کد خبر 368399
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

برای کسانی که اشعار و نوحه های شورآفرین حاج صادق آهنگران را به یاد دارند عبارت "کربلا ما داریم می آییم" یادآور خاطرات فراوانی است و چه بسیار رزمندگانی که در حسرت زیارت کربلا به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، محمداسماعیلی کارشناس مدیریت رسانه در یادداشتی با عنوان «کربلا ما داریم می آییم» نوشته است:

برای کسانی که اشعار و نوحه های شورآفرین حاج صادق آهنگران را به یاد دارند عبارت "کربلا ما داریم می آییم" یادآور خاطرات فراوانی است و چه بسیار رزمندگانی که در حسرت زیارت کربلا به شهادت رسیدند و به دیدار معشوق شتافتند با فرارسیدن ایام اربعین سالار شهیدان یکبار دیگر راهیان این سرزمین مقدس بار سفر می بندند  و آهنگ دیار عشق سر می دهند.

این سنت حسنه که از زمان رسیدن جابربن عبدالله انصاری در چهلیمن روز شهادت امام حسین به کربلا به یادگار مانده است چند سالی است با شور و شوق بیشتری برگزار می شود و امسال نیز علیرغم تهدیدات و جوسازی های گروه های  تکفیری شواهد نشان میدهد که نه تنها خیل زائرین کم نشده است بلکه پیش بینی میشود جمعیت نسبت به سالهای گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد به طوری که با این که هنوز زمان زیادی به اربعین مانده است ولی زائرین زیادی از اطراف و اکناف کشورهای اسلامی  در حال حرکت به سوی این نقطه نورانی هستند.

توصیه اخیر مقام معظم رهبری درخصوص برگزرای هر چه پرشورتر این مراسم و تاکید ایشان بر ارائه خدمات و  تمهیدات لازم برای رفاه بیشتر زائرین نشان از اهمیت ابعاد گوناگون این حماسه در شرایط حاضر است. به همین منظور لازم است نکاتی را در این خصوص درنظر داشته باشیم:

اسلام ناب را به دنیا نشان بدهیم
کسانی که از نزدیک در این مراسم حضور داشته اند و کسانی که از طریق شبکه های تلویزیونی نظاره گر این حضور میلیونی بوده اند به خوبی صحنه های فراوانی از عشق و شور زائران را درک کرده اند. کسانی که با فرزندان شیرخوار و جانبازان و معلولینی که بدون پا در مسیر حرکت می کردند و هزاران نمونه دیگر همه و همه موضوعاتی است که باید برای ماندگاری ان در فضای رسانه ای دنیا فکری کرد.

به عبارت دیگر نباید اجازه دهیم که این رزمایش اسلامی و این جلوه معرفتی اسلام در یک بازه زمانی چند روزه محدود بماند و در لابه لای اخبار و گزارشات خبری پر زرق و برق گم شود . نباید انتظار داشته باشید BBC  و CNN  پوشش گسترده خبری و رسانه ای این مراسم را بر عهده بگیرند و به زبان های زنده دنیا پیام های معنوی این همایش عظیم  اسلامی را به دنیا ابلاغ نمایند .

رسالت آنها تنها در انعکاس مراسم قمه زنی و پوشش خبری صحنه ها ودیگر سنت های عجیب و قریبی است که هیچ پیامدی جز اسلام هراسی و واگرایی اسلامی به دنبال ندارد .

بنا براین این ما هستیم که باید برای ماندگاری و معرفی ارزشهای این سنت حسنه کوشا باشیم و این ما هستیم باید تدبیری بیاندیشم که شور و عشق این ایام صدها و هراران بار در کل دنیا دیده شود و این موضوعی نیست با چند وبلاگ و چد دلنوشته به انجام برسد.

شاید وقت ان باشد که هنرمندان در رشته های مختلف از حد اکثر ظرفیت های هنری خود در انتقال حرفه ای و موثر این واقعه عظیم تاریخی بهره برداری کنند.

نویسندگان بنویسند، عکاسان عکس بگیرند فیلم سازان و مستندسازان و....همه دلسوختگان عرصه هنر اسلامی به میدان بیایند و این حماسه را به دنیا معرفی بکنند.

در شرایطی هستیم که دنیا تشنه آشنایی با نسخه های ناب اسلام است و این مراسم صحنه هایی را  خلق می کند که در آن  نیازی به دکور , لوکیشن , طراح صحنه  و دکوپاژ ندارد بلکه همه چیز به صورت طبیعی به نمایش در میآید .اینها همه به خودی خود و بدون هزینه انجام می شود و کافی است فقط ثبت و ضبط و سپس به زبان های زنده دنیا منتشر شود.

سالهای سال است که دشمن با حیله ها و روش های مختلف تلاش کرده است که شیعیان را مردمی خشن و خشونت طلب معرفی کند و متاسفانه دوستان قمه به دست چه خوب به آنها یاری رساندند و امروز زمان ان فرارسیده است که صدها واژه زیبا و دلنشین را از قاب تصویر  و از دل این مراسم به دنیا معرفی کنیم.

به دنیا نشان دهیم کسانی را که باشور و اشتیاق به صورت شبانه روزی به زائران خدمت می کنند از انها پذیرایی می کنند و همه زندگی خود را در طبق اخلاص قرار می دهند.

لاز م نیست سخن به گزافه بگویم تنها کافی است آنچه را که در این چند روز اتفاق می افتد در قالب های مناسب هنری بریزیم و به دنیا عرضه کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    نوای به یاد ماندنی «کربلا کربلا ما داریم می آییم » با مداحی اکبر شریعت خوانده شده نه حاج صادق اهنگران
  • مسعود ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    جاده واسب مهیاست بیا تا برویم کربلا منتظر ماست بیا تا برویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس