حسین علیزاده سینماپرس: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدام موسیقی دان ایرانی در انصراف از دریافت نشان شوالیه تقدیر کردند.

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از «حسین علیزاده »/ نواساز «نینوا» دل در گرو نشان های غربی نداردبه گزارش مشرق - پس از آن که حسین علیزاده هنرمند و موسیقی دان کشورمان در نامه ای انصراف خود را از دریافت نشان «شوالیه» از دولت و سفارت فرانسه اعلام کرد،سه تن از اعضای کمیسیون در گفت و گویی از این اقدام تقدیر کردند.

علیزاده باعث افتخار ملت ایران است

مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به افرادی چون حسین علیزاده افتخار می‌کنیم، گفت: فرانسه با اهدای نشان شوالیه به هنرمندان ایرانی به دنبال این نیستند که  امتیاز جهانی بدهند. بلکه فرانسه با اهدای چنین نشان‌های تلاش دارد، هنرمندان ایرانی را بخرند.

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از «حسین علیزاده »/ نواساز «نینوا» دل در گرو نشان های غربی ندارد

حجه الاسلام حسینی در ادامه تاکید کرد: فرانسوی تلاش دارند با دادن چنین نشان‌ها و امتیازاتی هنرمندان کشور را به اروپا و کشورهای خارجی بکشند که در نهایت  منویات اروپایی‌ها و غربی‌ها را در هنر خود پیاده کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به فضل الهی، حسین علیزاده، نشان شوالیه فرانسه را رد کرد . این اقدام از مردانگی هنرمند کشورمان است.

این عضو کمیسیون فرهنگی افزود: معمولا افرادی که ضعیف النفس هستند، تحت تاثیر محبت‌های کشورهای غربی قرار می‌گیرند و  مجبور می‌شوند منویات و خواست‌های کشورهای غربی را دنبال کنند.

 سازنده موسیقی نینوا دل به نشان های شوالیه ای خوش نمی کند

 بیژن نوباوه وطن با بیان اینکه رد شوالیه از سوی علیزاده کارستان بود، اظهار داشت: درباره ارزش کار علیزاده هر چه بگوییم کم است. این هنرمند متصل به  ارزش‌های اخلاقی انقلاب است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات همچنین تاکید کرد: فردی که موسیقی نی‌نوا را با حس زیبا برای سیدالشهدا می‌سازد و در داخل مردم ریشه عمیق دارد فکری جز رد نشان شوالیه فرانسه ندارد.

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از «حسین علیزاده »/ نواساز «نینوا» دل در گرو نشان های غربی ندارد

وی تصریح کرد: از این هنرمند که نگاه ویژه‌ای به نظام و دین دارد، انتظاری جز رد این نشان نداشتیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی به اهدافی که فرانسه با دادن این نشان به هنرمندان دنبال می‌کند، اشاره کرد و توضیح داد:‌ اساسا، کشورهای غربی با این نوع جوایز، به دنبال تصاحب هنرمندان هستند. این نگاه کاملا تهاجم فرهنگی به شمار می‌رود .

نوباوه با بیان اینکه رفتار فرانسه در اهدای نشان شوالیه به موزیانه است، ادامه داد: نشان شوالیه به افرادی داده می‌شود که برای فرانسه عملی انجام داده باشد که مورد مقبول قرار گیرد. با این حساب فرانسه تلاش دارد با دادن چنین امتیازاتی افراد و هنرمندان را برای خود کند که خوشبختانه علیزاده نشان داد مسلمان آگاه و برخواسته از مردم است.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: اظهارات علیزاده مبنی بر اینکه حاضر نیست پسوندی در کنار نامش قرار گیرد، ارزش زیادی در بین مردم خواهد داشت.

 فرانسه عناد خود را در مذاکرات هسته ای با ایران نشان داد/ اقدام علیزاده قابل تقدیر است

 سید علی طاهری با تقدیر از حسین علیزاده گفت: پشت پرده اعطایی این نشان چیست، خیلی مشخص نیست. فرانسه در مذاکرات هسته‌ای عناد خود را نسبت به مردم و نظام کاملا نشان می دهد. فرانسه از یک سو ما را تحریم می کند و از سوی دیگر در مسائل فرهنگی نشان اهدا می‌کند، مشخص است اهداف خوبی پشت آن نیست.

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از «حسین علیزاده »/ نواساز «نینوا» دل در گرو نشان های غربی ندارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: اگر این کشورهای غربی علاقه مند به مردم ایران هستند باید در تمام مسائل ما را همراهی کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: جا دارد از رد شوالیه فرانسه از سوی علیزاده تشکر کنیم و انتظار ما از همه هنرمندانی که به وطن، مردم و نظام خود علاقه دارند، که این گونه رفتار کنند.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس