فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی با اشاره به توانمندی بالای آمادگی سازمانی و تجهیزاتی یگان ویژه، از واکنش آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به رونمایی از دو خودوری جدید یگان ویژه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسن کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین دستاوردها و تجهیزات یگان ویژه اظهار داشت: یگان ویژه نگهبان امنیت مردم و یکی از عوامل ثبات در کشور است؛ این در حالی است که یگان ویژه با ارتقاء آمادگی‌ خود و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز و بهترین تجهیزات، به دنبال افزایش آمادگی و توان خود در سراسر کشور و به صورت 24 ساعته است.

وی ادامه داد: سیاست نیروی انتظامی در برابر بحران‌ها، پیش بینی حوادث و کاهش هزینه‌های احتمالی در بحران‌‌ها است؛ لذا با توجه به این سیاست، نیازمند بهره‌گیری از آموزش‌های به روز و تمرین و ممارست دائمی هستیم که خوشبختانه امروز می‌توانیم مدعی شویم که یگان ویژه نیروی انتظامی، یکی از زبده‌ترین نیروهای کشور را در اختیار دارد.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: ما علاوه بر آمادگی نیروهای این یگان، نیازمند توجه ویژه به امکانات و تجهیزات هستیم؛ به عبارت دیگر تجهیزات متناسب و آمادگی نیروها، لازم و ملزوم یکدیگرند و هریک بدون دیگری، تحقق انجام ماموریت به بهترین نحو را غیر ممکن می‌سازد.

کرمی با اشاره به پیشرفت یگان ویژه در طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز این یگان، افزود: در بازدید اخیری که از یکی از نمایشگاه‌های فناوری و تجهیزات پلیسی در یکی از کشورها داشتم، به جرات می‌توانم مدعی شوم که تجهیزات امروز ضد اغتشاش یگان ویژه، از 90 درصد تجهیزات آن نمایشگاه بهتر و توانمندتر بود. این در حالی است که کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، ترکیه، کره، چین و بسیاری از کشورهای قدرتمند دیگر در حوزه پلیسی در آن نمایشگاه حضور داشتند و تجهیزات پلیسی خود را به نمایش گذاشته بودند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز در یگان ویژه نیروی انتظامی، به دست مبتکران داخلی طراحی و ساخته شده است، گفت: خودروی سد کننده و خودروی نفوذکننده، دو نمونه از تجهیزات تولید داخل هستند که با استفاده از خلاقیت مبتکران داخلی طراحی و ساخته شده‌اند و با توجه به نوع ماموریت‌ها و اهداف ما قابلیت‌های ویژه‌ای دارند.

فرمانده یگان ویژه در تشریح کارآیی اتوبوس سد کننده، افزود: ماموریت اصلی این خودرو آن است که در زمان اغتشاش و بحران، بین نیروی عملیاتی و جمعیت معترض قرار گیرد و فاصله ایجاد کند تا زمان شروع درگیری را به تاخیر اندازد و فرصت بیشتری برای مذاکره، راهنمایی و اخطار با معترضان و پیشگیری از وقوع درگیری به وجود آید.

کرمی با تاکید بر اینکه این خودرو به هیچ وجه نمونه مشابه خارجی ندارد، گفت: البته طراحی و رونمایی از این خودرو نیز بازتاب و انعکاس زیادی داشت و حتی «آلن ایر» سخنگوی وزارت خارجه دولت آمریکا نیز پس از رونمایی از این خودرو به آن واکنش نشان داد.

وی ادامه داد: خودروی نفوذکننده نیز که از جمله خودروهای تولید داخل و با طراحی بومی است، زمانی به کار می‌آید که مذاکرات با معترضین به نتیجه نرسد و به صورتی طراحی شده است که علاوه بر قابلیت داشتن زره ضدگلوله، از امکانات ضد حریق و سیستم‌های اطفای حریق و سیستم‌های پیشرفته تصویری نیز برخوردار است.

فرمانده یگان ویژه در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تمامی سیاست‌های ما و تجهیزات ساخته شده در یگان ویژه ناجا، در راستای سیاست اصلی بازدارندگی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 2
    خودرو چینی که دیگه اینقدر ادعا کردن نداره...
  • اهوازی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 1
    معلومه که آمریکایی ها از وجود امنیت در ایران ناراحت هستند.آنها بدنبال ناامن کردن ایران هستند تا همیشه در ایران به بهانه برقراری امنیت حضور داشته باشند.
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 0
    میخوام بدونم آیا خود آمریکاییی ها از اینا ندارند؟ کشور های دیگه چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس