احسان به والدین یکی از نکات مهم و ضروری است که اگر می خواهیم که گرفتاری هایمان برطرف شود احسان به والدین از نکات مهمی است...

مشرق: مراسم عزاداری ماه صفر در هیئت عشاق العباس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده و مداحی حاج روح الله بهمنی، کربلایی مرتضی عطاران و کربلایی وحید یوسفی برگزار شد.
نکاتی از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید؛

_ در قرآن کریم آمده است که در هر جامعه ای که دو خصوصیت ایمان و خداترسی حاکم باشد خداوند برکاتش را از آسمان و زمین نازل می کند. یعنی از در و دیوار خیرات بر سر آنها فرود می آید. خداوند به ابرها امر می فرماید و باران رحمت نازل می شود و به زمین هم امر می شود که بذری که در دل زمین کاشته شده پربرکت شود.

_ طبق روایت آمده است که بعد از نماز صبح هفت مرتبه بگویید: بسم الله الرحمن الرحیم لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم. و هر گاه از منزل خارج شدید نوزده مرتبه بسم الله الرحمن الرحیم را به عدد حروف این آیه بگویید. انسانی که توجه به او بکند روحش بزرگ می شود.

_ کم کم مؤمن به جایی می رسد که وسعت دنیا در برابر وسعت وجودی مؤمن کم می آورد. مؤمن زمینه زیادی دارد. حضرت می فرماید مؤمن عظیم تر از کعبه و ملک مقرب خداوند می باشد. هر چه مؤمن بالاتر می رود ارزشمند تر می شود.

_ روایت داریم که اگر کسی بخواهد بجایی برسد باید چند چیز را انجام دهد. اول اینکه باید زبان را نگه داشت. نه اینکه فقط غیبت و دروغ نگوییم بلکه باید بر زبان کلمات رکیک هم جاری نشود. باید با زبان هم حریم را نگه داشت. باید سعی کرد که کم حرف زد.دومین مورد این است که چشم را باید نگه داشت. چشم و زبان است که انسان را از پا می اندازد.

_ خداوند خیلی به انسان ها مرحمت و لطف می کند به شرطی اینکه انسان خوب بندگی کند. انسان وقتی قرآن می خواند نور می گیرد. بچه شیعه باید حداقل روزی یک صفحه قرآن بخواند.در خانه محمد و آل محمد انسان باید بی کلک و صاف باشد. وقتی ما به ذات مقدس ائمه سلام می دهیم در واقع این طور است که اول آنها به ما سلام داده اند و ما جواب سلام آنها را می دهیم. امام صادق فرمودند که وقتی شما به مجالس ما می آیید در واقع ما شما را دعوت کرده ایم.

_ احسان به والدین یکی از نکات مهم و ضروری است که اگر می خواهیم که گرفتاری هایمان برطرف شود احسان به والدین از نکات مهمی است. دعای پدر و مادر در زنده بودن به استجابت می رسد و زمانی که ایشان هم به رحمت الهی می روند هم کار انسان را راه می اندازند.
*عقیق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    شیعه ای که شیعه باشد به قران عمل می کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس