کد خبر 368725
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

دبیر اجرایی سمینار بین‌المللی بیماری‌های کلیه کودکان گفت: مصرف لبنیات برای مبتلایان سنگ کلیه مضر نیست.

به گزارش مشرق، دکتر فاطمه قانع در حاشیه سمینار بین‌المللی بیماری‌های کلیه کودکان در مشهد با اشاره به شیوع بیماری‌های کلیوی کودکان در کشور در خصوص علت شیوع این بیماری اظهار کرد: ایران، کشورهای عربی و ترکیه جزء کشورهایی هستند که روی کمربند سنگ‌ قرار دارد.

وی با بیان اینکه اهالی این کشورها به دلیل مسائل ژنتیکی و خشکی آب و هوا در معرض سنگ‌ها قرار دارند، خاطرنشان کرد: در کشور ما این بروز سنگ کلیه در استان‌های خراسان، فارس و سیستان و بلوچستان بیشتر مشاهده می‌شود.

دکتر قانع تصریح کرد: توصیه ما این است که اگر در خانواده سابقه سنگ کلیه و مشکل ادراری وجود دارد، خانواده‌ها تغییری در رژیم غذایی خود داشته باشند و این تغییر را به صورت استفاده از آب و مایعات فراوان و غذاهای کم نمک اعمال کنند زیرا این امر در کاهش شیوع سنگ کلیه موثر است.

دبیر اجرایی سمینار بین‌المللی بیماری‌های کلیه کودکان عنوان کرد: بر خلاف تصور عامه مردم استفاده از لبنیات برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه مضر نیست اما این‌گونه نیست و این افراد تنها باید آب و مایعات زیاد و غذاهای کم نمک مصرف کنند.

دکترقانع با بیان اینکه در کشور ما نوشیدن مرتب آب چندان میان مردم مرسوم نیست، تصریح کرد: نوشیدن نوشابه‌ها، دلسترها و ... زمینه بروز سنگ‌های کلیه را افزایش می‌دهند باید این فرهنگ در مردم ما ایجاد شود که آب بهترین نوشیدنی است.

دبیر اجرایی سمینار بین‌المللی بیماری‌های کلیه کودکان با اشاره به اینکه کودکان نیز ممکن است به فشارخون مبتلا باشند، اظهار کرد: شایع‌ترین علت فشارخون در کشور ما بیماری‌های کلیوی است و بنابراین کنترل فشارخون ضروری است و معتقدیم فشارخون هر کودک بالای سه سال که به پزشک مراجعه می‌کند، باید اندازه‌گیری شود زیرا این امر می‌تواند سرنخی برای شناسایی بیماری‌های کلیوی باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس