کد خبر 367144
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

پلیس ترکیه با توسل به خشونت، نخستین تظاهرات مقابل «کاخ سفید» رئیس جمهوری را متفرق و ۲۲ دانشجو را دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، پلیس ترکیه شنبه (دیروز) دانشجویانی را که تلاش داشتند مقابل «کاخ سفید» و جنجالی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور تظاهرات کنند، متفرق کرد و به نوشته رسانه‌های ترکیه، 22 نفر از آنها را دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، این نخستین تظاهراتی است که در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری جدید ترکیه که ساخت آن 1.3 میلیارد لیره ترکی (نزدیک به 490 میلیون یورو) هزینه داشته، صورت می‌گیرد. کاخی که هفته‌هاست جنجال آن نخوابیده است.

به گزارش «العربیه»، نیروهای امنیتی میزان زیادی گاز اشک‌آور استفاده کردند و با ضرب و شتم دانشجویانی که این کاخ را محل اعتراض به افزایش هزینه‌های تحصیلی خود قرار داده بودند، تلاش کردند آنها را متفرق کنند.

هفت بهمن گذشته مصادف با سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه، اردوغان قصر جدید ریاست‌جمهوری‌اش به نام «قصر سفید» را که مخالفانش با کنایه از آن به «کاخ سفید» یاد می‌کنند، افتتاح کرد. اقدامی که جنجال زیادی در ترکیه به راه انداخته است.

پاپ فرانسیس که به دلیل دیدگاه‌های انتقادی‌اش به نظام جهانی سرمایه داری در برخی رسانه ها به او عنوان «پاپ فقرا» را داده اند، در حالی جمعه گذشته در قالب سفر رسمی وارد ترکیه شده که نخستین میهمان خارجی قصر مجلل و اقامتگاه باشکوه «اردوغان» در آنکارا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس