کد خبر 368080
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸

روستای "قدس" در سال های دفاع مقدس، جمعیتی در حدود 440 نفر (9 خانوار) داشت که از این تعداد، 14 نفر به توفیق شهادت دست یافتند یعنی کمی بیش از 3 درصد جمعیت.

به گزارش مشرق، روستای "قدس" یکی از روستاهای بخش "میامی" ، شهرستان "شاهرود" در استان سمنان می باشد .مجموعا پنج روستای (قدس- ارمیان – جودانه- محمدآباد و کلاته اسد) را "سرحد" یا "سرحدات" می گویند.

روستای "قدس" در سال های دفاع مقدس، جمعیتی در حدود 440 نفر (9 خانوار) داشت که از این تعداد، 14 نفر به توفیق شهادت دست یافتند یعنی کمی بیش از 3 درصد جمعیت. در نگاه نخست، ممکن است این رقم، اندک به نظر بیاید اما به نسبت جمعیت، اتقاقا آمار بسیار بالایی است. توجه داشته باشید که اگر استان تهران با جمعیت دهه 60 شمسی، در جنگ، سه درصد از جمعیتش خود را از دست می داد، آمار شهدایش بالغ بر دویست هزار نفر بود(یعنی نزدیک به آمار رسمی کل شهدای جنگ)، در حالی که استان تهران مجموعا سی هزار شهید داده است.

عکسی که می بینید، دیواری در مسجد روستای "قدس" را نشان می دهد که تصاویر یازده تن از شهدای روستا بر روی آن نصب شده است. یعنی تصویر حدود سه درصد از مردم روستا در آن سال ها.
شادی روحشان صلوات

عکس/ سه درصد جمعیت، روی دیوار
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    در گذشته روستاها پر جمعیتتر بودند. الان اگر بررسی کنید احتمال زیاد همه افرادش به کرج و تهران رفته اند و مسافرکشی و ... میکنند.
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    خدا رحمتشان کند ان شاءالله.... و با سرور و مولايمان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام محشورشان کند
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ »
  • امیررضا ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    سیمرغ بلورین ابداع و انتخاب تیتر را باید به مشرق اهدا کنن!
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    خداوندا دلم اتش میگیرد برای مظلومیت شهدای جنگ نابرابر ایران وعراق که رفتند و برخی مردم ناسپاس خانواده هایشان را متهم کردند که خوردند و بردند و دانشگاه رفتند و......!!!واقعا مسوول رواج این نگرش در جامعه کیست!!!اقایان رسانه ای وفرهنگی پاسخ دهند
  • رضامهدیان ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام با تشکر از شما متشکریم. لطفا اصلاح فرمایید.روستای قدس مربوط به بخش مرکزی شهرستان میامی استان سمنان می باشد.درتاریخ93/6/19شهرستان میامی به عنوان شهرستان مستقل معرفی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس