قبل‌ترها وقتی حرفی از تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان و مربیان آموزشی به گوشمان می‌رسید کمی بی خیالتر بودیم و برایمان امری عادی جلوه می‌کرد؛ بهانه‌های مختلفی برای توجیه این رفتار غیرانسانی دست و پا می کردیم و خلاصه راحت‌تر از کنارش رد می‌‎شدیم. اما زمان که گذشت از یک سو فرهنگ خانواده ها غنی‌تر شد، تنبیه بدنی جای خودش را به صحبت کردن و حل مشکل از طریق گفتگو داد و از سوی دیگر با ایجاد تغییرات اساسی در بدنه آموزشی کشور وضع معلمان و سایر کادر آموزشی بهتر شد بنابراین همه چیز برای به حداقل رسیدن تنبیه بدنی در مدارس مهیا شد.

گروه اجتماعی مشرق- در چنین شرایطی وقتی خبری از چنین اقداماتی در رسانه ها درز پیدا می کند همه گوشها تیز می شود که عاقبت معلمی که دانش آموز خود را تنها برای گرفتن یک پاک کن از بغل دستی اش، راهی بیمارستان می کند چیست؟ ماجرا از این قرار است که هفته گذشته پدر یک دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه ۹ تهران از تنبیه بدنی فرزندش توسط معلم ادبیات در کلاس درس خبر داد به نحوی که این دانش‌آموز در نتیجه این تنبیه روانه بیمارستان شده است.


بنا بر اظهارات این دانش‌آموز که تنها ۱۵ سال دارد و در ضمن از بیماری شدید قلبی نیز رنج می‌برد، دبیر ادبیات به این دلیل که او از همکلاسی خود پاک‌کن درخواست کرده، با عصبانیت به سمت وی حمله‌ور شده و با کتک (ضربه شدید پا به آلت تناسلی) و ناسزا، وی را از کلاس درس بیرون انداخته، به نحوی که قفسه سینه این دانش‌آموز به شدت با زمین برخورد کرده است.

اما این تنها خبری نیست که اخیرا از تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس رسانه ای شده است علاوه بر این نوجوان 15 ساله، خبر تنبیه دانش آموز 9 ساله که برای چندمین بار بر اثر شلاق معلم راهی بیمارستان شد نیز از جمله خبرهای تکان دهنده چند روز اخیر است. این کودک ۹ ساله که در مقطع سوم ابتدایی دبستان شهید میرحسینی شهرستان میرجاوه در استان زاهدان مشغول به تحصیل بود در اثر پارگی رگ و عفونت دست ناشی از ضربات شلاق معلم راهی اتاق عمل بیمارستان شد.

هم چنین اوایل سال تحصیلی جاری خبری از تنبیه دسته جمعی دانش آموزان یک کلاس توسط مدیر مدرسه در بندر عباس منتشر شد که در پی آن شکایات فراوانی از سوی اولیای آنها صورت گرفت. به گفته یکی از اولیای، دانش آموزان معلم نداشته اند و بر اساس سن و سال خود سر و صدا کرده اند و مدیر نیز وارد کلاس شده و چون دانش آموزان حاضر نشده اند فرد خاصی را به عنوان عامل شلوغی معرفی کنند، همه به صورت گروهی مورد تنبیه بدنی با یک لوله پولیکا قرار گرفته بودند.

مدیرکل رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش: تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان از سر دلسوزی است

تنبیه بدنی دانش‌آموزان معضلی تمام نشدنی/ میرشاه‌ولد: کتک زدن دانش آموزان از سر دلسوزی استسیدرحیم میرشاه ولد مدیر کل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مشرق، درباره تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس گفت: عوامل مختلفی باعث بروز چنین حرکاتی از سوی معلم می شود، خود دانش آموزان اگر که تکالبیفشان را به خوبی انجام دهند، به موقع سر کلاس حاضر شوند و اینکه نظم کلاس را بهم نزنند همه اینها در برخورد معلم تاثیر دارد.

وی گفت: خارج کلاس هم ممکن است موضوعات مختلفی باشد که معلم را وادار به رفتارهای اینچنینی کند، موضوع تنبیه دانش آموزان یک بعدی نیست ولی در هرحال چنین جریانی از سوی ما پذیرفته شده نیست. ما معتقدیم مجموعه عواملی کنار هم قرار می گیرند که تنبیه بدنی دانش آموزان را رغم می‌زند. کما اینکه برعکس چنین موضوعی هم وجود دارد و گاهی معلمان از سوی دانش آموزان مورد ضرب و شتم قرا می گیرند که نمونه های این موضوع هم کم نیست. مثل دانش موزی که معلمش را با چاقو کشت.

میرشاه ولد باعنوان اینکه بخشی از آسیبهایی که از سوی معلمان به دانش آموزان می رسد حادثه است، تصریح کرد: یک بخشی از این حوادث به یکباره اتفاق می افتد و مقدمه خاصی هم ندارد. حالت خاص روحی- روانی معلم و دانش آموز منجر به چنین حوادثی می شود که نوعا از سر دلسوزی و علاقه به سرنوشت دانش آموز است. وقتی معلم اصرار دارد که دانش آموز درسش را بخواند و مراتب دانش آموزی را رعایت کند به آینده دانش آموز می اندیشد.

مدیر کل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در این باره افزود: قصد نداریم تنبیه را توجیه کنیم بلکه معتقدیم خیلی از این اتفاقات از سر حادثه است و آنی اتفاق می افتد. اصل این کار از نظر آموزش و پرورش ناپسند است و تحت هیچ شرایطی نباید تنبیه بدنی صورت بگیرد، هیچ کس هم این مجوز نمی دهد که عوامل آموزشی تنبیه را انجام دهند و تاکنون هر موردی هم که اتفاق افتاده به شکل حقوقی برخورد صورت گرفته است، معلم خاطی به هیئت تخلفات اداری فرستاده شده است و رای متناسب با جرم هم صادر شده است.

وی درباره نقش والدین در کمک به معلمان و مربیان گفت: اگر اولیای محترم دانش اموزان هم نقش خود را به درستی ایفا کنند این اتفاقات رخ نمی دهد ، اینکه حواسشان به درس و مشق فرزندانشان باشد و مسائل مربوط به تحصیل‌شان را پیگیری کنند. اگر پدر و مادر نقش تربیتی خودشان را به درستی ایفا نکنند، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد .

میرشاه ولد در پاسخ به این سوال که بازنگری در قوانین چگونه می تواند مانع چنین حوادثی شود، عنوان کرد: قوانین متقن است و آئین‌نامه اجرایی مدرسه تکلیف تنبیه دانش آموز را روشن کرده است. بنابراین قوانین ابهامی ندارد.

هیچ روانشناس و کارشناس تعلیم وتربیتی تنبیه بدنی کودکان را برای گوش به فرمان کردن کودکان توصیه نمی کند. دین مبین اسلام نیز در سفارشاتی که در رفتار با کودکان داشته است مدام از رفتار از روی صبر و بردباری یاد کرده است.

تنبیه بدنی آموزش در مدارس را تحت الشعاع قرار می دهد

نازنین آهنگری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و عضو انستیتو روانپزشکی تهران درباره ریشه چنین اتفاقاتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مشرق، گفت: در محیطی که سلامت روانی کودکان تامین نباشد بحث آموزش به طور کامل تحت الشعاع قرار می گیرد. و طبیعتا شرایط بد مدرسه در خانه هم انعکاس پیدا می کند و این موضوع می تواند تنش های زیادی را برای خانواده فراهم می کند.

وی گفت: اگر کودکی خانواده خود را حامی خود بداند و والدین با او رفتار استانداردی داشته باشند، مسائل و مشکلات درون مدرسه را به خانواده گزارش می دهند اگر بررسی انجام دهیم که کودکان چرا مسائل مربوط به مدرسه را به خانواده انتقال نمی دهند می بینیم که حتما چنین فضایی هم در خانه حاکم است یعنی پدر و مادرشان اشخاص پذیرنده نیستند و در نتیجه کودک احساس راحتی برای بیان مشکلات مدرسه نمی کند.

عضو انستیتو روانپزشکی تهران عنوان کرد: شرایط مدارس با گذشته تفائت زیادی کرده است، حداقل چیزی که کودکان به آن دسترسی دارند تلوزیون است، رسانه ای که خیلی از جرات ورزی ها را به بچه اموزش می دهد بنابراین عموما اگر در مدرسه رفتار سوئی اتفاق بیافتد آن را انتقال می دهند. این اتفاقات هم معمولا در بین مدراس پایین شهر و روستاها و محیطهایی که کودکان پدر و مادر پیگیری ندارند، اتفاق می افتد.

وی افزود: طی سال تحصیلی بحث مشاور در مدارس کمرنگ است و هر کدام از کودکان باید از نظر سلامت روان بررسی شوند؛ فرض کنید کودکی با پدر و مادری زندگی می‌کند که از نظر روانی مشکل دارند، اگر چنین کودکی در مدرسه هم شخص دلسوز به آینده اش نباشد چه وضعیتی خواهد داشت؟

آهنگری در پایان خاطر نشان کرد:علاوه بر این در مورد کودکان به ویژه پسر بچه ها بحث بیش فعالی مطرح است، اگر اینها شناسایی نشوند و بیماریشان تا مقاطع تحصیلی بالاتر با آنهاهمراه شود، می تواند به سیستم آموزشی لطمه بزند، ناگفته نماند که شناسایی این کودکان بعد از والدین وظیفه آموزش و پرورش است. همچنین اگر پایش سلامت معلمان و مربیان کنترل نشود و وضعیت روحی و روانی آنان چشم پوشی شود، نتیجه ای جز تنبیه و برخوردهای فیزیکی از سوی آنان نخواهیم داشت.



مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مازندرانی ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 15
    اتفاقا" تنبیه بدنی خیلی خوب جواب میده دلیل اینکه این بچه های دهه 70 و 80 اینقدر لوس بار اومدن همین قرتی بازیهاست
  • اموزگار اول دبستان ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    همکارانی که دانش اموزان را تنبیه میکنند اگر همین عمل را معلم فرزندشان انجام دهد براشفته میشوند!!که البته درست است پس طبق حدیث شریف از امیرالمومنین انچه برای خود ناپسند میپنداری برای دیگران نپسند!
  • یک معلم ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    5 1
    مازندرانی ممنون خوش گفتی بچه های تیتیش حالا زور بالاشون نیست فردا تو جامعه از همه حاظ کم میارند اولینش ازدواجه که یکی از دلایل طلاقهای فراوان رشد ناقص اجتماعی بچه هاست اون هم به خاطر ننر بار اوردن اونهاست
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    4 1
    والا ما دهه 70 ای ها هم کم کتک نخوردیم اما نه به اندازه ی ده 60 امان از دهه 80!!!
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    6 0
    تنبیه بدنی هم اصولی دارد؛ اما باید مدیریت گردد در حدی که دانش آموز از معلم حساب ببرد؛ اما نه اینکه خدای نکرده موجب عارضه ای در دانش آموز گردد
  • رضا بیگی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    3 1
    مشکل جوانان از زمانی آغاز شد که پدر و مادرها باسواد شدند و خواستند فرزندان خود را با متدهای روانشناسانه تربیت کنند. نمی دانم چرا این روش ، درست جواب نداد
  • کاوه ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 1
    تا اینگونه مسئول های منحصر بفرد در آموزش و پرورش هست فاتحه آیندگان را باید خواند مگر خداوند رحمی کند تا این تفکرات قرون وسطایی که حتی در بخش قابل توجهی از مردم نیز وجود دارد به تفکرات الهی انسانی برسد
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 4
    اگر کسی دست وی فرزندم بلند بکنه مطمئنم دستش رو می شکنم
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    از یکی شنیدم در ژاپن معلمان تحت آزمایش روانشناسان قرار میگیرند و سخت ترین تستها برای معلمان ابتدایی است. اما تو ایران باید خدا خدا کرد معلم از قیافه ی دانش آموز خوشش بیاد تا با اون خوش رفتار باشه...
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    پس فرق خر با ادمی چیه.... پس عملا شما خر ناطقین... من نمی گم خودتون می گید... اقایون گند زدن تو نظام اموزشی.از 30 سال پیش تا حالا چه تغییر در اموزش پرورش شده. نه دانش امز رو پرورش میدن نه اموزش... علم شده تست زدن.راس میگید وضع دانش اموزا خرابه ولی کی باعث شده ?
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    8 1
    مثبت دادم . اما تنبیه بدنی به معنی ناکار کردن دانش آموز نیست . مثلا چندبار با شلنگ کف دست زدن نه اینکه با لگد بزنی تو شکم دانش آموز
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    تنبیه لازم است اما نه بدنی بلکه طبق فرمایش مولا آقا امیرالمونین علیه السلام که فرمودند لاتضربه واهجره و لا تطل اورا نزن بلکه قهر کن ولی قهر را طول نده باید تربیت مبنای اسلامی داشته باشد تا تیازی به تنبیه بدنی نباشد
  • erfan ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    انگار شما زیاد کتک خوردی عقده ای شدی. خدا شفات بده
  • آقا معلم شمالی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق آموزش وپرورش بیش از 1 میلییون کارمند دارد و نز دیک به 14 میلیون دانش آموز آیا این رواست که زحمات 1 میلیون کارمند را تحت شعاع اشتباه یکنفر قرار داد من کار این بنده خدا رو تایید نمی کنم ولی همکارانم میگند کار در دبیرستان " جنگ اعصاب " است ... البته مشرق مقصر نیستی چون درد کشیده طبیب است و شما که از بی ادبی نسل جدید که هیچ شباهتی به ما دهه ی 60 تی ها ندارند بی خبری .... اما پیشنهادم به شما مشرق به جای اینکه هی به وزارت خارجه و علوم گیر بدی یه پرونده ویژه برای وزارت آموزش وپرورش در دوره آقای روحانی باز کن ببین چقدر معلمین از این وزیر کهنسال راضی هستند و یا اظهارات شاذ ریس جمهور یا وزیرشان را پیگیری کن ببین در این یکسال چه خواب هایی که برای آموزش وپرورش ندیده اند بهت قول میدم اگر بیشتر از پرونده ی هسته اهمیت نداشت کمتر نخواهد داشت . والسلام .
  • علی شکری ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    اقای میرشاه ولد اگر کسی بچ خودت رو تو مدرسه بزنه و راهی بیمارستان کنه اینم از سر دلسوزیه؟ما این دلسوی رو نمیخوایم جامعه به اندازه کافی برای ما دلسوزی میکنه نمیخواد دیگه معلمان دلسوز ما باشند
  • آقا معلم شمالی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    مشرق آموزش وپرورش بیش از 1 میلییون کارمند دارد و نز دیک به 14 میلیون دانش آموز آیا این رواست که زحمات 1 میلیون کارمند را تحت شعاع اشتباه یکنفر قرار داد من کار این بنده خدا رو تایید نمی کنم ولی همکارانم میگند کار در دبیرستان " جنگ اعصاب " است ... البته مشرق مقصر نیستی چون درد کشیده طبیب است و شما که از بی ادبی نسل جدید که هیچ شباهتی به ما دهه ی 60 تی ها ندارند بی خبری .... اما پیشنهادم به شما مشرق به جای اینکه هی به وزارت خارجه و علوم گیر بدی یه پرونده ویژه برای وزارت آموزش وپرورش در دوره آقای روحانی باز کن ببین چقدر معلمین از این وزیر کهنسال راضی هستند و یا اظهارات شاذ ریس جمهور یا وزیرشان را پیگیری کن ببین در این یکسال چه خواب هایی که برای آموزش وپرورش ندیده اند بهت قول میدم اگر بیشتر از پرونده ی هسته اهمیت نداشت کمتر نخواهد داشت . والسلام .
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    6 0
    ما دهه شصتی ها زیاد از دست معلم ها کتک خوردیم هیچ مشکلی هم پیش نیامد . هنوز هم احترام معلم های خود را داریم .
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    نشد یه بار تعادل داشته باشیم یا از این طرف بوم میفتیم یا از اونطرف
  • روستازاده ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ما که هر جا رفتیم و دیدیم و شنیدیم معلمین گلایه داشتند از اینکه دیگه دانش آموزان تکالیفشون رو انجام نمی دهند به فکر درس و کتابشون نیستند و قوانین نظام هم طوری شده که دانش آموزان دیگه درس نمی خونند و معلم هم جرات نداره بگه بالای چشت ابرو حالا که دیگه مد شده و میگند اگر ما را اخر سال قبول نکنید توی خیابون اسید به روت می پاشیم و چاقوت می زنیم و از این موارد. ما که می خواهیم روز معلم یه کلاه ایمنی و یک لباس ضد گلوله و ضربه بگیریم و به بچه مون بدیم که هدیه کنه به معلمش چون بچه مون گفته که معلمون اصلا به فکر خودش نیست و این تهدیدها رو جدی نمی گیره و شاید این بچه ها کاری کنند و در اخر هم این معلم بیچاره مقصر باشه.
  • روستازاده ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    یادش بخیر دبستان که بودیم اگر یه روز معلم ما رو تنبیه نمی کرد فکر می کردیم چیزی گم کرده ایم. یاد معلمان او دوران بخیر خدا به هشون سلامتی و طول عمر بده یا اون خط کش های چوبی که وسطشون تیغه اهنی بود و از طرف تیغه کف دستامون قرمز میشد بخیر. یاد اون گزهای که میرفتیم از کنار رودخانه می کندیم و به دستامون می خورد بخیر چی سرخ میکرد نه یکی نه دو تا نه ده تا یاد اون لعن طعن معلمان بخیر با اون همه کتک عقده داشتیم معلم بشیم و این عقده رو سر بچه های اونها پیدا کنیم اما حالا دیگه نه چون ما خیلی بودیم و او مجبور بود در هر ساعت پنج پایه رو با هم درس بده و او یک معلم بود نه یک تکیه فولاد خدا به دلش بده حلالمون کنه. خدا به ما کمک کنه حداقل چند دانش اموز مثل انها تربیت کنیم و ...
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    متاسفانه فرهنگ تربیت در جامعه ما با روش های اسلامی که هیچ سنخیتی ندارد - با روش های انسانی نیز فاصله ها دارد - تنبیه بدنی یعنی چه بقول مرحوم محمد تقی فلسفی مگر بچه بشر کره الاغ است که او را بزنند - - این تفکر مضمحل بی ربط را از محیط های آموزشی دور نگهدارید - چه باجرئت هم از ضرب و شتم حرف می زنند - آقای ولدالشاه لطف کنید از محیط های آموزشی دور بایستید این تفکر منسوخ و غیر انسانی شناخته شده - تا برای رسانه های لائیک و سکولار خوراک تبلیغ بر علیه دین ودیانت درست نکرده اید بس کنید اقا
  • ایمان ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    فقط که آموزش نیست پرورش هم هست... معلمی که نتونه خشم خودش را کنترل کنه دقیقا قراره چی به بچه ها یاد بده؟! خوی وحشی گری و زورگویی... علاوه بر آزمون علمی باید تعادل روحی روانی افراد هم بررسی بشه... خدا میدونه یه معلم سالم و خوش اخلاق چقدر تو آینده و سرنوشت بچه موثره و برعکس اون هم صادقه...باید تو قوانین آموزش و پرورش مجازاتهای پیش گیرانه برای سوء رفتار معلمها مقرر بشه مجازاتی که واقعا از این رفتارهای زشت پیشگیری کنه...
  • محمد ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام شما معلومه که بچه ندارید , چطور می توانید اجازه بدهید در محلی که باید دوستی و همکاری به بچه ها اموزش بدهند بچه شما را تنبیح فیزیکی انجام بدهند , بخاطر اینکه بچه ها از مدرسه فراریند . تشکر
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    به نظر بنده تنبیه بدنی لازم است هرچند که خانواده ها راضی نباشند در غیر اینصورت بچه ها لوس بار میایند
  • دهقان ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    اخه باباجان اگه تنبیه بد است پس چرا خداوند تنبیه میکنه.لابد گفتمان بلد نیست(به نظر روانپزشکانی که دستپرورده غربند)
  • رضایی ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    29 0
    من معلمم بهتره این مسله کارشناسی شود واز منظر های گوناگون مورد کاووش قرار گیرد اصل تنبیه بدنی کاری است غیر منطقی است اما معضلات دانش اموزان امروزه بسیار زیاد است وباید روش های مختلف را بکار بست از شما که این مقاله را نوشتید سوال میکنم بچه 10 ساله ای که موبایل میگیره روی مبل دراز میکشه جلوی پدر مادر پدربزرگ و...... ومشغول میشه ونصیحت نمیپذیره را چه باید کردالبته نباید تنبیه کرد ولی همین بچه فردا به پدر مادر توهین می کند خواسته های نابجا دارد ومعلم را ریشخند می کند بهتره بیایید تو مدارس ببینید و بعد قضاوت کنید و راه حل ارایه دهید
  • معلم منطقه دو تهران ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    به عنوان یک معلم سوالی دارم مجازات رییس اموزش و پرورشی که در شبکه های اجتماعی به حضرت علی ع با پخش یک فیلم توهین می کتد چیست؟ چرا مسوولین ارشداموزش و پرورش نسبت به این ماجرا اینقدر بی تفاوتند!
  • محمد از کرمانشاه ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    خدایا تا این لحظه که من این متن رو مینویسم 28 نفر مثبت دادن فقط 16 نفر منفی ، عادت ماست که بجای ریشه یابی به دنبال رفع سریع مشکل هستیم.
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    عاقبت معلمی که دانش آموز خود را تنها برای گرفتن یک پاک کن از بغل دستی اش، راهی بیمارستان می کند چیست؟ چقدر کوته فکر هستید
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    خب اون هم راه روش دیگه اخلاقی داره . من جای آموزش و پرورش بودم یک معلم اخلاق هم برای معلم ها و هم والدین میگذاشتم.فقط فکر میکنیم که الا تنبیه بدنی تربیتی نیست. تربیت اهل بیتی هم داریم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    نخیر عزیزم اتفاقا خیلی از معلمین و فرهنگی ها از همکارانشون تشکر میکردن برای تنبیه فرزندشون .
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر فرزندت بعدا روی کسی دست بلند کنه هم دستش میشکنی ؟ بچه های لوس و عقده ای نسل جدید حاصل حمایت بی حد و حصر والدین خودخواهی چون شما هستند .
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    دلت خوشه ها آقا معلم . مشرق خبر کشته شدن معلم توسط دانش آموز سر کلاس درس توی بروجرد کلا بایکوت کرد . اگر توی آمریکا این اتفاق میفتاد تا چند هفته نقد و تحلیل مینوشت .
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    6 0
    باور کنیدتنبیه معلمین اکثرا از روی خیر خواهیه . خود من به شخصه هروقت معلم یا ناظم خودمون توی خیابون میبینم ازشون تشکر میکنم بخاطر زحماتشون با وجودیکه زیاد کنک میخوردم . بلاخره عالم بچگی پر از شیطنته و مثل یک نهال نیاز به چوبی داره که بتونه صاف نگهش داره تا به رشدش ادامه بده .
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر بچه شما یا بچه شخص دیگه مخل نظم کلاس و یادگیری بقیه بشه تکلیف چیه ؟
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 2
    عاقبت دانش آموزی که معلم خود را تهدید میکنه و حتی اجرا میکنه چیه ؟
  • آرین ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    پس نتیجه می گیریم یا فرض یا استدلال شما باطل است. یا هر دو. من فکر می کنم همون پدر و مادر ها با سواد نشدند. فقط کلماتی رو حفظ کردند و در همان سیستم آموزشی ناقص و ناکارآمد چندین سال قبل آموزش دیدند. که الان هم کلیت سیستم آموزشی تغییری نکرده و فقط ظاهرش عوض شده. البته از لحاظ آماری.
  • آرین ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    با شما کاملا موافقم.
  • آرین ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    دست شما درد نکنه. حرف دل مارو زدی.
  • دهقان ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    9 0
    اخه باباجان اگه تنبیه بد است پس چرا خداوند تنبیه میکنه.لابد گفتمان بلد نیست(به نظر روانپزشکانی که دستپرورده غربند)
  • آرین ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    من خودم 14 سال دانش آموز دهه 70ی بودم. حداقل من به چشم خودم می بینم بین 30-70% معلم ها از اینگونه اشتباهات می کنند و دانش و مهارت کافی برای آموزش ندارند. شما به دید آماری به قضیه نگاه کن. کلام شما درباره جنگ اعصاب در دبیرستان کاملا درسته. من تا 2 سال پیش دبیرستان بودم و شما رو درک می کنم. اما ریشه این مسئله در کجاست؟ به نظر من این مشکل از آموزش و تربیت غلط در دوران دبستان و راهنمایی نشات می گیره. بی ادبی دانش آموزا از دوران راهنمایی آغاز می شود و با بلوغ به حد کمال می رسد.
  • ناشناس ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    5 0
    اونکه خداوند انجام میده مجازاته نه تنبیه....البته هر چه میکشیم از خود باختگی درمقابل غرب است.اینو درست اومدی ایول دهقان
  • آرین ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    آموزش همراه تنبیه بدنی دقیقا مثال دیکتاتوری است. یعنی به جای این که افراد را با عقل هدایت کنیم ، با زور به راه بیاریم. مثل داعش. من هنوز حرف معلم پنجم دبستانم یادم نمی ره که می گفت تنبیه بدنی یک اثر مفید کوتاه و زود گذر داره و در طولانی مدت اثر مضرش باقی می مونه. تنبیه بدنی یک سرمایه گذاری بلند مدت نیست. دقیقا مثل مواد مخدر عمل می کنه. کسی که دانش و مهارت درست آموزش را نداره به روش های ساده و زودگذر آموزشی مثل تنبیه رو میاره. من خودم وقتی پنجم دبستان بدوم یک ساعت کلاس دومی هارو به دست من سپردن. بلد نبودم چه طور کنترلشون کنم پس کتکشون زدم. اگر فکر می کنید آموزش بدون تنبیه نمی شه من براتون مثال میارم. در دبیرستان یک ناظم داشتیم آنقدر خوش صحبت و خوش رفتار و کاریزماتیک بود که با یک نگاه شر ترین دانش آموزا رو به راه می آورد. هر سال حداقل یک معلم داشتیم که سر کلاس وقتی درس میداد همه گوش میدادن و کسی نظم کلاس رو بهم نمی ریخت. اینکه دانش آموزا سر کلاس نظم رو بهم می ریزن و تکالیفشون رو انجام نمی دن بیشتر به خود معلم ربط داره.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    اموزش وپروش تاسف برای فرهنگ بدبخت این کشور افت زده که بیسوادن بزرگ پیکر سکان دار تمام امور کشور هستند از سر دل سوزی ؟! دانش اموزی معلمی را کشت! پس تمام دانش اموزان خلاف کاراند باید بروند زندان گوانتانمه یا داعش سر انها را ببرد منطق بزرگان وزارت فرهنگ این کشور افت زده ورشکسته بی قانون همین است وبس ! تبریک برای اقایان رانت خوار سیاسی بعلت موفقیت تخریب این کشور
  • علی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه معلم اعصاب سروصدا را ندارد برود دنبال شغل دیگری,من که اگه معلمی اعصابش خورد شود وبچه من را بزند,میروم توی مدرسه وجلوی همه دانش اموزها میزنم توی صورتش
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    از کتاب می رویم تا ره امام بماند - مهندس شهید رجب بیگی از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی : گوشه هایی از نابهنجاری باورهای غلط معلمان را تبیین کرده اند واقعا معلم ها دانش آموز را دشمن خود می پندارند
  • سیستانی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    28 0
    معلم حکم پدرتربیتی دارد!یادم نمیرودوقتی مرحوم پدرم که خودنیز معلم بود،درحضورخودم به معلمم گفت:گوشتهایش مال شما،استخوانهایش مال ما!!!معنی ان این است که هرنوع کتک وتنبهی راکه معلم صلاح بداند،میتواندسرمن دراورد!ازاین ماجراچهل سال میگذرداماهنوزهم معلمهایم راخیلی خیلی دوست دارم!گاهگاهی معلم باخط کش چندضربه بردستمان میزدتا هوشیارشویم وبیشتردنبال درس ومشق برویم!!امادراین دوره!!!!اگرمعلم حتی برروی دانش اموزاخم کند،فوراپدرومادراوشاکی شده وعلیه معلم موضع میگیرند!!انقدربچه هارالوس وننرباراورده یم که حتی تحمل اخم معلم راهم ندارند!فردادرخانه بخت وزندگی هم تحمل زن یاشوهرشان رانخواهندداشت وبااندک فشاری زندگی راترک گفته ودنبال طلاق میروند!اگروالدین قبول کنندکه مقداری فشاربرروی فرزندان انها،اینده بهتری درانتظارانهاخواهدبود،تعلیم وتربیت واقعی خواهدشد!!
  • مهدی ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    6 0
    بس کنین بابا انگار معلما عقده زدن دانش آموزا رو دارن، اینقدر دانش آموزارو پر رو کردین با این حرفا که سر کلاس راحت معلمارو تهدید میکنن،
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    6 0
    تنبیه با ضرب و شتم تفاوت دارد
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 0
    بچه ای ک سرش توی تبلت و موبایل و کامپیوترو انگری بردز باشه نه مشق مینویسته و نه درس میخونه یادمه از ترس کتک خوردن تو مدرسه درس و مشق مون همیشه خونده شد و نوشته شده بود اما بچه های امروزی بیخیال بیخیال با اینکه کتاباشون همش شده نقاشی و با فونت 30 و 40 اما بازم یک املا نمیتونن بنویسن که بالای 14 15 بگیرن خدایا کتک رو برگردون به مدارس با عزیزم جونم گفتن بچه درس خون نمیشه که نمیشه
  • حسن ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    آن معلمی که دانش آموزان را ازراه دلسوزی تنبیه می کند ، هیچگاه فرزند خود راازراه دلسوزی کتک نمی زند !!!!!!!!!!!!!
  • میم ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    با جمله آخرت کاملا موافقم
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    5 0
    اگر کسی توانست بچه خودش را نزند می تواند انتظار داشته باشد که معلمی با 40دانش اموز که بعضی از انها از پررویی کم ندارند بچه ها را نزند. من یک پدر هستم و اگر یکروز بچه من را معلم به جا بزند دست او را می بوسم
  • حقگو ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    5 0
    اگر کسی بفهمد که یک معلم در کلاس با چه مشکلاتی روبرو می شود این حرف را نمی زند.
  • حرف حساب جواب نداره ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 6
    معلمی که تنبیه بدنی میکنه را باید با چک ولگد از اموزش وپرورش اخراج کرد
  • جاودانی ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    6 0
    من فکر میکنم سواد کافی نداری اما بدون فاتحه آموزش و پرورش از وقتی خونده شد که تنبیه بدنی حذف شد بدون اینکه جایگزینی برای اون داشته باشیم ، 90%بچه های دهه 80خیلی ننر و سوسول و بی اعتماد هستند ، دهه شصت و هفتاد واقعا بامعرفت بودند
  • دهقان ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    6 0
    اخه باباجان اگه تنبیه بد است پس چرا خداوند تنبیه میکنه.لابد گفتمان بلد نیست(به نظر روانپزشکانی که دستپرورده غربند)
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    2 0
    بدنی هم لازم است دوست عزیز
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    6 0
    احسنت کاملا درسته.من متولد 66ام من از معلم کلاس سوم ابتداییم خیلی کتک خوردم ولی الان اگر ببینمش دستش رو هم میبوسم
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 5
    KOTAK MOTLAGHAN MAMNN0E''
  • روح اله ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    متاسفانه آموزش و پرورش آزمایشگاهی شده که با هر وزیری یک برنامه جدید میاد حالا و گذشته رو مقایسه کنید کدوم جواب داده نه حقوق کافی نه ارزشیابی خوب
  • مسعود ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    نه به اون شوري شور و نه به اين بي نمكي!! نه اينكه تاسالهاي دهه 60 و 70 برخي معلمين دانش آموزان را با شديدترين روشها به باد كتك و فحش و ناسزا مي گرفتند و كلاسهاي درس را به كانونهاي وحشت و استرس براي شاگردانشان مبدل مي كردند و نه از سيستم غلط فعلي آموزش و پرورش كه كلا"حق را در هرحالي به دانش آموز مي دهد و حق كوچكترين اعتراضي را هم به معلم نمي دهد. نتيجه سيستم غلط قبلي ,استرس و وحشت دانش آموز از درس و مدرسه و معلم بودونتيجه سيستم غلط آموزشي فعلي هم لوس و طلبكار شدن روزافزون بچه هادر مدارس است. در حال حاضر شاهد هستيم كه دانش آموزان كمترين احترام و جايگاهي براي معلمان ,بخصوص در دوره دبيرستان قائل نيستند..در آموزش و پرورش كشور ما نه تشويق به جا و به موقع جايي دارد و نه تنبيه درست و مؤثر , البته نحوه تعامل و برخورد معلمان و مديران مدارس نيز در نوع ديدوبرخورد دانش آموزان با مدرسه و درس تأثير دارد.معلم قبل از هر آموزشي بايد نحوه تعامل و برخورد با تيپهاي مختلف دانش آموز را بياموزد. در واقع معلم بايد در ابتدا يك روانشناس خوب باشد تا بتواند يك معلم خوب شود. شاعر به خوبي به اين حقيقت اشاره داشته كه: درس معلم ار بود زمزمه محبتي جمعه به مكتب آوردطفل گريزپارا
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    12 0
    ب نام او؛ سلام. بله تنبیه اگه از روی غرض و حقد و کینه و بی جهت باشه حرام شرعی و عقلی است. به نظر من معلم به هر حال عاقل تره و اگه دانش آموز رو هم کتک میزنه والدین نباید زود موضع گیری کنند و از حق و حقوق دانش آموز و ایستادن در مقابل معلم صحبت کنند.واقعا یادمه قدیما اگه معلمی هم ما رو میزد پدرم جلو روی من و معلم از معلم تشکر هم میکرد!بالاخره معلم به گردن آدم حق داره و احترامش واجبه هرچند ما رو بزنه.نقل است که اگر کسی یک حرف ب دیگری بیاموزد در واقع او را عبد خود کرده.البته معلم ها هم باید مراقب باشند مرتکب گناه شرعی و مستحق عذاب الهی نشوند.والسلام
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    آقایی که به نوشته شهید رجب بیگی نمره منفی داده ای - ایشان می نویسند من با دانش آموزان رفاقت می کردم معلم ها به می گفتند تو جنس دانش آموز را نمی نمی شناسی این ها ... ایشان می گوید من آن قدر با دانش آموزان دوست بودم و بازی جمعی آن هارا دوست می داشتم و ...صحبت معلم ها بیشتر نق زدن و غیبت دانش آموزان بود اما نوشته های نشان می دهد درس ریاضی ایشان انشاء با زبان ریاضی بوده- چرا دوست عزیز ما نسبت به حلقه مفقوده تربیت در آموزش و پرورش اخص پرورش آن خودمان را به ندانستن و مشروعیت دادن به عمل ناپسند...و به خشونت معلمان تن می دهیم یا می گوئیم پدر نربتی هستند در شرایطی که امروز روابط خانواده ها در ارتباط با خشونت به چالش کشیده شده روی کج فهمی از آموزه های دینی تا جایی که نهاد خانواده در چالش بین خشونت و سازندگی و رافت ومحبت در تعارض قرار گرفته و مثل غرب دارد متلاشی می شود- حالا همین مانده که تربیت(پرورش) را نیز از نظر ها بیندازیم و ... اهالی آموزش و پرورش لطف کنند به جای تکیه بر نظرات گیج کننده روانشناسان لائیک و سکولار که( مرحوم ظریعتی به مامای آن ها یعنی فروید می گوید فروید گوساله بورژوازی) انسان را از هویت انسان با معنا و متدین بودن خارج می کنند و برای خشونت های هدفمند سیاست غرب و و خیانت به ملت ها سرباز تربیت می کنند ؛ لطف کنند کتاب کودک و کتاب نوجوان و جوان آقای محمد تقی فلسفی رحمت الله علیه را و... در آموزش های خود جای بدهند تا در حق فرزندانمان جفا نکنیم - - درجایی شنیدم می گویند حضرت موسی کلیم الله از دست بره ای که سر به بیابان گذاشته بود موسی می ترسید اورا گرگ بخورد دنبال می کرد و می دویدند طوری که آن پیامبر رحمت خسته شد تا بره را گرفت اورا بوسید؛ گفت حیوان هم من و خسته کردی هم خودت را ... خشونت بنیان های تربیت را ویران می کند - این همه معلم و تربیت در حوزه های مقدس قم ونجف و مشهد و...داریم این همه عالم با معرفت و عرفا و... تحویل جامعه داده اند - آیا خشونت جایی داشته و دارد -
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    2 0
    به عنوان یک معلم دهه 60‌ای معتقدم که تنیبه لازم است ولی نه در حدی که دیگه صدمات روحی و یا فیزیکی شدیدی به شاگرد وارد بشه اگه این آدمایی که میگن نباید اصلا شاگردا رو تنبیه کرد یه مدت کوتاه در مدارس مشغول تدریس بشن اون وقت میفهمند که تنبیه هم جزئی از آموزش است
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    9 0
    حالا تحلیل آقایان روانشناس و ... چی باشه من نوفهمم؛ ولی انصافا کتک باید باشه، خدا هم در کنار بهشتش تهدید به جهنم کرده، خوف و رجا هردو سازنده است، حالم از بچه های لوس امروزی که دوسه تایی هم خودم دارمی بهم میخوره، نه احترام، نه سختی، نه ...، پول بده، ماشین بخر، زن بگیر، خون میخوام و ... معلوم نیست خودشان چه غلطی می کردند
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    5 0
    این دانش اموزه 15 ساله تهرانی که بیماریه قلبی داشته ومعلم به ناحیه تناسلیه وی زده است فقط اشتباهش این بوده که به دوستش گفته پاکنتو بده ومعلم عصبی این بلارو سرش اورده . اول ببینین قضیه چی بوده بعدبیان بگین تنبیه ضروریه چون بچه ها پرو شدن . برخیمعلمها روانین ومشکل اخلاقی دارن وگرنه معلم نمیتوانست دوتا تو صورت دانش اموز سیلی بزند بایدحتما یه جایی بزنه که ممکنه بچه عقیم بشه .
  • اموزگار اول دبستان ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    منظور من تنبیه بدنی و استفاده از شلنگ و چوب و تسمه و مشت ولگد است!!وگرنه خود من به عنوان اموزگار پسرم سختگیری بیشتری نسبت به فرزندم داشتم اما راضی نیستم کسی به بدن فرزندم اسیب برساند و تحقیرش کند به عنوان تنبیه!!!شما را نمیدانم والبته هیچ گاه دانش اموزام را تنبیه بدنی نمیکنم چرا که خود مادرم
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 13
    من اگر معلمی بچم رو کتک بزنی میرم مدرسه جلو بچه ها معلمو میزنم تا دیگه از اینکارها نکنه
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    اقایی(رضایی) مدعی شده اندبچه ای موبایل می گیرد دستش و روی نیکت دراز می کشد - ببین دوست عزیز بحث بچه های آهسته گام (عقب مانده ذهنی)از رشد - بیش فعال و... این هانوعی بیماری است باید به درمانگر سپرده شوند
  • ناشناس ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    با سلام خدمت تمام دوستان شما را به خدا بیایید بجای من معلم شما سر کلاس اونم حاشیه شهر ودر ضمن باوضع حقوق که الان هست و تورم سرسام آور وداشتن فرزند دانشجو . شما را بخدا با ماهی 1 میلیون دریافتی اصلا ذوق رفتن به کلاس را دارید . آقایان مسئول بجای طفره رفتن به داد معلمان برسید . یا مولی یا حسین ع
  • محسن ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام تنبیه بدنی در هر وضعیتی محکومه ...مگه غیر از تنبیه بدنی راه دیگه ای در سیستم اموزشی جلوی پای معلمان قرار نداره...از قبیل ..تکلیف بیشتر ...نمره انضباط و یا اخراج و یا کسر نمره پایان ترم .
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    1 0
    بعضی وقت ها یک کشیده راه زندگی ادم رو عوض میکنه. اتفاقی که برای من افتاد. البته لازمه که از روی منطق و خیرخواهی باشه. خود من که الان معلمم، تو این همه سال فقط یک بار یکی از شاگردام کشیده خورد و به نظرم روش اثر گذاشت.
  • زينا ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    من فكر مىكنم بهتره اموزش پرورش از معلمين تست روانشناسى بگيره با اين اوضاع فعلى جامعه اطمينان دارم خيلى ها فيلتر بشن اگه پا رتى بازى و لا پوشى در كار نباشه چرا بچه هاى ما بايد زير دست كسانى باشنو اموزش ببينن كه دچار ناراحتى روحى روانى هستن
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    من معلمم دانش موز هر کاری میکنه بیخیالی طی میکنم بی سوادی و بی ادبیش اول دامن اولیاء رو میگیره به من چه در اینده میخواد پرفسور بشه یا قاتل
  • سحر ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    بنظر من تنبیه بدنی باعث میشه که ذهن خلاق دانش آموزان بمیره و احساس بی ارزشی و ناتوانی بکنند. مثل خودم که درکلاس اول دبستان مورد تحقیر معلم فارسی ام بارها شدم بخاطر اینکه لکنت زبان داشتم و نمی تونستم کلمه هارو درست بکم با خط کش میزد به دستم یا حروف فارسی رو مقوا رو می نوشت و رو روپوشم یا پشتم میگذاشت و به بچها میگفت هش کنید.درسراسر دوران دانش آموزیم دیگه هیچ علاقه ای به زبان فارسی نشون نمیدادم وهمیشه زبان انگلیسی دوست دارم من الان درحال حاضر انگلیسی رو بهتر از فارسی میتونم حرف بزنم و متنفرم از زبان فارسی.
  • حسن ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    من اگه جای بچه هه بودم معلم با لگد میزد منم با مشت می زدم توی صورتش
  • روح اله ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    تو هم آموزگار به قول خودت ابتدایی هستی حالا حالاها طول می کشه که به اونبالاها فکر کنی
  • مادر دو دانش آموز ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آموزش پرورش اگه با قاطعیت با این عقده ایها برخورد کنه، دیگه معلمها جرات این کار رو ندارند. تازه بعضیهاشون سوادشون هم نم کشیده کسی رسیدگی نمی کنه. البته ناگفته نماند معلمهای خوب بسیارند.
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    دوست عزیز کلاس درس محل سر و صدا نیست اگر فرزند خودت وقتی تلویزیون نگاه می کنی سر و صدای ممتد و طولانی کند اگر متمدن باشی می گی برو اتاق دیگر نمی شود حتی اگر یک نفر می خواهد درس یاد بگیرد و بقیه نمی گذارند باید از کلاس بیرون بروند چرا که مدرسه برای درس خواندن ساخته شده است نه محل دادو بیداد
  • دبیر دبیرستان ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    6 0
    سلام حتما همه می دانند معلم هیچ وقت دانش اموز مودب و با ادب را تنبیه نمیکنه در هر مدرسه دویا سه دانش اموز پیدا میشه که خانواده هاشون انها را درست تربیت نکرده و خیلی بی ادب هستند بنابراین برای انکه معلم نگذارد حق دیگر دانش اموزان مودب ضایع شود و به راحتی به درس گوش دهند ناگزیر است که دانش اموز موذی را تنبیه کنه تا هرج و مرج در کلاس پیش نیاید.
  • محمد رضا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    از محبت خارهاگل میشود چه برسد به گل
  • پارسا ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    تنبیه در مدارس ممنوع است ومعلم خاطی اخراج باید گردد
  • ناشناس ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    والا امروز بچه ها توی کلاس ما سرو صدا میکردن منم که مبصر کلاس بودم داشتم ساکتشون میکردم تا اینکه ناظم در و باز کرد و فریاد زد ساکت و وقتی میخواستم برم که بگم پچه اصلا به تذکرات من توجه نمیکنن یه سیلی به صورتم زد و همه دانش آموزان بهم خندیدن و غرور من هم شکسته شد و اون ناظم با اینکه فهمید مبصر بودم نه از شلوغان یک معذرت خواهی ازم نکرد منم اونو هیچوقت تا آخر عمرم تا زمانی که معذرت خواهی نکنه نمی بخشم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس