کد خبر 367670
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰

دادستانی مصر اعلام کرد محاسبه مدت زمان محکومیت مبارک و مدتی را که وی در بازداشت بوده آغاز کرده و طی دو روز آینده تکلیف آزادی دیکتاتور مخلوع مصر روشن خواهد شد.

به گزارش مشرق، قاضی «وائل شبل» دادستان شعبه مرکز قاهره دادستانی مصر اعلام کرد که طی 48 ساعت آینده تکلیف آزادی مبارک روشن خواهد شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد دادستانی مصر بررسی دوره‌ بازداشت «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر و باقی مانده دوران محکومیت وی را آغاز کرده و طی دو روز آینده نتیجه این بررسی را اعلام خواهد کرد.

قاضی شبل تأکید کرد که طی دو روز آینده تصمیم دادستانی مصر درباره آزادی و یا ادامه حبس مبارک در بیمارستان نظامی معادی  اعلام خواهد شد.

در حالی که بعد از تبرئه مبارک اعتراض‌های مردمی از سر گرفته شده است، اگر مدت زمانی که مبارک در حبس بوده بیشتر از حکم حبس سه ساله وی باشد حکم آزادی دیکتاتور مخلوع مصر صادر خواهد شد.

پیشتر نیز «فرید الدیب» وکیل مبارک  مصر اعلام کرده بود که امکان آزادی زودهنگام مبارک وجود دارد.الدیب به خبرگزاری فرانسه گفته بود با توجه به اینکه مبارک 86 ساله دو سوم دوران محکومیتش را با احتساب مدتی که در بازداشت به سر می‌برده سپری کرده است امکان آزادی پیش از موعد وی وجود دارد.

تبرئه مبارک خشم بسیاری از گروه‌های انقلابی را برانگیخته است بر همین اساس، گروهی از احزاب انقلابی مصر خواستار برگزاری تظاهراتی میلیونی در اعتراض به تبرئه مبارک از اتهام قتل معترضان در میدان التحریر شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    حماقت اخواني ها + زيركي سيستم قبلي مي شود آزادي نماد رژيم كهن از زندان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس