نویسنده کتاب "من زنده‌ام" گفت: پس از چاپ کتاب خدمت مقام معظم رهبری حضور یافتم تا گزارشی از کار خودم بدهم که مقام معظم رهبری فرمودند من کتاب شما را در 48 ساعت خوانده‌ام و برای آن نقیضه‌ای نوشته‌ام و این نشانه اهمیت کار در حوزه مقاومت و دفاع مقدس است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، معصومه آباد در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قم با اشاره به اهداف خود در نوشتن کتاب "من زنده‌ام" اظهار کرد: سال‌های سال آرزو داشتم خادم زائران حضرت معصومه (س) باشم اما نمی‌دانستم چه باید انجام دهم تا به این مهم دست یابم.

نویسنده کتاب "من زنده‌ام" افزود: امروز که به قم آمدم یاد حرف‌های شخصیت "بی بی" در کتاب "من زنده‌ام" افتادم که همیشه بدون آنکه به حرم حضرت معصومه (س) بیاید خود را خادم این بارگاه می‌دانست و به کسانی که مشکلی داشتند توصیه می‌کرد نذری برای حضرت معصومه (س) داشته باشند و مطمئن باشند حاجتشان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در نوشتن کتاب تنها روایتگر اتفاقات بودم و در ابتدا نمی‌خواستم کتاب را چاپ کنم افزود: دلیل اصلی من برای نوشتن کتاب صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیداری بود که به مناسب سالگرد ورود آزادگان به ایران با ما داشتند.

آباد افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند از حوزه خاطرات آزادگان گلایه دارم و این خاطرات اگر در دست بیگانگان بود از آن‌ها کتاب و فرهنگ‌های زیادی ایجاد می‌کردند.

نویسنده کتاب "من زنده‌ام" با اشاره به اینکه رهبری در این دیدار ما را تشویق به نشر خاطرات سال‌های دفاع مقدس کردند گفت: بعدازآن دیدار شروع به نوشتن کتاب کردم و در ابتدا فقط 30 جلد از آن را برای اعضا شورا و خبرنگاران که در شورای شهر رفت‌وآمد داشتند چاپ کردم.

وی افزود: تنها یک هفته از چاپ این 30 جلد گذشته بود که یکی از برادران آزاده به من مراجعه کرد و از این‌که کتاب را دریافت نکرده بود گلایه‌مند بود. به همین دلیل با چاپ 5 هزار جلد دیگر از کتاب ، آن را بصورت رایگان در اختیار جانبازان و آزادگان قراردادم.

آباد با اشاره به اینکه پس از چاپ کتاب خدمت مقام معظم رهبری حضور یافتم تا گزارشی از کارم را ارائه دهم گفت: به‌محض اینکه خواستم بگویم رسالت خودم را انجام داده‌ام مقام معظم رهبری فرمودند من کتاب شما را در 48 ساعته خوانده‌ام و برای آن نقیضه‌ای نوشته‌ام.

نویسنده کتاب "من زنده‌ام" با اشاره به اینکه خوانده شدن کتابی که تنها یک دوره از آن چاپ‌شده بود توسط مقام معظم رهبری و آن‌هم باوجود مشغله بسیار زیاد ایشان نشان از اهمیت محصولات فرهنگی در کشور دارد افزود: این موضوع رابطه معنایی با شخص بنده ندارد و درواقع سندی است از تاریخ پرافتخار ایران که نباید به آن به چشم اتفاقی که درگذشته افتاده است و دیگر اثری در حال ندارد نگاه کرد.

وی با تأکید بر اهمیت چاپ کتاب حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای مقاومت در برابر دشمنان لازم است از این الگوها استفاده کنیم.

آباد به درخواست یکی از حضار به نقل خاطره‌ای از دوران اسارت خودپرداخت و گفت: عزیز چوپان برادری بسیجی بود که با گله گوسفندان خود از کاشان به منطقه عملیاتی آمده بود تا گوسفندان خودش را برای رزمندگان قربانی کند و در همان‌جا اسیرشده بود.

نویسنده کتاب "من زنده‌ام" افزود: عزیز را زیاد کتک می‌زدند. بار آخری که عزیز چوپان را به اتاق شکنجه برده بودند و بی‌حد او را شکنجه کرده بودند کلت را کنار شقیقه‌اش گرفته و گفته بودند این لحظه آخر عمر توست و هرچه می‌خواهی بگو.

کسانی که در آنجا کنار عزیز بودند روایت کرده‌اند عزیز که به دلیل شکنجه زیاد به‌سختی و با لکنت سخن می‌گفت همه تلاشش را کرده و به بعثی‌ها گفته بود: یکی از گوسفندانم را برای سلامتی امام قربانی کنید. عزیز چوپان همان شب براثر تشنج که ناشی از کتک خوردن زیاد بود به شهادت رسید.

وی با اشاره به این خاطره خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجی یک فرهنگ قشری نیست که متعلق به یک نسل و جنس و سن باشد و هرکسی می‌تواند مجهز به فرهنگ بسیجی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس