«غلامرضا نژادمقدم» گفت: فیلم «فردا را فراموش نکن» در مرحله موسیقی و صداگذاری است و امیدواریم برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، غلامرضا نژادمقدم نویسنده و کارگردان فیلم «فردا را فراموش نکن» از یادگاران 8 سال دفاع مقدس (جانباز55 درصد) است که اولین تجربه بلند سینمایی خود را با دغدغه های آن دوران طلایی به تصویر کشیده است.

اولین فیلم سینمایی یک جانباز+عکس

وی بیان داشت: اگرچه فیلم «فردا را فراموش نکن» به علت مشکلات جسمی ناشی از جنگ، بیش از آن چیزی که تصور می کردم با مشکلات و خستگی همراه بود ولی تجربه شیرین و دلچسبی را برای من و دیگر دوستان همکارم به جای گذاشت.

نژادمقدم در توضیح فیلم «فردا را فراموش نکن» گفت: دانیل فردی یهودی ایرانی الاصل است که سالهاست در خارج از کشور زندگی می کند. با شروع جنگ تحمیلی از سوی عراق و کشورهای هم پا قصد دارد که به عنوان خبرنگار جهت پوشش خبری این اتفاق به کشورش برگردد. در این میان با دکتر سعید آشنا شده که وی هم قصد عزیمت به ایران و بازدید از شهر و اقوامش را دارد. با ورود به ایران و بازدید از محل کودکیش دوران گذشته برایش بازنمایی می شود و وی را با خاطراتش در کوچه شهر می چراخاند. گوشواره؛ دختر کدخدا ملک که ناف بر پسر عمویش رضاست و دوست دوران کودکی دکتر سعید در مسیر این آشنایی قرار می گیرد. میرزا شخصی سالوس و با سیاست می باشد و قصد دارد گوشواره را برای پسرش به همسری درآورد که در مسیر داستان دکتر سعید و دانیال درگیر ماجرا می شوند.

کارگردان فیلم بلند «وقتی آلاله ها می گریند» اظهار کرد: مسئله دفاع مقدس و فرهنگ بومی مردم لرستان در این فیلم چنان در هم تنیده شده است که مخاطب نیاز به این دارد که لحظه به لحظه از پلان های ثبت شده این جغرافیا را با دقت هرچه تمام تر همراهی نماید. با توجه به اینکه دانیل که فردی یهودی مسلک می باشد ولی در بین این قوم رشد و نمو پیدا کرده تا جایی که به آیین و فرهنگ این قوم عشق می ورزد.

این جانباز دوران دفاع  مقدس درباره زمان فیلم و پایان کار عنوان کرد: مدت زمان فیلم «فردا را فراموش نکن» 110 دقیقه می باشد که در حال حاضر در مرحله موسیقی و صداگذاری است و امیدواریم به موقع برای نمایش و حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شود.

این فیلمساز لرستانی در ادامه تاکید داشت: در مدت 45 روزی که درگیر ساخت این فیلم بودیم ضمن مصائب و مشکلات مختلف اگر همراهی و همدلی گروه فیلم سازی در بخش های مختلف در کار نبود قطعن به سرانجام نمی رسید.

اولین فیلم سینمایی یک جانباز+عکس

وی افزود: از تمامی عزیزانی که ما را تا به امروز با راهنمایی  و همفکری خود همپایی نمودند، کمال امتنان را دارم به خصوص پیشکسوتان تاتر استان که انصافا از هیچ کمکی دریغ نکردند. همچنین  از معاونت محترم  و رئیس سازمان سینمایی جناب دکتر ایوبی، مدیرعامل انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان، دکتر احمد مومنی راد، مهندس میثم بهداد فر و مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد استان لرستان دکتر حمید رضا حنان تشکر نموده و آرزوی بهروزی را برای دیگر دوستانی که از قلم افتاده اند را دارم.

نژادمقدم در خاتمه اضافه کرد: «فردا را فراموش نکن» تقدیم به کسی که در چشمانش گل یاس و در دستانش شاخه گل مهرورزی برای تولد لبخند به ارمغان آورد؛ برای دکتر قائدرحمت که در نشر و گسترش فرهنگ غنی قوم لر از هیچ چیز دریغ نکرد. باشد که رقص کنان به مهمانی خدا رویم.

اولین فیلم سینمایی یک جانباز+عکس

عوامل فیلم «فردا را فراموش نکن» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: غلامرضا نژاد مقدم/ مشاور کارگردان: غلامحسین لطفی/ دستیاران کارگردان: مهدی منصور آرا ، محمد عفراوی و امیر فاروغی/ جانشین تهیه: هما کورانی/ مدیر تصویربرداری: علیرضا رجایی مقدم/ دستیار تصویر بردار: مهدی ریحانی و هادی قربانی/ مدیر صدا : هادی بهشتی/ دستیار صدا: جابر انصاری/ صداگذار: نیما خاکی/ تدوین: الهام  یارمقدم و علی رضا رجایی مقدم/ دستیار تدوین: جاوید صادقی و سو گند صادقی/ جلوه های ویژه میدانی روستا: رضا قومی/ جلوه های ویژه میدانی نظامی: عظیم محمدی و رضا قومی/ جلوه ها ویژه بصری: احسان فانیان/ دستیار جلوه های ویژه بصری: سحر وائض/ منشی صحنه: مریم راد/ مدیر تولید: امین مرادی/ مدیر تدارکات: بهزاد سماواتی/ طراح گریم: اکبر صالحی/ دستیار گریم: محمد ذوقی و الهام سهیلی/ عکاس: علیرضا حافظی/ موسیقی: سیاوش لطفی/ خواننده: استاد ایرج رحمانپور/ برنامه ریز: محمد عفراوی و حسین سپهوند/ ناظر کیفی: علیرضا عاقل زاده/ مشاوران فیلمنامه: غلامحسین لطفی،علیرضا رجایی مقدم، حسین سپهوند،امین مرادی،علیرضا عاقل زاده، مریم راد/ مدیر هماهنگی: محمد باقر مرادی/ مشاور پروژه: حسین سپهوند، غلامعلی سبزعلی و مجید عباسپور/ مشاوره نظامی: سردار ابوالفضل ایزدی پور/ مشاور مذهبی: حاج حمید رضا  اکبری/ تحقیق میدانی فیلمنامه و انتخاب لوکیشن: آرین حسن نژاد مقدم/ تهیه کنندگان: صید جعفر فلاح و غلامرضا نژاد مقدم/ مجری طرح: شرکت مهتاب فیلم لرستان/ سید اصغر موسوی و صید جعفر فلاحی

اولین فیلم سینمایی یک جانباز+عکس

بازیگران عبارتند از:
امین مرادی، سولماز حصاری، محمد عفراوی، کاترین اصلانی، مهدی شجاعی، فریبا ترکاشنوند، شهرام فرهمند، حجت یکتا، توران یاقوتی و غلامرضا سبزعلی
با هنرمندی: غلامحسین لطفی و محمد باقر مرادی
سایر بازیگران: فریده دوشا بی، رسول موسی زاده، بهروز عباس نژاد، محمد فرزامی، امین ساکی، کامران زرینی، کورش مدیری، صدف یاراحمدی، مهدی منصور آرا، حسن دهقان پور، زنده یاد سید فضل الله موسوی، توکل علی زاده، مهران یاراحمدی، بهرام عباس پور، حسین فلاح و علی بازوند.

برخی از فعالیت های غلامرضا نژادمقدم عبارتند از:
«چپش» 16 میلی متری نگاتیو، تله فیلم «آفتاب گل» و «بسیج نامه» و فیلم بلند «وقتی آلاله ها می گریند»، فیلم های کوتاه: دمپایی قرمز، خورشیدی دیگر، کشتی آرزو، زندگی دوم ، ساخت دو تئاتر: آفتاب گل و سردار و برپایی 4 نمایشگاه انفرادی عکس. وی که در زمینه های فیلمنامه نویسی، شعر و داستان نیز فعال می باشد، بازیگری فیلم سینمایی خون بس به کارگردانی ناصر غلامرضایی، عشق منسوخ، سریال سور سوگ، سریال آقا اجازه و... را در کارنامه ی خود دارد.
*خبرگزاری هنر «آرتنا»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرحسین مرادی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    در خصوص عوامل باید اصلاح شود که سرکار خانم هما کورانی مشاور تهییه بوده و جانشین تهییه امین مرادی میباشد و جانشین تولید جناب آقای سامان اعتباری میباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس