رئیس فراکسیون اصولگرایان با تأکید بر اینکه در موضوع مذاکرات آمریکایی‌ها باید بدانند که با تهدید، تطمیع و تمدید نمی‌توانند در مجلس آینده دخالت و تأثیری به نفع خود داشته باشند، گفت: ملت اجازه دخالت آمریکا در سرنوشت کشور را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس پیش از ظهر امروز یکشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت عالم ربانی آیت‌الله سید حسن مدرس اظهارداشت: در جمهوری اسلامی ایران 10 آذر ماه روز مجلس نامیده شده است و نمایندگان شهید مدرس را الگو و اسوه خود می‌دانند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه نمایندگان و روحانیت به وجود مدرس افتخار می‌کنند، تصریح کرد: شهید مدرس افتخار همه ملت ایران است، او به خوبی تشخیص داد رضا خان را انگلیسی‌ها بر سر کار آوردند تا استقلال ایران را تباه کنند و بر مقدرات ملت حاکم شوند.

وی بر همین اساس یادآور شد: این روحانی عالیقدر می‌گفت سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است و با پاکی و آزادگی در مقابل رضاخان و دولت انگلستان ایستاد و هر خطری را به جان خرید.

حداد عادل با بیان اینکه دو بار او را ترور کردند اما به کوری چشم دشمنان زنده ماند و به مبارزاتش ادامه داد، اظهار داشت: سرانجام شهربانی رضاخان او را دستگیر و بیش از 9 سال در قلعه مخروبه‌ای در خواف زندانی کرد، زندانی که مدرس خود درباره آن گفته مسلمان نشنود، کافر نبیند و در نهایت از خواف به کاشمر انتقال داده شد.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: روز 10 آذر ماه 1316 مصادف با 26 ماه مبارک رمضان با زبان روزه او را به فجیع‌ترین وضع در زندان به شهادت رساندند، مدرس از سوی علمای نجف به عنوان مجتهد تراز اول برای حضور در مجلس انتخاب و معرفی شد و 18 سال در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران بر پایه احکام و معارف عالیه اسلام و با ابهام از شهامت و شجاعت جدش سید الشهدا در برابر ظلم و بی‌عدالتی استکبار مردانه ایستاد.

وی بر همین اساس به امام خمینی (ره) اشاره کرد که از آغاز جوانی شیفته شخصیت این روحانی شجاع و بصیر بود و در این راستا می‌فرمودند در جوانی گاهی از قم به تهران می‌آمدم و به مجلس می‌رفتم تا از جایگاه تماشاچیان مجلس شاهد نطق‌های مدرس باشم.

حداد عادل در عین حال گفت: مدرس با شجاعت تمام  مقابل قرارداد ننگین 1919 وثوق الدوله با انگلستان نیز ایستاد و مخالفت کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: نمایندگان امروز تصویر و تمثال مدرس شهید در مجلس در برابر چشمان ماست، او مدافع استقلال ایران بود و جان خود را بر سر ایمان و آرمانش داد.

وی اضافه‌کرد: پیام مدرس به ما نمایندگان مجلس و همه ملت ایران این است که شما به پیروی از امام (ره) مدافع استقلال ایران باشید.

حداد عادل در ادامه نطق خود تأکید کرد: ما امروز در مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها در موقعیت خطیری قرار داریم، ما نمایندگان مجلس خود را فرزندان معنوی و سیاسی مدرس شهید و امام (ره) می‌دانیم به پیروی از مقام معظم رهبری به آمریکایی‌ها با صلابت تمام می‌گوییم مبادا گمان کنید که می‌توانید با تحریم ظالمانه‌ای که به بهانه موضوع هسته‌ای بر ایران تحمیل کرده‌اید دوباره همچون سال‌های بعد از انقلاب بتوانید راه نفوذی برای خود پیدا کنید.

وی با تأکید بر اینکه مبادا گمان کنید در قضیه مذاکرات با تهدید، تطمیع و تمدید می‌توانید در انتخابات مجلس آینده دخالتی کنید و تأثیری به نفع خود ایجاد کنند، گفت: ملت ایران که در انقلاب اسلامی یک میلیون شهید، جانباز و آزاده را تقدیم اسلام کرده تا استقلال خود را به دست آورد هرگز فریب شما را نمی‌خورد.

حداد عادل بر همین اساس خاطرنشان کرد: هر جماعتی که خود را متمایل به شما نشان دهد یا شما خود را متمایل به آن جماعت نشان دهید منفور ملت خواهد بود و ملت ایران استقلال خود را نخواهد فروخت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ما به مذاکره‌کنندگان خود اطمینان داریم که با توجه به منافع و مصالح ملی استقلال ملت ایران را با دشمنان معامله نمی‌کنند، گفت: ملت اجازه نمی‌دهد آمریکا همچون سالهای اول انقلاب بار دیگر در سیاست، انتخابات و سرنوشت ملت دخالت کند.

وی تصریح کرد: تا خدا هست، تا ملت ایران و اقتصاد مقاومتی هست چشم به دست آمریکا نخواهیم دوخت.

حداد عادل با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی چنانکه در ماه‌های اخیر در قضیه استیضاح و رأی اعتماد به وزیر علوم نشان داد مجلسی مدافع استقلال کشور،اصولگرا، منسجم و در همه موارد تابع رهبری است به ویژه در قضیه فتنه خاطرنشان کرد: دولت هم بداند مجلس قصد مخالفت و کارشکنی در کار دولت را ندارد اما اگر مجلس مستقل باشد هم به سود دولت، ملت و کشور است و مجلس نهم چنین مجلسی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس