویژه کند و این احساس دردناک تناقض که جوانان ما می بینند که اولاً پلیس ما برای محافظت از ما اینجاست، و ما به این افتخار می کنیم، و همزمان، تاریخی هست که باید بر آن غلبه کنیم، چون در دل بسیاری از جوانان ما یک ترس هست. و برای بسیاری از خانواده های ما، یک ترس هست. بنابراین مجبور بوده ام در طی سال ها نگران باشم. شیرلِین مجبور بوده نگران باشد. دانته هر شب در امن و امان است؟ خانواده های زیادی هستند که هر شب این احساس را دارند. بچه من در امان است؟ و نه تنها در امان از بعضی واقعیت های دردناک - جرم و خشونت در بعضی از محله های ما - که دقیقاً در امان از همان کسانی که می خواهند اعتماد داشته باشند محافظ آن ها هستند. این یک واقعیت است».

او با با یادآوری جمله "مارتین لوترکینگ" رهبر ترور شده جنبش حقوق شهروندی ایالات متحده آمریکا گفت:

«دکتر مارتین لوتر کینگ -یکی از عمیق ترین متفکرین ملت ما در این مسائل- درس بسیار ساده ای به ما داد: "بی عدالتی در هرجایی باشد تهدیدی برای عدالت در همه جاست".

مسئله روابط جامعه پلیس و حقوق شهروندی فقط مسئله افراد رنگین پوست، یا جوانان یا کسانی که پلیس متوقف می کند نیست. این یک مسئله بنیادین برای هر آمریکایی است که برای عدالت دل می سوزاند».

او همچنین در اشاره ای به شعار این روزهای سیاهپوستان آمریکا "جان سیاهپوستان مهم است" گفت: «معنای این عظیم تر از آن چیزی است که در اعتراضات فرگوسن و همه جای این کشور شنیده اید. اینک این مسئله یک لحظه عزای ملی است.

آن ها گفتند: "جان سیاهپوستان ارزش دارد". و این را گفتند چون باید گفته می شد. این عبارتی است که هیچ وقت نباید نیاز به گفتن داشته باشد. باید بدیهی باشد. اما تاریخ ما، متأسفانه، ما را مجبور به گفتن این می کند که "جان سیاهپوستان باارزش است"».
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس