صرف ساخته شدن خانه ای در قبل از پیروزی انقلاب، نشانه و مستندی بر تاریخی بودن آن محل محسوب نشده و از سوی دیگر، اطلاق توصیفاتی چون کاخ ورسای ایران تنها بهانه ای برای مهم جلوه دادن این ساختمان به نظر می رسد.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تخریب یکی از بزرگترین خانه های موجود در پایتخت منتشر شده است و برخی رسانه ها، القابی چون « خانه تاریخی و ارزشمند» در توصیف این ساختمان به کار برده اند . این در حالی است که که با خواندن این گزارش ها، بیش از هر چیز اسطوره سازی رئیس فرقه بهائیت ایران و معرفی ساختمان مرکز بهائیان تهران به چشم می خورد.

در این اخبار و گزارش ها، ضمن تخطئه ساخت بنای جدید در ساختمان مرکز بهائیت ایران که منزل حبیب پاسال (ثابت) در آن قرار دارد، منزل سرکرده فرقه بهائیت در ایران که حلقه اصلی مدیریت و هماهنگی های فرقه ضاله بهائیت به شمار می رفته است "خانه ارزشمند" و "خانه تاریخی" و "میراث ارزشمند کشور " برشمرده شده است!

این در حالی است که صرف ساخته شدن خانه ای در قبل از پیروزی انقلاب، نشانه و مستندی بر تاریخی بودن آن محل محسوب نشده و از سوی دیگر، اطلاق توصیفاتی چون کاخ ورسای ایران تنها بهانه ای برای مهم جلوه دادن این ساختمان به نظر می رسد.

در حالی که بایستی متولیان پاسخگو باشند که چرا تاکنون تصمیمی برای تخریب منزل فردی که اسناد ساواک از وی به عنوان " محور اقتصاد بهائیت در دوران پهلوی" (گزارش اطلاعات داخلی ساواک، با عنوان محافل داخلی مخابره شده از سوی مامور ویژه شماره 718/300 مورخ 25 آذر 42 ) یاد می شود در تهران انجام نداده اند و دلیل تعلل در از بین بردن نشانه های بازر دست ساز صهیونیزم در رژیم شاهنشاهی چیست؟

البته می توان فرض را بر بی اطلاعی منتشر کنندگان این مطالب نیز گذارد اما تنوع و تعدد این موضوع و حواشی و مدل پرداختن آن این امید را که تلاشی هماهنگ برای دفاع از یک مرکز ضدانقلاب و ضد ایرانی اجام نمی شود کم رنگ و بی اثر می کند.

برای آشنایی خوانندگانی و منتشر کنندگان مطالب اینچنینی که کمتر با سرکرده بهائیت ایران و بزرگترین کارتل مواد مخدر به روایت ساواک آشنا هستند خلاصه ای از وضعیت وی تقدیم می شود.

ثابت پاسال کیست؟

حبیب الله ثابت معروف به ثابت پاسال در سال 1283 شمسی در تهران و در خانواده ای که پشت اندر پشت یهودی بودند ، متولد شد. پدرش که پارچه فروش بود ، به فرقه بهائیت پیوسته بود. وی تحصیلات متوسطه را در مدرسه سن لویی ( مدرسهء فرانسویان ) گذراند . ثابت پاسال در طوی زمان ، به یکی از ثروتمندترین مردان ایران تبدیل شد و گفته می شد دومین فرد ثروتمند، پس از شاه است.

در اسناد و مدارک بسیـاری، ثروتمند شدن ثابت پاسال که پدرش یک یهودی پارچه فروش دوره گرد بود، به بهایی بودنش و حشر و نشر او با مراکز صهیونیستی و بهائیان فعال در دربار محمدرضا پهلوی که کم هم نبودند نسبت داده اند.  بعید به نظر می رسد در صورت عدم وابستگی به دربار، بهائیت و محافل صهیونیستی ، ثابت پاسال می توانست به چنین ثروت هنگفتی دسترسی یابد.

خانه ارزشمند تاریخی یا
از فعالیتهای ثابت پاسال در دورهء حکومت شاه، تاسیس تلویزیون ایران در سال 1337 شمسی است. در این سال ، مجلس شورای ملی با تصویب قانونی ، به وی اجازه داد تا تلویزیون ایران را تاسیس کند. ثابت پاسال توانست با سوء استفاده از معافیتهای گمرکی و مالیاتی پیش بینی شده در این قانون ، علاوه بر تملک تلویزیون ، دارائیهای خود را گسترش دهد.

پرونده این سوء استفاده بعدها توسط سازمانهای نظارتی زمان شاه نیز بررسی گردید لیکن بدلیل نزدیکی او به دربار، بویژه حسب ارتباطات ویژه ء میان او و نخست وزیر وقت، امیر عبـاس هویدا – که او نیز بهایی بود – این پرونده به دست فراموشی سپرده شد.

خانه ارزشمند تاریخی یا

حبیب الله ثابت پاسال که فراماسون هم بود ، با نزدیک شدن به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از ایران گریخت و به آمریکا رفت و در این کشور مدیریت یکی از حضیره های بهائیت را برعهده گرفت. ساواک به نقل از اطرافیان در اسناد خود پاسال را پول پرست و شارلاتان معرفی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • قربانی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    برید ببینید در زمان چه کسی به فرزند پاسال اجازه سرمایه گذاری در ایران و کیش را دادند؟
  • اورمو ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 2
    با حساب شما باید کاخهای گلستان وسعدابات وکلی قلعه ومعبد وکلیسا واتشکده واشیای تاریخی متعلق به شاهان ظالم ومستبد تاریخی را بایدازبین برد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • باقری ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 1
    حالا خونه به این قشتگی چرا باید خراب بشه؟؟؟؟
  • علیرضا اهواز ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 1
    زمان مرحوم نوربخش(وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی دولتهای هاشمی و خاتمی) با عنوان ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور خیلی از بهایی ها بویژه فرزندان این منحوس به کشور برگشتن و سرمایه های هنگفتی رو وارد بازار سرمایه و صنعت کشور کردن تا اونو قبضه کنن.همینه که گاهی می بینیم دولتها هر تصمیمی که در جهت تنظیم یا بهبود اقتصاد میگیرن ناگهان بازار و اقتصاد دچار شوک میشن و بعدها این طرحها یا فراموش میشن یا منحرف...عمق فساد این شخص توی خاطرات مادر فرح ، فریده دیبا ذکر شده و هر کس بخونه باورش نمیشه که چطور مسئولین ما تا الان گذاشتن این خونه سالم بمونه!
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 1
    حالا فوقش هم باشه با اين روش پاكسازي موجود ديگه ادعاي حضور يهوديان و بهاييان و ... درايران و نفوذ آنان در مملكت به يك افسانه تبديل مي شود. ديگه بدتر از آشويتز نيست كه بجاي تخريب به موزه تبديلش كردند و براي داستانهاي لازمه ازش استفاده مي كنند.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 1
    صرف اینکه این خانه متعلق به بهاییان بوده که نباید دلیل خراب کردنش باشد آنجا را به یک مدرسه حوزوی وعلمی تبدیل کنید . لزومی برای تخریب نیست لطفا با احساسات عمل نکنید. فرانسوی ها هنوز زندان باستیل را تخریب نکرده اند
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 1
    هتل داريوش كيش براي رضا ثابت پسر همين باباست؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    ها حالا فهمیدم علت عقب ماندگی ما چیست!!!!
  • سیدمهدی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    خب باهوش جان چرا پیامبر مسجد ضرار رو تخریب کرد چرا حوزه علمیه یا مسجدش نکرد ؟؟ واقعا خوشم میاد تئوری های روشنفکرمآبانه شما مثل برف مقابل آفتاب منطق اب میشه !!!
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 1
    چه کسی؟
  • جعفر ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    مشرق خیلی گزینشی عمل می کنی؟ انتقادها هر چند تند را هم باید پخش کنی. به هر حال مسائلی در ایران هست که باید برای مردم شفاف بشن. قضیه 13 میلیارد دلار مبلغ فروش نفت کشور که سازمان بازرسی کل کشور علنی کرد رو تو چرا میخوای ماس مالی کنی؟ نکنه تو هم منتفع شدی؟
  • علیرضا اهواز ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    شما که هرچی بگن باز نمیفهمی ولی دقیقا همون چیزی که فهمیدی درسته ! علت عقب موندن ما این نیست که چیزی از این حضرات غربی کم دارم،خیلی هم بالاتریم چه از نظر هوش چه از نظر انسانیت و چه از نظر جدیت و غیرت ولی امثال موشهای کثیفی مثل پاسال و نوچه های کثیفش هدفشون کشتن عزم و اراده این مردمه ، کما اینکه قبل از انقلاب هم شعارشون این بود که ایران آفتابه هم نمیتونه بسازه ! یا همین آقایی که گفته فقط توی آبگوشت میتونیم رقابت کنیم ! فهمیدی ؟!!
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    اینو اگه حفظش کنن 50سال دیگه میشه اثر باستانی باهاش میشه کلی توریست جذب کرد، این ساختمون الان دیگه سرمایس نباید از بین بره
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    اطلس از شهردارى بالا كشيده شد
  • مصطفی ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    من در یکی از شرکتهای وزارت نیرو درباره جانبداری یکی از مدیران از فرقه ضاله بهایی هشدار دادم دیدم مخاطب من فرق وهابیت و بهاییت را نمیداند چه توقعاتی دارید
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    اولا چه کسی، دوما مشکلش چیه؟ این اقا خلاف قانونی کرده؟ یا سرمایه گذاری از نظر حقوقی مشکل داشته؟
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    پاساژ دیگه!
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    آخه اینا که گفتی چه ربطی به خانه قبل از انقلاب داره
  • پسر ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    خراب بشه بهتر چون این بهائیان جشن تولد کله خراشون انداختن روزاول و وسط محرم تا بواسطه اون بتونن در محرم جشن پایکوبی کنند وما یه خونه بی ارزش نگه داریم عوض اون انقدر از این خونه ها یا حتی قلعه و کاروانسرا وجود داره که از این با ارزشترن
  • اهوازی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 2
    این بهایی ها از سرطان هم بدترند.
  • بنده خدا ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    اتفاقا این مکان باید نگهداری بشه و به مرکز تحقیقات و موزه فراماسونری و بهائیت تبدیل بشه چون که بهترین سند برای حضور و فعالیت های فراماسونری و بهائیت هست و تخریبش بزرگترین اشتباه و از بین بردن اسناد محکم از فعالیت این فرقه ها در ایران هست و بعید نیس هدف اونهایی که این خونه رو خریدن و میخوان خراب کنن و آپارتمان کنن همین از بین بردن یک سند محکم از حضورشون توی ایران باشه البته این وسط مقاله منتشره توی سایت عصر ایران خیلی جالب بود بدون اشاره به ماهیت مالکان اصلی وسابق این بنا به فعالیت های حاکم شرع انقلاب صادق خلخالی پرداخته به نوعی که القا کننده اینکه ایشون یه جنایتکار بوده که قاچاقچی های مواد مخدر رو بیگناهانه اعدام میکرده
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 2
    لعنت بر بهایی های نماینده صهیونیست
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 1
    منظورتان ثابت مالک هتل داریوش کیش است؟
  • معمار سنتی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    این خانه ی اهریمنی که با سرمایه ی حرام بنا شده و مرکز فساد بوده، برای استفاده ی درازمدت نیاز به مرمت دارد، که خود نیازمند هزینه ای گزاف است. در ثانی معماری آن بر اساس مدل یک کاخ فرانسوی است. از آنجاییکه مساحت این ساختمان و کل حیاط آن حدود 11000 متر مربع است، بنابراین ارزش آن فقط به خود ساختمان نیست. چنانچه این ساختمان با مدل معماری بیگانه، تخریب شده و به جای آن بنایی زیبا با سبک معماری سنتی ایرانی ساخته شود، با توجه به حیاط وسیع آن، علاوه بر جاذبه ی معماری اش، میتواند کاربری بسیار مفیدتری داشته باشد. بیایید حامی هنر معماری غنی ایران زمین باشیم.
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    چه استدلال مزخرفی.خب موزه اش کنید و کارای بهایت رو تو ایران نشون بدین.حتما هرچی به دستتون می رسه باید خراب بشه و جاش ساختمان های چند طبقه ساخنه بشه.حتما هم زمینمشم میدید به یک آقازاده تا از معافیت های مالیاتی استفاده کنه.حیف
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 2
    کار خوبیه به نظر من تخت جمشید و پاسارگاد و تمام بناهای تاریخی رو باید ویران کرد. چه سودی دارن؟ اونجا موندن دارن خاک میخورن. تو خارج طرف دو تا قوطی حلبی رو به هم جوش داده اونم سال 1990. با تبلیغات کلی ادم رو میکشونه به اسم اثر تاریخی جیباشونو خالی میکنه
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 3
    مسولین کشور فکر کنیم خواب هستند. چرا زودتر این مرکز را تخریب نکردند. مسولین چکار می کنند. انتظار می رود تمام اماکن که متعلق به این فرقه کثیف است نابود گردد.
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 1
    با استدلال شما باید همه کاخ ها سلاطین گذشته را که مظهر ظلم و فساد بودند خراب کرد. اتفاقا نگه داشتن این خانه شاهدی است بر اینکه در رژیم پهلوی بهائیان چه قدرت مادی پیدا کرده بودند که گران ترین خانه پایتخت متعلق به آنها بوده است.
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    مشرق چقد از مالک بخش خصوصی این قصر پورسانت گرفتی اسم مالک رو نمی برم ولی این پول حرام تر از پول ثابت پاسال است
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 1
    بهایی ها خود را ایران میدانند ٫ ولی همیشه خیانت به ایران کردن . این مزدوران کثیف
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 1
    خدا پدرت رو بیامرزه.خوب گفتی
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    اصلا از هر بنی بشری که بوده، حالا که دست حکومت اسلامی هست حداقل به عنوان تاریخ و گذشته این مملکت نگهداریش کنند. نه حاجی اینا همش حرفه، خدا میدونه به کدوم پسر حاجیه فروختنش که نونش رو بخورن. آشويتز و زندان باستیل رو هم که دوستان گفتن
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    زمین تا آسمان با هم فرق دارند جناب
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    چطور مسئولین اینقدر غفلت می کنند!!!!!!!!!
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    اتفاقا زندان باستیل از افتخاراتشان است که مانده و ربطی به چرایی ماندن این خانه ندارد!
  • محمد دماوندی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    باسلام طبق براورد بعمل امده دران منطقه فی زمین خیلی بالا است در صورت امکان بخاطر رفاه مردم منطقه دران مکان یک سرویس بهداشتی کامل ومجهز بسازید وختم قائله را اعلام کنیدودیگر هیچ حرف وحدیثی وجودندارد..
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    از این فرقه ضاله٫ پست تر ٫ خاین تر این عالم به خود ندیده . ددر سازمان ملل برا ی خودشون مدافع دارن. ایران زندگی میکنن ولی قلب کثیفشان در حیفا هست.
  • محمد رضایی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 3
    بهایی ها مدفوع کثیف صهیون هستند
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 2
    بهایی ها از کشتار مسلمانان توسط داعش مسرور هستند این ملعونین
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    مرگ و ننگ به بهایی و دار ودسته مزدورش
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    کسی سراغ داره یک نفر از بهایی ها در ۸ سال جنگ به جبهه برود ؟
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    البته از این جهت که جفتشون انگل هایی هستن که توسط صهیونیسم به جون امت اسلام افتادن کاملا یکسان هستن
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اورمو جان با این حساب چقدر غلط املایی داری ! نکنه تو هم از اونایی؟!
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    مشایی
  • رها ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    احسنت گل گفتی
  • رضا ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    لعنت بر بهایی این فرقه ضدوطن و خیانتکار و صهیونیست پرستش.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    یعنی وقتی فرق اینا رو تشخیص نمیدی چی میشه بهت گفت؟
  • حجت ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    به نظر مي رسد با توجه به اينكه ارزش اين ملك زياد وبلكه فوق العاده است هرجوري شده فشار ميآوريد تا خرابش كنند به هر بهانه اي كه شده . صرف زندگي يك بهايي جنايتكاردر اين بنا باعث نميشود تاريخ يك كشور را منهدم كرد.مگر اين كه فشار خيلي باشد كه ظاهرا هست وپول خوبي هم از ساخت يك برج به دست مياد
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    نه ...نظر ایشان درست است...طبق نظر سایت شما میبایست تمام ساختمانهایی که مالک ظالم یا ملحد داشته اند تخریب شود. کاری که طالبان با مجسمه های بودا کردند. کمی فکر کنید. تندروی فایده ندارد.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    کجای کاری عمو . قراره به جاش مال ساخته بشه .
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    من با تخريب اين بنا مخالف هستم. نه به خاطر اين كه قبل از انقلاب ساخته شده است، بلكه نشان دهنده خباثت و جنايت فرق بهاييت است.
  • ناشناس ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اكثر كسانيكه بهايي هستند از يهوديان ايران بودند.بايد نظام به آنها اولتيماتوم دهد كه يا به شريعت موسي برگردند و يا مسلمان شوند.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    سیب از گلابی بهتره سگ از بهایی بهتره
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    می شه از این ساختمون برای روشنگری در مورد بهائیت استفاده کرد بهترین رکب به بهائیت همینه نه تخریبش
  • شیرزاد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    ما یک همکلاسی داشتیم که میگفت زردشتیه ولی در اصل بهایی بودند سال 65 فرار کرد رفت پاکستان از ترس سزبازی و بعدش هم رفت اتریش
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    کشورهایی مثل ترکیه با هزار وعده سرمایه گذاران خارجی رو جذب میکنند ما هم سرمایه دارهای خودمون رو فراری میدیم.خواهشا چاپ کنید
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    بابا شماها خشک مغزید.خدا امام خمینی رو بیامرزه نذاشت پدرهای شما اول انقلاب تخت جمشید و عالی قاپو و گنبد سلطانیه رو خراب کنن
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    هر گو نه اشیاء اثار وساختمان که از زمان ساخت وتولید ان پنچاه سال گذشته باشد یک اثر تاریخی محسوب میشود فرقی نمیکند چه کسی ساخته است وبه چه منظوری ساخته شده است باید در حفظ ونگهداری ان کوشا بود
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    1 0
    عالی قاپو و گنبد سلطانیه که از مظاهر هنر معماری اسلامی ایران است! بجاش باید می نوشتی: بیستون،آتشکده ها،پاسارگاد و ... .
  • محمد ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    شاید بشه از این مراکزجهت موزه های اختصاصی از جنایات این افراد بر ضد ملت ایران استفاده نمودوزمینه روشنگری افراد نا آگاه را فراهم نمود
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    اولا هتل داریوش متعلق به آقای حسین ثابت است نه رضا ثابت! دوما نام خانوادگی کامل آقای حسین ثابت، حسین ثابت بکتاش است! سوما آقای حسین ثابت در مشهد متولد شدند و این ملعون در تهران!
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    واقعا از سایت مشرق به عنوان یک سایت ارزش انتظار داشتم جلوی مقایسه یک کافر بهایی با یک ایرانی مسلمان را بگیرد...
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    اگه مسجد هم باشه و نماد ضددینی باشه هم باید تخریب بشه. مثل مسجد زرار. چون این ساختمان یک نماد برای بهایت و افتخار برای آنان بوده و موجب فعالیت و زنده نگه داشتن این فرقه ضاله می شود تخریب می شودوگرنه تا به حال دست نگه داشته شده بود.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 0
    آقا تخت جمشیدم خراب کنیین خیال همه رو راحت کنین . جاش مسجد بسازین . میدونم که منتشر نمیکنی
  • اصغر ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 0
    چقد با اعتماد به نفس در مورد ارزش معماری و تاریخی صحبت کردین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! برای این نوع طرز تفکر باید متأسف بود که فکر میکنن هر چیزی که دوست ندارن باید تخریب کنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هر اثر معماری و تاریخی، نشان دهنده تاریخ یک کشور هست، حال چه خوب و چه بد! مردم قضاوت میکنن و در طول تاریخ متوجه میشن که چه تحولاتی در کشورشون رخ داده نه اینکه در هر دوره ای ، هر حکومتی که اومد بناهایی که دوست داره رو حفظ کنه و از اونهایی که خوشش نمیاد خرابش کنه !!!!!! در این صورت هیچ اثری از دوره های فبل نباید میموند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس